Občinski svet Občine Trebnje je na svoji 18. redni seji v sredo, 26. marca, sprejel Občinsko celostno prometno strategijo občine Trebnje (OCPS). Gre za drugo generacijo celostne prometne strategije v naši občini, prva je bila namreč izdelana leta 2017.
Kot navajajo pripravljavci dokumenta, v Sloveniji po vzoru mnogih evropskih držav počasi sprejemamo nove zasnove prometnega načrtovanja. Prehajamo na celovit pristop – celostno prometno načrtovanje, ki se ne ukvarja zgolj z zagotovitvijo zadostne infrastrukture za predviden obseg prometa, temveč naslavlja tudi okoljske, ekonomske in socialne cilje družbe. Cilj je zmanjšati delež motornega prometa, krepiti javni prevoz in alternativne oblike mobilnosti in hkrati zagotoviti kakovost bivanja in dostopnost.
Z željo po hitrejšem in udobnejšem potovanju se je v zadnjih desetletjih v Sloveniji zgradilo veliko novih cestnih povezav, s čimer se je nekoliko povečala prometna varnost, a se je – v nasprotju z željo po boljših življenjskih pogojih – kakovost življenja znižala. Potujemo lahko dlje, vsakodnevni cilji so se umaknili in posledično na cestah preživimo več časa, pogosto ujeti v prometnih zastojih. Motorni promet je velik porabnik prostora, z gradnjo zmogljivejših cest in obsežnejših parkirišč še dodatno izgubljamo prostore, namenjene ljudem.
Občina Trebnje je leta 2017 sprejela Celostno prometno strategijo občine Trebnje (CPS občine Trebnje). Glede na takrat zastavljeno vizijo in cilje smo sicer dosegli nekaj sprememb v potovalnih navadah, še vedno pa ostaja velik potencial za napredek. Nova OCPS naslavlja trenutne izzive, z doslednim izvajanjem ukrepov pa bo občina Trebnje omogočala še večjo kakovost bivanja in dostopnost. OCPS je za branje dostopna na spletni strani Občine Trebnje – www.trebnje.si.




