V Osnovni šoli Trebnje izvajamo v okviru projekta Pogum – Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah veliko aktivnosti pri rednem pouku, razširjenem programu in v specifičnih obšolskih dejavnostih.
V petek, 18. 1. 2019, smo izvedli dan dejavnosti SMO POGUMNI (Podjetni, Odgovorni, Glasni, Učljivi, Modri, Navdušeni, Inovativni) v vseh štirih oddelkih 3. razreda. Učenci voditelji krožka POGUM so v vlogah učiteljev razvijali kompetence podjetnosti od načrtovanja do izvedbe dejavnosti: ustvarjalnost, kreativnost, izkustveno učenje, samoiniciativnost učenja, vrednotenje, timsko delo, vztrajnost, veščine vodenja. Samostojno in v interakciji z ostalimi učenci so pod vodstvom mentorjev izvajali aktivnosti v okviru dneva dejavnosti.
Učenci 3. razreda so se učili razlikovati med jezikom »žiraf« in jezikom »volkov«. Jezik žiraf je jezik empatije, sodelovanja, jezik volkov pa je oblika komunikacije, pri kateri presojamo besede drugih ljudi, jih obtožujemo ali jim grozimo. Skupaj smo poskušali vzpostaviti pravila našega sobivanja v razredu tako, da smo razvijali uporabo jezika žiraf ob upoštevanju čustev in potreb vsakega posameznika.
Ravnatelj OŠ Trebnje Rado Kostrevc in predstojnica ZŠRS mag. Andreja Čuk sta strokovno spremljala dejavnosti učencev in evalvirala pedagoški proces.
Barbara Hrovat in Ana Kastigar,
mentorici krožka POGUM




