Logo MojaObčina.si
DANES
14°C
-1°C
JUTRI
11°C
3°C
Oceni objavo

Pouk obogatijo številne dejavnosti

Ekošola in skrb za okolje

Na šoli se zavedamo pomena ohranjanja naravnega in čistega okolja, zato skozi celo šolsko leto potekajo različne zbiralne akcije, s katerimi pripomoremo k manj odpadkom v naravi, učinkovitemu recikliranju ter varovanju naravnih virov. Učenci se seznanjajo z dejstvi, da odpadni papir, baterije, kartuše, tonerji in mobilni telefoni niso le odpadek.

 

Zbiramo odpadni papir, ki je pomemben pri proizvodnji kartona, lepenke in časopisnega papirja. V letošnjem šolskem letu sta bili izvedeni že dve zbiralni akciji, v katerih sodelujejo učitelji in učenci, pomagajo pa tudi starši in sorodniki, ki doma zbirajo papir za naše učence in poskrbijo za prevoz tega na šolo. Akcije zbiranja papirja so spodbujene z medrazrednim tekmovanjem, kjer je razred, ki do konca šolskega leta zbere največ papirja, nagrajen.


Vključeni smo tudi v zbiranje odpadnih kartuš, tonerjev in trakov ter mobilnih telefonov. V posebnih škatlicah v razredih zbiramo odpadne baterije, saj z njihovim zbiranjem pripomoremo k ohranjanju naravnih virov, z recikliranjem pa prihranimo veliko energije, zato na šoli ločeno zbiramo odpadke. Z zbiralnimi akcijami učence seznanjamo, da lahko vsakdo odgovorno prispeva k ohranjanju okolja in s pravilnim ravnanjem z odpadki, saj so mnogi med njimi surovina za ponovno uporabo ali predelavo v nove izdelke. 


Odprite oči in napnite ušesa

S tem nagovorom sta učiteljici Maja Kovačič in Tatjana Hedžet povabili učence na dvodnevni naravoslovni tabor, letos že jubilejni 10. Potekal je na POŠ Socka. Poseben poudarek naravoslovnega tabora je bil na spoznavanju življenjske pestrosti gozda. Učenci so se ob pomoči učiteljev in učiteljic ter gozdarjev Zavoda za gozdove Slovenije, Območne enote Celje, učili v gozdu in ne v učilnici. Naravo so neposredno doživljali in spremljali dogajanje v njej. Iskali in spoznavali so živali, ki živijo v gozdnih tleh, se igrali gibalne igre v angleškem jeziku in učili orientacije s pomočjo lišajev. Temeljno vodilo naravoslovnega tabora je bilo dejavno učenje ob stiku z naravo, ki daje učencu občutek varnosti in jim omogoča, da pustijo domišljiji prosto pot, zato je tudi matematika v naravi za mnoge bolj privlačna.

Večerni del je bil namenjen raznovrstnim delavnicam, v katerih so mladi naravoslovci pekli jabolka, izdelovali ptičja strašila, spoznavali astronomijo, se igrali miselne igre ter prisluhnili ekološkemu sadjarju.

Ob koncu dvodnevnega naravoslovnega druženja so pripravili razstavo in kratek kulturni program za starše. Za uspešno izvedbo sta mentorici hvaležni vsem, ki so nam pomagali, da je naš tabor uspel, posebna zahvala pa gre vsem lastnikom gozda Gobnik, v katerem so učenci pridobivali nova znanja. 

Pester nabor dejavnosti ob tednu otroka

Namenjen je bil popestritvi pouka, ki je v tem tednu potekal nekoliko drugače, z namenom učence spodbuditi k spoznavanju in seznanjanju z možnostmi aktivnega preživljanja prostega časa, krepitve medsebojnega druženja in sodelovanja. Učenci so se igrali nove družabne igre, tekmovali v športnih igrah, se učili v naravi, spoznavali življenje na kmetiji, se seznanjali s slovenskim filmom, gostili policista in bili navdušeni nad ogledom in predstavitvijo dejavnosti gasilcev PGD Vojnik. Na podružničnih osnovnih šolah so za dodatno presenečenje poskrbele učiteljice s pomočjo Balonarskega društva Vojnik in gospoda Dušana, ki je učence navdušil z dvigom z balonom.

Kulturna dediščina

Zavedanje o pomenu ohranjanja kulturne in naravne dediščine je vpleteno v šolsko delo skozi celotno šolanje otrok. Letos se je šola vključila v projekt leta Ohranjanja kulturne dediščine, ki je bilo v sklopu občinskega projekta. Učenci so raziskovali stavbno dediščino kraja in svoja spoznanja prikazali na različne načine. Stavbno dediščino so nam približali s fotografijami, naslikali z različnimi slikarskimi tehnikami, poustvarili z maketami. Izdelki so bili predstavljeni na skupni razstavi v Jernejevem domu v Vojniku, kjer so s spletom ljudskih plesov nastopili tudi naši mladi folkloristi.

 

Šola v naravi in nova znanja v naravi kot učnem okolju

Četrtošolci so lep in topel jesenski teden preživeli v planinski šoli v naravi. Zaradi številčnosti generacije je bila planinska šola izvedena v dveh zaporednih terminih. Bili smo nastanjeni v Centru šolskih in obšolskih dejavnosti Gorenje. Učenci so na terenu pridobivali nova znanja o orientaciji, se preizkušali kot vodje skupin in pridobili pomembne socialne izkušnje ter utrjevali prijateljstva. Na travniku in v gozdu so utrdili znanje o rastlinah in živalih, postali pa so tudi vodni detektivi, saj so ob potoku raziskovali, preverjali lastnosti vode. Posebej so bili navdušeni, ko so odkrivali pestrost življenja v potoku. Ob obisku kmetije Mernikovih so spoznali škotsko govedo, se posladkali z domačimi dobrotami ter doživeli del utripa kmetije. Tudi na leto ohranjanja kulturne dediščine nismo pozabili. Učenci so spoznali postopek filcanja in izdelali svoj izdelek, ogledali so si staro pohorsko hišo, lepo obnovljeno in s skodlami krito cerkev sv. Kunigunde, pa tudi značilne žage. Vsak dan so bili vključeni v eno izmed športnih dejavnosti. Spoznali in preizkusili so se v lokostrelstvu, plezanju, cirkuških spretnostih in igrah z žogo ter orientacijskem teku. Uživali so tudi ob peki jabolk in kruha na ognjišču, ki so ga sami pripravili, saj so po navodilih nabrali raznoliko vejevje, ki so ga ob vodenju učiteljev pravilno zložili, se pogovorili o varnem načinu kurjenja ter potem uživali ob peki, še bolj pa pri jedi. Otroci so se domov vrnili z novimi izkušnjami, s spretnostmi in potrditvijo, da je tudi v naravi mnogo zanimivosti in priložnosti za igro in prijetne dogodivščine.

Tekst: Lidija Eler Jazbinšek
Foto: arhiv OŠ Vojnik

Oglejte si tudi