Logo MojaObčina.si
JUTRI
16°C
2°C
ČET.
16°C
4°C
Oceni objavo

Po hitri cesti tudi pri burji nad 150 km/h

Ajdovščina, 6. april - Včeraj so v Ajdovščini predstavili projekt za izgradnjo protivertne zaščite na hitri cesti med Vrtojbo in Razdrtim. S postavitvijo protivetrne ograje bi se lahko osebna vozila po cesti peljala tudi pri hitrosti vetra do 180, tovorna in druga vozila pa do 150 kilometrov na uro. Pretočnost prometa bi se tako ob močnem vetru povečala za dve tretjini v primerjavi z dosedanjim stanjem.

Pločevinasta ograja, ki bo pred močnim vetrom varovala vozila na hitri cesti Razdrto-Vrtojba, bo v ravninskem delu visoka približno tri metre, na Rebernicah pa med tremi metri in pol in štirimi metri. Gradnjo bi lahko razdelili na več etap. "Smiselno je, da se postavi najprej ograja med Vipavo in Ajdovščino, to pomeni približno deset kilometrov, nato pa na Rebernicah, ki je mogoče tehnološko zahtevnejša. V tem spodnjem, ravninskem delu, lahko namreč izkoristimo že vse obstoječe ovire in nasipe, tako da bi gradnja hitreje potekala", je povedal Marjan Pipenbaher iz podjetja Ponting, ki je sodelovalo pri pripravi projekta.

 

S protivetrno zaščito, ki bi bila obenem tudi protihrupna, bi lahko osebna vozila po hitri cesti peljala pri hitrostih vetra do 180, tovorna in druga vozila pa do 150 kilometrov na uro. Tako bi se zmanjšala tudi škoda, ki jo dolgotrajnejše zapore hitre ceste povzročajo v gospodarstvu. Pri tem ne trpijo le prevozniki, ampak tudi domače gospodarstvo, ki ne more nabaviti surovin za proizvodnjo ali prodajo. Ivan Lemut, koordinator pogajalske skupine, pravi, da je bila dosedanja škoda v gospodarstvu velika." Če povzamem besede projektantov, ki so ocenili, da se bo investicija povrnila v sedmih letih potem vemo, da je bila škoda velika".

 

Investicijska vrednost projekta je ocenjena na 22 milijonov evrov, z davkom na dodano vrednost pa bo cena zaščitne ograje stala 25 milijonov evrov. Predsednica uprave Družbe za avtoceste Republike Slovenije, Mateja Duhovnik, je povedala, da Dars sam te investicije ne bo mogel financirati. Zato se bo v prihodnje uprava sestala s pristojnima ministroma, z ministrom za infrastrukture in prostor ter finančnim ministrom, kjer bodo poskušali poiskati rešitev. Kdaj se bo torej pričela gradnja je še težko napovedati. Ivan Lemut pa dodaja, da se bodo potrudili, da bi do tega prišlo čim prej.

 

Oglejte si tudi