Logo MojaObčina.si
JUTRI
11°C
2°C
ČET.
10°C
2°C
Oceni objavo

POMEMBNOST KULTURNE DEDIŠČINE DOMAČEGA KRAJA

Poznavanje kulturne dediščine domačega kraja je eden od pomembnih elementov posameznikove splošne razgledanosti. K pridobivanju tovrstnih znanj lahko ob tesnem sodelovanju z različnimi zunanjimi sodelavci oz. institucijami kot šola veliko pripomoremo. Učitelji pri svojem delu nemalokrat ugotavljamo, da učenci svoj domač kraj in bližnjo okolico premalo poznajo, prav tako njegovo zgodovino in osebnosti, ki so ga zaznamovale. Zaradi vseh navedenih razlogov dan pred Prešernovim dnem na šoli organiziramo kulturni dan za učence predmetne stopnje, v okviru katerega spoznavamo zgodovino domačega kraja in njegove bližnje okolice ter osebnosti, ki so ga zaznamovale.
Kulturni dan smo pričeli s prireditvijo v avli šole, na kateri so se s pesmijo, plesom in prvimi pesniškimi poskusi predstavili učenci vseh razredov. Nato smo dan nadaljevali z branjem, a tokrat malo drugače. 

Prva osnovna šola od lanskega šolskega leta sodeluje v razvojnem projektu OBJEM – Bralna pismenost in razvoj slovenščine. Cilj projekta je razviti in preizkusiti pedagoške pristope in strategije, ki bodo pripomogle k celostnemu in kontinuiranemu vertikalnemu razvoju bralne pismenosti in učencev. Tako ob pomoči Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, pedagoškega inštituta in nekaterih fakultet pri pouku preizkušamo nove pristope v želji, da bi se bralna pismenost naših učencev še izboljšala.

Zelo pomembno vlogo pri dvigu ravni bralne pismenosti pa ima branje. Ker z leti motivacija zanj upada, smo letošnji kulturni dan med drugim posvetili tudi promociji branja. Učenci nižjih in višjih razredov so se med seboj povezali, si v učilnicah ustvarili prijetno vzdušje, se družili in brali drug drugemu. Tovrstno bralno druženje se je izkazalo za zelo dobro, učenci so bili motivirani za branje. Izkazalo se je, da je za večino bila to pozitivna bralna izkušnja, ki jo bomo vsekakor še ponovili. Mnogi učenci že zdaj izkoriščajo odmore ali čas podaljšanega bivanja ter obiskujejo mlajše, s katerimi berejo.

Po urici branja so šestošolci s sprehodom po mestnem obzidju in ob pripovedovanju legend o nastanku mesta spoznavali srednjeveški Slovenj Gradec, nato pa so na to temo likovno ustvarjali.

Sedmošolci so v Koroškem pokrajinskem muzeju spoznavali Franca Ksaverja Meška, Jakoba Sokliča ter si ogledali prenovljeno zbirko rimskih kamnitih spomenikov. Nato so se odpravili v Knjižnico Ksaverja Meška, kjer so se v okviru projekta Rastem s knjigo seznanili s knjižnimi novostmi in v dar prejeli knjigo.

Osmošolci so obiskali rojstno hišo Huga Wolfa, skladatelja iz obdobja romantike in mojstra samospevov, v drugem delu pa so se po Glavnem trgu napotili do najstarejše zgradbe v mestu, do baročne cerkve svete Elizabete, ki je bila zgrajena v 1. polovici 13. stoletja, kjer jim je sodelavka Koroškega pokrajinskega muzeja predstavila baročni oltar ter druge značilnosti cerkve.

Devetošolci so se napotili na Ravne na Koroškem. Tam so si na Gradu ogledali etnološki muzej z bogato zbirko. Spoznali so tudi Koroško osrednjo knjižnico dr. Franca Sušnika ter si ogledali Prežihovo sobo.

Z izvedbo kulturnega dne smo bili zadovoljni, prav tako so svoje zadovoljstvo pokazali tudi učenci, saj imajo radi drugačne oblike dela oz. učno delo tudi izven prostorov šole.

Eva Šuler in Nataša Rotovnik Sukič

Prva osnovna šola Slovenj Gradec

Oglejte si tudi