Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vojnik
DANES
13°C
3°C
JUTRI
7°C
2°C
Oceni objavo

Delovanje NOE Medobčinska inšpekcija in redarstvo na območju Občine Vojnik v letu 2022

Od 1. 12. 2019 delujejo občinski redarji in inšpektorji v sklopu Skupne občinske uprave občin Dobje, Dobrna, Oplotnica, Slovenske Konjice, Šentjur, Vitanje, Vojnik in Zreče v notranji organizacijski enoti Medobčinska inšpekcija in redarstvo, na podlagi Odloka o ustanovitvi Skupne občinske uprave občin Dobje, Dobrna, Oplotnica, Slovenske Konjice, Šentjur, Vitanje, Vojnik in Zreče (Uradno glasilo slovenskih občin št. 48/19, Uradni list RS št. 67/19 in 68/19).

Na podlagi pooblastil in pristojnosti so občinski redarji delovali in izvajali nadzor predvsem na naslednjih področjih:

  • izvajali so nadzor nad nepravilno ustavljenimi in parkiranimi vozili na javnih prometnih, zelenih in drugih površinah;
  • izvajali nadzor nad upoštevanjem hitrosti vozil na občinskih cestah in na državnih cestah v naselju;
  • izvajali nadzor nad uporabo mobilnih naprav in varnostnega pasu voznikov, predvsem v okolici osnovnih šol;
  • izvajali nadzor v povezavi z vožnjo tovornih vozil v območjih, kjer je to prepovedano s prometno signalizacijo;
  • izdajali odredbe za zapuščena vozila;
  • izdajali plačilne naloge kršiteljem,
  • v sodelovanju s policijo izvajali preventivni nadzor nad javnimi površinami;
  • izvajali nadzor šolskih poti skozi celotno šolsko leto;
  • sodelovali pri izvajanju nadzora z inšpekcijskimi službami.

 

Občinsko redarstvo je na območju Občine Vojnik v letu 2022 izdalo 26 (16) opozoril na kraju samem (to pomeni, da je bilo ob prihodu lastnika vozila izrečeno ustno opozorilo in je bilo vozilo odmaknjeno). Na področju parkiranja in ustavljanja je bilo izdanih 27 (12) plačilnih nalogov. Zaradi preklica epidemije COVID 19 se je sprostilo gibanje in posledično promet, to je glavni razlog za večje število kršitev v primerjavi s številom kršitev v preteklem poročevalskemu obdobju.

Največ prekrškov glede mirujočega prometa je še vedno zaznanih na Keršovi ulici pri Zdravstveni postaji Vojnik. Veliko je tudi težav pri parkiranju in ustavljanju ob Celjski cesti, saj je na tem delu veliko lokalov, malo parkirnih mest, ob tem pa je regionalna cesta še precej prometna. Opozoriti je potrebno tudi na prehod za pešce pri lekarni, saj ta prehod med drugim uporabljajo tudi otroci iz vrtca, ki zaradi napačno parkiranih avtomobilov težko dostopajo do prehoda.

Na območju KS Nova Cerkev smo zaznavali kršitve na parkirišču pokopališča Nova Cerkev ter v križišču regionalne ceste proti Vitanju in ceste v Novake, predvsem zaradi premajhnega števila ustreznih parkirišč v središču Nove Cerkve, kjer kršitelji še vedno težko sprejmejo dejstvo, da se je tudi zunaj urbanih središč potrebno ravnati v skladu z določili Zakona o pravilih v cestnem prometu. Na območju KS Frankolovo so bile zaznane kršitve glede napačnega parkiranja predvsem v okolici Osnovne šole Frankolovo.

Leta 2022 smo izvajali meritve hitrosti v cestnem prometu v obsegu preteklih let. Tudi tu zaznavamo večje število kršitev, najverjetneje iz že zgoraj navedenega razloga. V letu 2022 je bilo tako izdanih 153 (60) plačilnih nalogov za prekoračitve hitrosti v cestnem prometu.


Graf št.1: Število izdanih PN s strani OR – hitrost v petletnem obdobju

Graf št.1: Število izdanih PN s strani OR – hitrost v petletnem obdobju

 

Povečan nadzor nad kršitvami s področja mirujočega prometa občinski redarji vršijo tudi na območjih, kjer se izvaja odvoz komunalnih odpadkov, da se omogoči njihov nemoten odvoz. Na področju zapuščenih in izrabljenih vozil velja omeniti, da teh vozil skorajda ne najdemo več.

V letu 2022 je bil poudarek inšpekcijskega nadzora predvsem na naslednjih področjih:

1.    ravnanje s komunalnimi odpadki: vključitev v sistem ravnanja z odpadki, cilj: preprečiti nezakonito odlaganje odpadkov;

2.    ravnanje z odpadnimi komunalnimi vodami: priključitev na javno kanalizacijo, cilj: priključitev na javno kanalizacijo;

3.    varstvo občinskih cest: odvajanje padavinske vode na cesto in njene sestavne dele, nadzor nad izvajanjem del v varovalnem pasu, cilj: zagotoviti varstvo cest in varnost udeležencev v prometu;

4.    področje turistične takse: nadzor nad prijavljanjem in odvajanjem turistične takse, cilj: ažurno in pravilno rokovanje s turističnimi taksami;

5.    oskrba s pitno vodo: priključevanje na javni vodovod, cilj: priključitev na javni vodovod.


Graf št.2: Področje inšpekcijskega dela

Graf št.2: Področje inšpekcijskega dela

V okviru varstva občinskih cest so občinski redarji in inšpektorji vse leto nadzirali onesnaženje cestišč, ki predstavlja problem predvsem v času opravljanja sezonskih kmetijskih del (oranje spomladi in spravilo poljščin v jeseni). Pojavljajo se tudi posamezni primeri onesnaženja pri opravljanju raznih zemeljskih del in izkopov v začetku gradenj. V okviru izvajanja teh aktivnosti smo nadzirali tudi ustreznost pridobljenih upravnih dovoljenj in soglasij za izvajanje posegov. Ljudje so vedno bolj osveščeni in si v večini primerov predhodno pridobijo ustrezno soglasje.

Pogosto se srečujemo z razraščenostjo živih mej in druge vegetacije v varovalnih pasovih občinskih cest in križiščih ter z drugimi posegi, ki vplivajo na cestišče in tudi na varnost udeležencev v cestnem prometu. Pri tem skušamo uveljaviti pravilo, ki velja na državnih cestah. To pomeni, da visoka vegetacija ne sme biti vzrok za postavitev ogledal; vegetacijo je potrebno oblikovati tako, da je zagotovljena ustrezna preglednost.

Skrb za varstvo okolja je ena od bistvenih postavk pri zagotavljanju kakovosti javnega prostora ter kakovosti življenja občanov. V tem sklopu je največji poudarek na odkrivanju nepravilno odloženih odpadkov v naravnem okolju in izven posod za komunalne odpadke ter sanacij teh odlagališč. Informacije o konkretnih lokacijah nepravilno odloženih odpadkov praviloma dobimo s strani občanov, nekatere pa odkrijemo sami ob opravljanju vsakdanjih del in nalog.

Ocenjujemo, da je naše delo uspešno. To potrjujejo doseženi rezultati po posameznih področjih dela, pa tudi odziv občanov oziroma širše javnosti. Poleg strokovnosti in učinkovitosti si zagotovo želimo biti prepoznavni v okolju in doseči zaupanje ljudi, da smo učinkovit organ, ki odzivno rešuje probleme v okolju in povečuje zadovoljstvo občanov.

Zaradi navedenega se bomo tudi v prihodnje trudili izvajati nadzor na področjih, za katera smo pristojni. Prav tako bo naše delovanje v prihodnje usmerjeno k preventivnemu ozaveščanju občanov.

Povzela:

mag. Nataša KOS

Vodja Skupne občinske uprave

Oglejte si tudi