Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vojnik
DANES
22°C
9°C
JUTRI
22°C
9°C
Oceni objavo

SKUPNA OBČINSKA UPRAVA OBČIN DOBJE, DOBRNA, OPLOTNICA, SLOVENSKE KONJICE, ŠENTJUR, VITANJE, VOJNIK IN ZREČE

Občina Vojnik sledi učinkovitemu izvajanju svojih pristojnosti, zato je že v preteklosti del nalog izvajala v skupnih občinskih upravah. To pomeni, da javni uslužbenci opravljajo naloge za več občin. Javni uslužbenci so zaposleni na sedežni občini, zato druge občine soustanoviteljice sofinancirajo odhodke za plače in stroške delovanja skupne uprave.

Na območju občin Dobje, Dobrna, Oplotnica, Slovenske Konjice, Šentjur, Vitanje, Vojnik in Zreče so delovali trije organi skupne občinske uprave (v nadaljevanju SOU), in sicer: medobčinski inšpektorat in redarstvo na območju vseh osmih občin (v nadaljevanju MIR) in SOU – proračunsko računovodstvo (v nadaljevanju PR) za območje občin Dobrna, Vitanje in Vojnik, s sedežem v občini Vojnik, ter medobčinski urad za območje občin Slovenske Konjice, Vitanje in Zreče (v nadaljevanju VO), s sedežem v občini Slovenske Konjice. Pravna podlaga za ustanovitev je 49. a člen Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, 94/07 – UPB s spremembami,), ki določa, da se lahko občine odločijo, da ustanovijo enega ali več organov skupne občinske uprave. Financiranje SOU določa Zakon o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06 s spremembami, v nadaljevanju ZFO-1). 

Zaradi spremembe ZFO-1 in posledično novih nalog, ki jih skupna uprava lahko opravlja, smo vse občine sprejele nov enoten ustanovitveni akt skupne uprave. Cilj je uskladitev poimenovanja in nalog z veljavno zakonodajo ter nemoteno sofinanciranje s strani države tudi v prihodnje. 

Osnovna izhodišča so bila, da povežemo dosedanje tri skupne občinske uprave, delujoče na območju osmih občin, ter dodamo še področje urejanje prometa. 

Nova skupna občinska uprava, ki je začela delo 1. 12. 2019, je sestavljena iz naslednjih notranjih organizacijskih enot:

  • medobčinska inšpekcija in redarstvo (7 zaposlenih),
  • skupna služba proračunskega računovodstva (4 zaposleni za polni delovni čas, 2 za polovični delovni čas),
  • skupna služba varstva okolja (3 zaposleni);
  • skupna služba urejanja prometa (1 zaposlen).

 

Na podlagi predlagane organiziranosti SOU bo sedežna občina Vojnik delodajalec 17 javnim uslužbencem.

Občina Vojnik ima v proračunu in zaključnem računu izkazane celotne odhodke za delovanje skupne občinske uprave, na prihodkovni strani pa imamo izkazane prihodke od občin soustanoviteljic, ki sofinancirajo delovanje v skladu s sprejetim odlokom. 

 

Sofinanciranje občin je razvidno iz spodnje tabele. 

 

 

Tabela_1

 

Država tudi finančno podpira izvajanje pristojnosti občin na takšen način, zato Ministrstvo za javno upravo sofinancira odhodke občinam glede na število opravljanja nalog v skupni občinski upravi. Občina Vojnik opravlja pet vrst nalog, zato je sofinancirana v višini 50 %. 

V letu 2019 je sprejela Vizijo in strategijo občine Vojnik 2020–2030, ki temelji na vrednotah ljudi. Z analizo vaših vrednot in ocen lani smo ugotovili, da ste z varnostjo v občini zadovoljni. Del teh nalog se izvaja v skupni občinski upravi osmih občin. 

 

V nadaljevanju vam predstavljamo dve notranji organizacijski enoti skupne občinske uprave: 

 

MEDOBČINSKA INŠPEKCIJA IN REDARSTVO

 

Mag. Nataša Kos, vodja:

 

  1. Katere naloge ste izvajali v tem letu in kaj načrtujete v letu 2020?

 

Osnovna naloga našega organa je izvajanje nadzora nad občinskimi odloki občin ustanoviteljic in zakoni, ki določajo pristojnosti nadzora občinski inšpekciji in redarstvu. Nadzor inšpekcije je usmerjen predvsem v morebitne posege v cestno telo in varovalni pas občinskih cest, nadzor nad ravnanjem in ločenim zbiranjem komunalnih odpadkov, nadzor nad odvajanjem odpadne komunalne vode, nadzor nad turistično takso ipd. Nadzor občinskih redarjev je usmerjen v nadzor cestnega prometa na občinskih cestah in državnih cestah v naselju ter v vzdrževanje javnega reda in miru v skladu z občinskimi programi varnosti, ki so jih sprejele občine ustanoviteljice. 

 

V tej smeri bomo nadaljevali tudi v prihodnjem letu.

 

Foto: 2_Nataša Kos

 

  1. Poleg teh nalog izvajate tudi upravne postopke.

 

Inšpektorji pri svojem delu izdajajo redne inšpekcijske ukrepe v obliki odločbe, s katero odredijo ukrepe za odpravo nepravilnosti, izvedejo prekrškovni postopek in izdajo plačilni nalog ali odločbo o prekršku. V primeru neizpolnitve naloženega z odločbo postopek nadaljujejo z izdajo ustreznega sklepa o izvršbi.

 

Občinski redarji pri svojih postopkih uporabljajo določila Zakona o prekrških in pooblastila na podlagi Zakona o občinskem redarstvu, ki so opozorilo, ustna odredba, ugotavljanje identitete, varnostni pregled osebe, zaseg predmetov, zadržanje osebe, uporaba telesne sile, sredstev za vklepanje in vezanje ter plinskega razpršilca.

 

 

  1. Katere so vaše največje težave oziroma izzivi pri delu?

 

Srečujemo se z neusklajenostjo zakonodaje med občinsko in republiško inšpekcijo, to bega tudi občane. 

 

  1. Kaj vam vzame največ časa? 

 

Postopke je treba voditi skladno z veljavno zakonodajo, kar pomeni veliko administrativnega dela. S tem je seveda povezano tudi trajanje vodenja določenega postopka, s tem pa nemalokrat tudi nezadovoljstvo prijavitelja.

 

  1. Kaj si štejete kot največji uspeh pri svojem delu?

 

Vsekakor prepoznavnost našega dela, ne zgolj z izdajanjem odločb, temveč tudi s pomočjo ozaveščanja in preventivnega delovanja.

 

Foto 3_Napačno parkirano osebno vozilo

 

  1. Kdaj ste najbolj zadovoljni?

 

Obisk inšpektorja je za stranko skoraj vedno stresen. Ko pa se stranka po zaključku obiska zahvali in ugotovi, da je res nekaj narobe storila in bo v primeru upoštevanja zakonodaje tudi njej lažje, vemo, da smo uspešni in smo res zadovoljni.

 

Foto_4 Božidar Rezar, Miran Gorinšek, Nataša Kos, Damjan Vahter in Primož Teržan (odsotna Sonja Kramar)

 

  1. Katere ukrepe načrtujete za izvedbo nalog iz strategije 2020–2030?

 

V tem obdobju bomo ponovno preverili vsa gospodinjstva v občini glede vključitve v organiziran odvoz komunalnih odpadkov ter nevključena vključili in tako dvignili delež vključenih gospodinjstev. Prav tako bomo preverili priključitve gospodinjstev na javni vodovod in javno kanalizacijo.

Občinski redarji bodo nadaljevali delo predvsem na območju mirujočega prometa in meritev hitrosti ter nadzora nad vožnjo tovornih vozil. Tudi v prihodnje si želimo dobrega sodelovanja s sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, kjer sodelujemo v skupnih akcijah, kot so: varna pot v šolo, bodi viden bodi previden ipd.

Zelo je pomembno preventivno delo, ki mu bomo v prihodnje namenili še več časa. 

 

  1. Veliko delate na terenu, kjer rešujete različne težave. Kaj želite še povedati našim občanom in občankam (morda kakšno anekdoto)? 

 

Velikokrat se znajdemo v svetovalni vlogi in smo veseli, kadar lahko pomagamo. Ko pa občani pričakujejo od nas, da rešimo več let trajajoči medsosedski spor, smo žal nemočni.

Vedno me nasmeji izjava občana ob našem prihodu: »Sem vedel, da boste prišli.«

 

SKUPNA SLUŽBA PRORAČUNSKEGA RAČUNOVODSTVA

 

Foto_5: Irena Špegel Jovan

 

Irena Špegel Jovan, podsekretarka za finance in proračun: 

 

  1. Katere naloge ste izvajali v tem letu in kaj načrtujete v letu 2020? 

 

V skupni občinski upravi je notranja organizacijska enota proračunsko računovodstvo, ki opravlja operativne in strokovne naloge občin Dobrna, Vitanje in Vojnik. Občina Vojnik ima tri krajevne skupnosti, ki so samostojne pravne osebe, in tudi zanje se v skupni upravi opravljajo finančno-računovodske naloge. V svoji službi skupaj s sodelavkami pripravljamo proračune, spremembe proračunov, zaključne račune, letna poročila, polletna poročila, premoženjske bilance. Skrbimo za izvrševanje proračunov občin v skladu s predpisi, vodimo računovodstvo občin in krajevnih skupnosti, pripravljamo analize, finančna poročila, upravljamo z likvidnostjo, prostimi denarnimi sredstvi ter vodimo računovodstvo enotnih zakladniških računov, vodimo evidenco finančnega in stvarnega premoženja, sodelujemo pri finančnem spremljanju investicij, sodelujemo pri pripravi občinskih aktov, vodimo postopke zadolževanja. Skrbimo za izvajanje notranje revizije in sodelujemo z njo, Računskim sodiščem RS, z nadzornimi odbori občin, občinskimi sveti in z drugimi delovnimi telesi ter z drugimi finančnimi institucijami. 

 

Občini Vojnik je kljub poznim lokalnim volitvam uspelo sprejeti proračun za leto 2019 še v letu 2018, torej občina ni imela začasnega financiranja. Občini Vitanje in Dobrna sta sprejeli proračun za leto 2019 v januarju oz. marcu. Pripravili smo zaključne račune občin za leto 2018, ki so jih vse občine sprejele v zakonskih rokih. Prav tako smo pripravili rebalanse proračunov za leto 2019 za vse tri občine. Občina Vojnik je imela v letu 2019 celostno revizijo Računskega sodišča RS za leto 2017, kar je tudi pomenilo nekaj več delovnih obveznosti. Zdaj smo vse tri občine v drugi fazi priprave proračuna za leto 2020, Občina Vojnik tudi za leto 2021, tako da imamo plan sprejeti te do konca leta. 

 

Foto: _6 Osnutek odloka o proračunu Občine Vojnik za leto 2020 

 

V Občini Vojnik je bil sedež obeh skupnih občinskih uprav (inšpektorat in redarstvo, proračunsko računovodstvo), ki sta zdaj združeni pod eno. Tudi zanjo pripravljamo vse računovodske naloge in finančne dokumente, ki so zakonsko predpisani. V teh dveh letih smo sodelovali tudi pri združevanju skupne uprave.

Naloge in dela se v naši službi več ali manj ponavljajo, kar ne pomeni, da bo leto 2020 potekalo enako kot letošnje. Pred nami so novi projekti in investicije, pri katerih sodelujemo, npr. Občina Vojnik se bo v letu 2020 dolgoročno zadolžila za izgradnjo vrtca na Frankolovem, kar pomeni pridobitev soglasja Ministrstva za finance, ugodnega posojila itd. Vsako leto želimo kaj izboljšati, upoštevati priporočila notranje revizije, računskega sodišča.

 

  1. Katere so vaše največje težave oziroma izzivi pri delu? 

 

Pri delu se srečujemo z velikim obsegom zakonodaje, ki jo je časovno zelo težko predelati, velikokrat pa tudi razumeti oz. pravilno izvajati. Za nas v financah se pravi, da smo »tečne« oz. če se kje kaj ustavi, je to v naši službi. Pomembno je sodelovanje z vsemi zaposlenimi, dajanje usmeritev pri izvrševanju proračuna in raznih finančnih vprašanjih, saj ne želimo, da prihaja do zaustavljanja zadev v naši službi. Delo je zelo raznoliko, za katerega se je treba strokovno poglobiti in iskati rešitve in dajati pravilne usmeritve. To nas je tudi vodilo, da smo leta 2011 ustanovili skupno občinsko upravo za svoje področje z Občino Vitanje in v letu 2013 se je pridružila še Občina Dobrna. 

 

Foto 7_Tanja Čretnik, Mojca Vodušek, Milena Krušič, Vesna Slemenšek (zaposlena polovični delovni čas), Matejka Verhovšek (zaposlena polovični delovni čas od oktobra do marca)

 

  1. Kaj vam vzame največ časa? 

 

Največ časa zagotovo vzame priprava obsežnih gradiv, poročil in dokumentacije, ki jo moramo pripraviti v skladu s čedalje zahtevnejšo in obsežnejšo zakonodajo. Prav tako bi poudarila sodelovanje s sodelavci iz občinskih uprav in drugih služb (javna podjetja, javni zavodi idr.) in kontrolo, ki jo izvajamo v službi.

 

  1. Kaj si štejete kot največji uspeh pri svojem delu?

 

Vse tri občine smo imele revizijo računskega sodišča in nobena občina ni dobila negativnega mnenja. Občina Vojnik je za opravljeno revizijo računskega sodišča, ki se je začela konec leta 2018 in trajala do oktobra 2019, prejela pozitivno mnenje. Navedeno kaže, da se pri svojem delu trudimo delati zakonito in transparentno, seveda pa je rezultat odvisen od dela vseh zaposlenih v občinskih upravah. 

 

  1. Kdaj ste najbolj zadovoljni?

 

Zadovoljni smo, da so proračuni sprejeti pred začetkom leta, da se tako izognemo začasnemu financiranju in lahko izvajanje nalog v občinah poteka tekoče, še posebej investicijska vlaganja. Pomembno nam je, da imamo delo opravljeno pravočasno in kakovostno ter da občani zaupajo v naše delo. 

 

  1. Katere ukrepe načrtujete za izvedbo nalog iz strategije 2020–2030?

 

Osnova za pripravo načrtov razvojnih programov in posledično proračunov za posamezna leta so strateške usmeritve, opredeljene v sprejeti strategiji 2020–2030. 

 

  1. Kaj še želite povedati svojim občanom in občankam (morda kakšno anekdoto)? 

 

Pri pripravi proračuna je veliko želja in načrtov, posebej še investicijskih, ki presegajo zmožnosti oz. prihodke občin, zato se v svoji službi rade pošalimo, da »če imamo kaj, imamo pa denar«. 

 

 

Nataša in Irena, z vajino predstavitvijo nalog in pristojnosti sta našim občanom in občankam omogočili vpogled v dejavnosti skupnih občinskih uprav, kjer za racionalno in učinkovito izvajanje nalog opravljajo zaposleni dela in naloge za več občin.

 

Pripravila: mag. Mojca Skale

Foto: Lea Sreš

 

Oglejte si tudi