Logo MojaObčina.si
DANES
15°C
3°C
JUTRI
21°C
4°C
Oceni objavo

OBVESTILO O IZVAJANJU DOLOČB ZAKONA O ZAČASNIH UKREPIH V ZVEZI S SODNIMI, UPRAVNIMI IN DRUGIMI JAVNOPRAVNIMI ZADEVAMI ZA OBVLADOVANJE ŠIRJENJA NALEZLJIVE BOLEZNI SARS CoV-2 (COVID-19)

Spoštovani,

Državni zbor Republike Slovenije je 20. 3. 2020 sprejel Zakon o začasnih ukrepih v zvezi s sodnimi, upravnimi in drugimi javnopravnimi zadevami za obvladovanje širjenja nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19) (Uradni list RS, št. 36/20; v nadaljevanju: ZZUSUDJZ), ki je začel veljati 29. 3. 2020.

ZZUSUDJZ zaradi epidemije virusne okužbe SARS-CoV-2 (COVID-19) z namenom preprečitve širjenja virusne okužbe, varovanja zdravja in življenja ljudi in zagotovitve delovanja posa­meznih državnih organov, organov samoupravnih lokalnih sku­pnosti in nosilcev javnih pooblastil ter zagotavljanja izvajanja pravic in obveznosti določa začasne ukrepe v zvezi s sodnimi, upravnimi, drugimi javnopravnimi zadevami in zadevami na področju izvrševanja kazenskih sankcij, ki za čas njihove veljavnosti med drugim pomenijo tudi odstop od uveljavljenih pravil Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10 in 82/13; v nadaljevanju: ZUP).

Ukrepi iz ZZUSUDJZ ter iz aktov, sprejetih na njegovi podlagi, veljajo do prenehanja razlogov zanje, kar ugotovi Vlada Republike Slovenije s sklepom, ki ga objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, vendar najdlje do 1. 7. 2020.

Ukrepi sledijo temeljnemu cilju zmanjševanja možnosti širjenja virusne okužbe zaradi izvajanja procesnih dejanj na strani strank in organov. Pomembno pa je, da se z zakonom varuje pravne položaje strank, ki bi morale izpolniti neko obveznost – npr. odpravljati pomanjkljivosti ali pošiljati dokaze, ki so potrebni za odločitev, pa tudi izpolnjevati obveznosti, ki so jim naložene z odločbami ali sklepi.

V času veljavnosti ukrepov po tem zakonu roki v upravnih in drugih javnopravnih zadevah, ki nimajo značaja upravne zadeve po 2. členu ZUP (v nadaljnjem besedilu: upravne zadeve), za opravljanje procesnih dejanj strank in za izpolnitev njihovih materialnih obveznosti ter roki za opravljanje procesnih dejanj upravnih in drugih državnih organov, organov samoupravnih lokalnih skupnosti in nosilcev javnih pooblastil in za izdajanje upravnih aktov ne tečejo. Roki za uveljavitev materialnih pravic v upravnih za­devah, ki se iztečejo v času veljavnosti tega zakona, pa se s tem zakonom podaljšajo tako, da se iztečejo osmi dan od dneva prenehanja ukrepov (sklep Vlade Republike Slovenije ali 1. 7. 2020).

Navedeno pomeni, da vsi, ki so bili pozvani k odpravi kakršnihkoli pomanjkljivosti ali prilaganju dokazov, obveznosti niso dolžni izpolniti v roku, ki je zapisan v dokumentu, pa to ne bo vplivalo na njihov pravni položaj. Zaradi prekinitve teka roka bodo obveznost lahko izpolnili po prenehanju ukrepov, ko se bo tek roka nadaljeval. Prekinitev teka roka namreč pomeni, da bodo vsi, ki so bili pozvani k odpravi kakršnihkoli pomanjkljivosti ali predložitvi dokazov, lahko po prenehanju veljavnosti ukrepov izkoristili preostanek časa, ki v času prekinitve ni tekel. Stranke pa lahko v času prekinitve rokov po (elektronski) pošti pošljejo podatke ali listine, ki so potrebni za nadaljevanje postopka v upravni zadevi. 

Če pa bi se rok za uveljavitev materialne pravice stranke iztekel v času trajanja posebnih ukrepov, bodo stranke svojo pravico lahko uveljavljale še v 8 dneh po prenehanju veljavnosti ukrepov.

Poleg prekinitve rokov, ki varujejo pravni položaj strank, posebni ukrepi prekinjajo tudi tek rokov za izdajo odločb. To pomeni, da instrukcijski roki za izdajo odločb prav tako ne tečejo.

O tem, da procesni in materialni roki v upravnih zadevah ne tečejo, stranke v posameznih upravnih zadevah ne bodo posebej obveščene.

Izjema pa je predvidena za nujne zadeve, ki jih ZZUSUDJZ opredeljuje kot zadeve, v katerih obstaja nevarnost za življenje in zdravje ljudi, za javni red in mir, za javno varnost, za premoženje večje vrednosti, če je od odločitve v zadevi odvi­sno preživljanje stranke, če je od odločitve odvisno uveljavljanje drugih pravic ali če je to nujno za učinkovito izvajanje oblasti za doseg namena, zaradi katerega je bil zakon sprejet. V nujnih upravnih zadevah tek rokov ni prekinjen.

Stranke bodo o tem, da se v nujnih zadevah roki ne prekinejo, posebej obveščene v izdani odločbi, sklepu ali drugem dokumentu. Prav tako bodo stranke, ki so jim bili v nujnih zadevah odločbe, sklepi ali drugi dokumenti izdani pred uveljavitvijo ZZUSUDJZ, o tem nemudoma obveščene s strani Občine Trebnje.

Zaradi že zgoraj pojasnjenih razlogov neposredno pri Občini Trebnje v času veljavnosti ukrepov po ZZUSUDJZ v upravnih zadevah ne bo omogočeno vlaganje pisnih in ustnih vlog ter dajanje ustnih izjav. V času trajanja posebnih ukrepov se vloge lahko vložijo po (elektronski) pošti. Pisne vloge se lahko vlagajo po elektronski poti (izjemoma) brez varnega elektronskega podpisa, če je iden­titeto vložnika mogoče ugotoviti na drug zanesljiv način. Če ima stranka možnost izbire, predlagamo, da se odloči za elektronsko pot.

V času trajanja ukrepov po ZZUSUDJZ se osebno vročanje dokumentov v upravnih zadevah na podlagi 87. člena ZUP ne opravlja, razen v nujnih zadevah. Če pa je osebna vročitev opra­vljena po uveljavitvi tega zakona, pa ne gre za nujne zadeve, roki začnejo teči naslednji dan po objavi sklepa Vlade Republike Slovenije o prenehanju veljavnosti ukrepov oziroma najkasneje 2. julija 2020.

 

S spoštovanjem!

 

 

 

Alojzij Kastelic l. r. 

ŽUPAN

 

 

 

 

 

Vročiti:

-       javnim uslužbencem Občinske uprave Občine Trebnje – po elektronski pošti

-       strankam Občine Trebnje – z javnim naznanilom, ki se objavi na spletni strani Občine Trebnje

Vložiti:

-       v spis

 

Oglejte si tudi