Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vojnik
DANES
4°C
1°C
JUTRI
4°C
2°C
Oceni objavo

Električno kolo za vsak okus

Na cesti vedno pogosteje opažamo skoraj neslišne električne avtomobile, skiroje in kolesa, že pred trenutno popularnostjo pa se je ideja o elektrifikaciji koles porodila Vojničanu, Robertu Prevcu. Svoje znanje in izkušnje je najprej kot hobi usmeril v predelavo svojega osebnega avtomobila, ki ga je uspešno elektrificiral v lastni garaži, nato pa se je lotil še predelave svojega kolesa.

S svojo predelavo je bil izjemno zadovoljen in ob tem je ugotovil mnoge prednosti električnega kolesa, ki so dandanes široko znane. Pomoč akumulatorja od kolesarja zahteva veliko manj fizičnega napora: za potovanje z e-kolesom ni treba biti športnik in tako kolo olajša izzive tudi starejšim kolesarjem. Ob tem omogoča hitrejše povprečne hitrosti (približno 50 odstotkov hitrejše kot na običajnem kolesu), lažji pospešek po postanku, na primer na semaforju, in povečanje moči, ko greste navkreber. Tudi prevažanje težjih bremen je veliko enostavnejše. Ker e-kolo zahteva manj napora kot običajno kolo, se e-kolesarji potijo dosti manj kot običajni kolesarji, kar je izjemnega pomena za ljudi, ki se s kolesom vozijo v službo.

Robert Prevc je vztrajal pri delu v domači garaži in iz hobija je nastalo manjše družinsko podjetje, ki ima danes stranke iz vse Slovenije. Čeprav so bili začetki težki, saj je bila elektrifikacija pred desetimi leti šele v povojih in so mu mnogi govorili, da v tem ni prihodnosti. Sčasoma in z dvigovanjem prepoznavnosti električnih avtomobilov ter ob tem tudi drugih električnih prevoznih sredstev se je povečevalo tudi povpraševanje po električnih kolesih. Na slovenskem trgu so večji preboj doživeli šele pred nekaj leti, po predstavitvi na Mednarodnem obrtnem sejmu v Celju, kjer je bila njihova največja prednost usmerjenost v predelave obstoječih koles v električna. Zakaj je temu tako?

Trenutno je največja pomanjkljivost električnega pogona dostopnost za povprečnega potrošnika. Ker je govora o novejši tehnologiji, so vstopne cene za nakup osnovne različice električnega kolesa navadno kar visoke, v trenutni situaciji pa so taka kolesa zaradi prekinjenih verig dobave tudi težko dosegljiva. Pri predelavi obstoječega kolesa je strošek precej nižji, poleg tega kolesar svoje kolo dobro pozna in je nanj navajen, tudi skupna teža je na koncu manjša. Skozi celoten postopek s svojim osebnim pristopom upoštevajo strankine želje (domet, teren vožnje, tip kolesa …), ki po 2 do 3 dneh dobi električno kolo popolnoma prilagojeno svojim potrebam in željam. S svojo predelavo so pritegnili tudi gibalno ovirane osebe, saj v zadnjem času elektrificirajo tudi vedno več invalidskih koles.

Poleg predelave koles nudijo še popravila in obnovo različnih električnih vozil (kolesa, skiroji, tricikli), pa tudi predelavo drugih vozil na elektriko (skuterji, štirikolesniki, skiroji).

Ob vseh izkušnjah in pozitivnem trendu, so se v podjetju lotili še novega izziva – razviti lastno visokokakovostno električno gorsko kolo. Njihov produkt, E-TNT, je v celoti narejeno v lastni režiji in ima aluminijast okvir, visok rang komponent ter je prilagojeno željam stranke. Pred kratkim je na brezpotja zapeljal že njihov drugi E-TNT.

Glede na trend popularnosti električnih koles in prednosti, ki jih nudi predelava obstoječih koles, smo prepričani, da bo njihova pot še naprej uspešna, kogar pa zanima, kaj vse ponujajo, pa lahko pokuka na njihovo spletno stran www.promagnet.si ali www.promagnet.eu.

Tekst: Nenad Vranešević

Foto: Pro Magnet


 

Oglejte si tudi