Po lanski odmevni imednarodni Borzi, ki je nastala na pobudo Društva turističnih novinarjev Slovenije in bila izvedena skupaj s TIC-em Ilirska Bistrica, je destinacija Zeleni kras letos na terenu naredila korak naprej. Čezmejna borza lokalnih ponudnikov je tako postala glavni poslovni turistični dogodek Zelenega krasa in širšega prostora Kastavščine, vse do Reke in Kvarnerskega zaliva. Srečanje in mreženje lokalnih ponudnikov je bilo tako s strani ključnih turističnih odločevalcev prepoznano kot primer dobre prakse meddržavnega povezovanja.
Letos se je kot glavni organizator območja Primorsko-notranjske regije in čezmejnega prostora Primorsko-Goranske županije vključila Regionalna razvojna agencija Zeleni kras - regijska destinacijska organizacija, ki skrbi za razvoj in promocijo turistične destinacije Zeleni kras. Odločevalci so prepoznali turizem v tem čezmejnem prostoru
Lani se je v Ilirski Bistrici predstavilo 36 ponudnikov, letos pa se je vabilu sodelovanja odzvalo preko 50 turističnih predstavnikov iz obeh strani nekdanje meje - vse od
TIC-ev, nastanitvenih obratov, gostincev, lokalnih turističnih vodnikov, organizatorjev potovanj, turističnih društev in predstavnikov kmetijsko-predelovalnega sektorja (čebelarji, živinorejske kmetije, sadjarji, oljkarji in vinarji). Vse z namenom mreženja, spoznavanja ponudbe in sklepanja konkretnih poslov.
V sklopu Čezmejne borze se je odvila tudi okrogla miza na kateri so sodelovali Dubravka Kalin, direktorica Direktorata za turizem na gospodarskem ministrstvu, Barbara Zmrzlikar, vodja sektorja za raziskave in razvoj iz STO-ja, Nina Kenda, iz Direktorata za strukturno politiko in razvoj podeželja na kmetijskem ministrstvu, Nedo Pinezić, turistični svetovalec iz podjetja Quanarius DMO in Dejan Iskra, vodja Regionalne Destinacijske Organizacije Postojnska jama Zeleni kras.
V želji po povezovanju, mreženju in ustvarjanju boljšega sodelovanja tudi med destinacijami, se je dogodka udeležila tudi predstavnica destinacije Miren Kras, ki je na turistični borzi zastopala ponudbo našega teritorija.
Z destinacijo Zeleni Kras imamo poleg imena seveda več skupnih točk obe destinaciji stavita tako na zelene, butične produkte, ki v prvi vrsti ponujajo doživetja v naravi in pristen stik z lokalnimi ponudniki, obe destinaciji sta na "prepihu" in pomembni turistični tranzitni liniji in sedveda navsezadnje obe destinaciji imata ključen izziv kako to tranzitno linijo uspešno izkoristiti in goste zadržati več časa na območju.
Pod črto - prostor na prepihu - na konfinu kot radi rečejo domačini - je dobra turistična zgodba. Meja je prezrta zgodba v turizmu, sploh če pomislimo na bogato zgodovino in avtentično kulturno dediščino.
Letošnja 2. Čezmejna borza lokalnih ponudnikov v Ilirski Bistrici je dokaz, da se tradicionalni tranzit na poti proti Reki, Opatiji, Puli in Zagrebu, postopoma blaži - tudi z nastajanjem novih doživetij, ki spodbujajo goste da tu ostanejo tudi po več dni.




