Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vojnik
DANES
10°C
-4°C
JUTRI
10°C
1°C
Oceni objavo

Petošolci OŠ Vojnik O Evropski uniji

V mesecu oktobru sta se na Osnovni šoli Vojnik v obeh petih razredih izvedla dva kviza na temo poznavanja Evropske unije (EU).

 Izvedla sta ju učitelja Jure Štokovnik (19. oktobra) in Polona Ahtik (25. oktobra) kot sodelujoča v evropskem projektu »Inovativno poučevanje za kontinuirano učenje o evropski integraciji« ali na kratko »EU v šoli«.

 

Projekt izvaja Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani pod vodstvom akademske koordinatorke doc. dr. Ane Bojinović Fenko, sofinanciran pa je iz evropskih sredstev v okviru Programa Jean Monnet Vseživljenjsko izobraževanje.

 

Cilj tega enoletnega projekta je približati EU državljanom Unije, predvsem pa učitelje in učence osnovnih in srednjih šol socializirati v potrebo in korist izobraževanja o EU skozi vse življenje. Učenci petih razredov na OŠ Vojnik so najprej pod vodstvom omenjenih učiteljev en dan spoznavali EU, nato pa so ob mojem obisku izvedli evalvacijo in utrjevanje znanja.

Učitelja sta se zelo potrudila in jim pripravila inovativne didaktične pristope za spoznavanje novih vsebin o EU, na primer izdelavo skupinske zastave na evropsko temo, poučevanje prek interaktivne projekcije na platnu, individualno in skupinsko delo ob delovnem listu, uporaba spletnih iger, delo ob besedilu in slikovnem materialu ter primerih iz prakse (npr. pregledu evrskih kovancev iz razrednega šparovca). Kviz kot inovativna metoda poučevanja je bil skladno z usmeritvijo projekta uporabljen v treh oblikah vprašanj, in sicer tipa drži-ne drži, tipa več možnih odgovorov in tipa ugnezdenih odgovorov. Učitelja sta ponudila tudi odprte tipe vprašanj, ki so za to stopnjo učencev zahtevnejši, a spodbujajo kulturo razprave in strpnosti do različnih mnenj. Na drugi strani so učenci izkazali presenetljivo veliko mero znanja, predvsem pa visoko stopnjo motiviranosti in interesa za usvajanje novih znanj o EU. Odgovarjali so na vprašanja v okviru petih vsebinskih sklopov: nastanek EU, simboli EU, članice EU, Slovenija v EU in živim v EU. Najboljše se jim je EU približala prek praktičnih primerov iz njihovega življenja: potovanj po Evropi, prebranih knjig evropskih avtorjev ter šolskih projektov Dodatni sadni obrok in Mleko za zdravje ter s primerom gradnje telovadnice v Vojniku, ki jih vse sofinancira EU. 

 

Zahvaljujem se osnovni šoli, da je bila pripravljena sodelovati v projektu, predvsem pa učiteljema Poloni Ahtik in Juretu Štokovniku, ki sta aktivno pripevala k uresničevanju ciljev projekta z izvedbo učnega eksperimenta – kviza. Ne nazadnje gre zahvala tudi nadebudnim mladim državljanom EU, ki so poleg znanja pokazali tudi svojo domišljijo in podali predlog za novo pristojnost (nalogo) EU: »da bi EU plačevala naše položnice«.

                                                                                       Ana Bojinović Fenko

Oglejte si tudi