Letošnje leto dogodek zopet beleži rekordno število prijavljenih, in sicer preko 2000 tekačev iz 40 držav, kar dokazuje, da trail tek postaja vedno bolj popularen šport ne samo po svetu, ampak tudi pri nas. Dogodek rekorde podira tudi v privabljanju vedno več tujih tekačev. Letos jih v Vipavsko dolino prihaja že čez 1000. Tekmovalcem je na voljo 6 tekmovalnih razdalj - Emperor 160 km (6.400 višinskih metrov), Centurion 110 km (4.500 višinskih metrov), Gladiator 60 km (2.400 višinskih metrov), Legionar 30 km (1.600 višinskih metrov), Asterix 15 km (250 višinskih metrov), Castra City Run 10 km (150 višinskih metrov) in netekmovalni 10-kilometrski pohod med vinogradi Obelix Hike & Wine (100 višinskih metrov), kjer bodo na svoj račun lahko prišli tudi pohodniki in ljubitelji izvrstne vipavske kulinarike. V dogodek pa so v sodelovanju z Zavodom za šport Ajdovščina vključeni tudi najmlajši, ki dogodek otvorijo z otroškimi teki.
Kot
poklon bogati rimski dediščini Vipavske doline, kjer je leta 394 potekala ena
najpomembnejših bitk poznega rimskega obdobja, Bitka ob Mrzli reki, dogodek
razdalje poimenuje po rimskih bojevnikih, a tekače spodbuja, da boja ne iščejo
zunaj sebe, temveč bojevnika, ki ustvarja boljši danes in jutri, poiščejo
globoko v njih samih.
Podžupan občine Ajdovščina, Matjaž Bajec,
je dogodek na novinarski konferenci, ki je potekala v torek, 16. aprila v
Grajski kleti v Vipavskem Križu, pozdravil z naslednjimi besedami:
»Večdnevno aprilsko doživetje športa in adrenalina vsako leto v našo dolino
prinaša preplet športnih užitkov in pripomore k še dodatni promociji naših
krajev. Ponosni smo, da je občina Ajdovščina že več let zapored gostiteljica
tako odmevnega tekaškega spektakla. Ne zgolj tekači, ki preplavijo vsak kotiček
naše skupnosti s svojo neomajno voljo priti na cilj, pomemben delež prispevajo
tudi vsi sodelujoči. Polne turistične kapacitete vsako leto vnovič dokazujejo,
da je Vipavska dolina privlačna za mnogotere priložnosti. Prav gotovo je
krepitev aktivnega življenjskega sloga in mnoge izhodiščne točke tako za pohod,
tek kot kolesarjenje eno izmed njih. Na tem mestu čestitke organizatorjem in
vsem tekmovalcem, ki se na poti borite s svojo voljo in zmogljivostjo ter
premagujete vse prepreke do cilja. Prepričan sem, da vam bo naše navdihujoče
okolje nudilo dovolj spodbude za srečen, varen in odločen korak na vaši poti do
izjemnih tekaških podvigov.«
Že tretje leto dogodek svojemu imenu dodaja tudi znamko I Feel Slovenia, prepoznaven slogan slovenskega turizma.
Direktorica Slovenske turistične organizacije, mag. Maja Pak Olaj, je izpostavila pomembnost promocije športnega
turizma za Slovenijo:
»Na STO ostajamo predani promociji Slovenije kot odlične destinacije za športni
turizem ter vrednot znamke I Feel Slovenia. Kot glavni partner prireditve Ultra
Trail Vipava Valley – I Feel Slovenia, ki bo letos privabila kar 2200 tekačev
iz 40 držav, prispevamo k mednarodni prepoznavnosti Slovenije, zlasti med
športnimi navdušenci in ljubitelji aktivnega življenjskega sloga. Letno na STO
partnersko pristopamo k več kot 60 športnim prireditvam, ki k nam pripeljejo
številne tuje športnike, njihove spremljevalce ter navijače, hkrati pa
nagovarjajo milijone športnih navdušencev po svetu prek TV in spletnih
prenosov. Posebno pozornost namenjamo trajnostni izvedbi dogodkov, pri čemer
nimamo v mislih le okoljskega vidika. Prireditve, kot je Ultra Trail Vipava
Valley – I Feel Slovenia, lahko pomembno prispevajo tudi k obogatitvi dogajanja
in ponudbe v destinaciji ter k dobrobiti lokalne skupnosti.«
Na novinarski konferenci je svoj pogled na vpliv dogodka na turizem in
prepoznavnost destinacije delila tudi direktorica Javnega zavoda za turizem
Nova Gorica in Vipavska dolina, Erika
Lojk:
»Že vrsto let se lahko pohvalimo, da se tako pomemben tekaški dogodek odvija v Vipavski dolini. Tovrstni dogodki spadajo v vrh športnih dogodkov. Ambicija in cilj Vipavske doline in čezmejnega goriškega prostora je, da postane raj za tekače, pohodnike, pa tudi kolesarje. Projekt UTVV I Feel Slovenia je pomemben korak v tej smeri. Prireditev presega dimenzije športne prireditve, kajti vsebuje tudi komponente kulture, zgodovine, gastronomije in čezmejnosti, še posebej v duhu prihajajoče EPK. S trajno označitvijo poti to zgodbo razvijamo čez vse leto. Dogodek, našo destinacijo postavlja na mednarodni zemljevid tekaških tekmovanj in jo hkrati predstavlja kot destinacijo z izjemno raznolikimi možnostmi za aktivnosti na prostem. V tekaški preizkušnji UTVV I Feel Slovenia že vrsto let na Zavodu za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina prepoznavamo potencial in lahko govorimo že o strateškem partnerstvu. Letos smo pričeli s posebno, obogateno zgodbo trženjskega komuniciranja. Na eni strani se organizator teka označuje z logotipom destinacije Vipavska dolina, na drugi strani pa smo za oglaševalske kampanje pričeli na zavodu uporabljati ime UTVV, ki destinacijo pozicionira kot edinstveno prizorišče, ki postane tako zanimivo tudi za ostale organizatorje dogodkov. Seveda ne gre za zanemariti tudi ostalih pozitivnih učinkov dogodka, kot so povečanje števila nočitev, številčnejši obisk lokalnih ponudnikov ter popestritev dogajanja v lokalnem okolju.«
Z globokimi koreninami dogodka v Vipavi in velikim delom poti speljanih v vipavski občini, predstavnica Javnega zavoda za turizem TRG Vipava, Tinkara Kodelja, pravi, da v Zavodu pozdravljajo dejstvo, da proge, predvsem eden od najbolj slavnih delov - vzpon na Nanos, potekajo tudi skozi njihovo občino, s tem pa se vzpostavlja in raste sodelovanje lokalne skupnosti.
Mag. Ariana Durnik, direktorica Javnega zavoda
Miren Kras, je dogodku UTVV I Feel Slovenia, ki s svojo najdaljšo razdaljo
obišče tudi rob Krasa, izrazila hvaležnost, da sta njihova destinacija in Zavod
lahko del te zgodbe:
»Na prvem mestu pohvala viziji, strokovnosti in srčnosti ekipe Boštjana Mikuža
iz Alpe Adria Adventurers d.o.o. in ŠD ULTRA, ki je z entuziazmom in
predanostjo ter vztrajnostjo in vizijo uspela zgraditi tako dobro športno
zgodbo, da smo jo prepoznali in podprli kot enega boljših pruduktov, ki podpira
tudi razvoj turizma, tako na ravni občin in destinacij kot zadnja leta tudi
Slovenske turistične organizacije. V 9-ih letih je UTVV I Feel Slovenia postal
prepoznavna tekašna prireditev, ki se po profesionalosti in odličnosti izvedbe
meri z najboljšimi na svetu. Ponosni smo, da je tudi Miren Kras pred štirimi
leti postal del tega projekta, in da smo lahko oplemenitili izkušnjo
tekmovalcev na najzahtevnejši trasi EMPEROR (160 km) s točko postanka, ki
ponuja najlepše razglede v Sloveniji po mnenju tujih obiskovalcev in je ena od
dveh najlepših lokacij za turistične znamenitosti po oceni Turistične zveze
Slovenije. Hkrati pa udeležencem skupaj s sodelujočimi društvi TD Cerje in
Društvom žensk Žbrince ponuja srčnost in gostoljubje, ki skupaj z lepotami
pokrajine, gradita podobo Vipavske doline s sosednjima Krasom in Brdi, kot ene
najbolj zaželenih destinacij obiska.
Projekt, ki poleg čezmejnega sodelovanja in povezovanja gospodarstva z javnim sektorjem, neguje tudi vrednote prostovoljstva in izpostavlja lokalni karakter ponudbe in storitev, je primer dobre prakse, vredne posnemanja tudi na drugih področjih.
Veselimo se še ene vrhunske športne predstave, ki bo med 26. in 28. aprilom prispevala k prepoznavnosti UTVV I Feel Slovenia kot enega najboljših tekaških izzivov na svetu, ki se odvija v eni najlepših dolin na svetu - rajski Vipavski dolini.«
Župan občine Miren Kostanjevica, Mauricij Humar, je k temu dodal, je prav šport tista dejavnost, ki Slovence močno povezuje med seboj, tako na lokalnem, mednarodnem in širšem področju, še toliko bolj na destinacijah, kot so Vipavska dolina in Kras, saj se športne aktivnosti zaradi ugodnega podnebja lahko izvajajo čez celo leto. Izpostavil je reko Vipavo kot lokalni biser, ki je s pomočjo lokalnih skupnosti in investicij zopet čista in kopalna, s tem pa idealna priložnost tudi za vodne športe, od kajakiranja do ribolova. Meni pa, da dogodek, kot je UTVV I Feel Slovenia, na katerega se prijavljajo vrhunski slovenski in tuji atleti, postavlja nove izzive in priča o tem, da se s trdim delom in odrekanjem da doseči velike cilje. K temu dodaja še svoj predlog, da UTVV I Feel Slovenia v naslednjih letih svoje proge podaljša do Sovodenj v sosednji Italiji. Tako bi reka Vipava tekače spremljala od svoje izvira v Vipavi pa do izliva v reko Sočo v Sovodnjah.
Anton Harej, podžupan mestne občine Nova
Gorica, tekmovanje v njihovem, tudi čezmejnem okolju, vidi kot izjemno
priložnost povezovanja tako podeželja kot mesta, občin, javnih zavodov in lokalnih skupnosti. Pravi, da je to dogodek,
ki udeležencem ponuja paleto naravnih danosti in kulturne dediščine. Mestna
občina Nova Gorica ga z veseljem podpira in vidi sodelovanje kot dolgoročen
projekt, saj je eden izmed redkih dogodkov, ki tako močno povezujejo celotno
destinacijo.
POTEK ULTRA TRAIL VIPAVSKA DOLINA I FEEL SLOVENIA
Ultra Trail Vipavska dolina I Feel Slovenia se bo začel v petek, 26. aprila 2024 na glavnem trgu stare rimske naselbine Castra, danes poznane kot prikupno rastoče mesto Ajdovščina. Šest označenih tekaških poti je speljanih po stezah, utrjenih planinskih in drugih poteh, ki prečijo reko Vipavo, vodijo skozi vinograde in južne grebene Vipavskih brd, tem pa sledi epski vzpon na Nanos. Tam tekači lahko uzrejo razgled preko Julijskih Alp do Jadrana. Ko si s spustom proti Vipavi nekoliko odpočijejo, jih že čaka naslednji strm vzpon, ki pa jih nagradi z dih jemajočimi razgledi z roba Trnovske planote ter mogočnega Čavna. Po še zadnjem spustu, trase nato potekajo mimo Lijaka vse do Svete Gore nad Novo Gorico, prečkajo smaragdno Sočo ter v Solkanu tudi državno mejo, od koder jih trasa vodi na Goriški grad v Stari Gorici in se nato vrača po stezi nazaj v Slovenijo. S sodelovanjem v ultra maratonski preizkušnji Mestna občina Nova Gorica in Občina Gorica (Comune di Gorizia), simbolno vstopata v dogajanje povezano z Evropsko prestolnico kulture, ki jo bosta obe občini gostili leta 2025.
Organizacijsko izjemno zahteven dogodek tako pomembno dviguje ugled destinaciji, hkrati pa v ospredje postavlja šport in aktivni turizem, kar je tudi ena glavnih promocijskih tematik slovenskega turizma.
VRHUNSKI ULTRATEKAČI V VIPAVSKI DOLINI
Športni spektakel UTVV I Feel Slovenia si je po letih organizacije ustvaril pomembno ime med ljubitelji teka in od leta 2015 pa do danes postal ena največjih vzdržljivostnih tekaških preizkušenj v Sloveniji.
Na dogodku se pričakuje številne vrhunske tuje in domače atlete: Hélio Fumo iz Portugalske, Esther Fellhofer iz Avstrije, Carlos Mantero iz Španije, Johan Fernandez iz Francije, Carlo Salvetti, Alex Baldaccini in Nicol Guidolin iz Italije, Shoma Otagiri z Japonske, medi številnimi vrhunskimi slovenskimi tekači pa so Marko Tratnik, Petra Tratnik, Anže Sobočan, Andi Mamić, Aleš Svetina, Martina Klančnik Potrč, Janez Klančnik, Tilen Potočnik in drugi.
V zgodovino presežkov UTVV I Feel Slovenia se je vpisal Poljak Roman Ficek, ki je najdaljšo progo Emperor pred tremi leti pretekel v samo 20 urah in 24 sekundah. Za primerjavo, tisti, ki zadnji stopajo čez emperorsko ciljno črto, za celotno dolžino 170 kilometrov porabijo dobrih 45 ur.
BOGAT SPREMLJEVALNI PROGRAM
Ena najzahtevnejših tekaških prireditev v Sloveniji bo imela zelo bogat spremljevalni program, med drugim tudi nastop imitatorjev Radia Ga Ga v petek, 26. aprila na Lavričevem trgu v Ajdovščini.
Za glasbo in navijanje ob progi, hrano ter pijačo na kar 15 okrepčevalnicah, bodo poskrbela številna lokalna društva in kar 500 prostovoljcev ter zunanjih sodelavcev. UTVV I Feel Slovenia vključuje sodelovanje petih občin (Vipava, Ajdovščina, Nova Gorica, Comune di Gorizia ter Miren-Kostanjevica), dveh zavodov za turizem (Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina ter Javni zavod za turizem Miren Kras) in sedemnajst lokalnih društev, pri čemer glavno dogajanje gosti Občina Ajdovščina s pričetkom sejemskega dogajanja v prostorih Zavoda za Šport Ajdovščina, v četrtek, 25. aprila.
V spremljevalni program so vključeni vinarji in gostinci iz vasi po celotni trasi UTVV I Feel Slovenia. Kot prestižna vinska destinacija, se bo Vipavska dolina izkazala v idilični vasici na vzpetini nad dolino, Vipavski Križ, ki sodi med najlepše zgodovinske kulturne spomenike Slovenije in je v celoti spomeniško zaščiteno naselje. Prav tam se bodo Obelixovi pohodniki in ljubitelji izvrstne vipavske kulinarike lahko naužili okusov in lepot naravne ter kulturne dediščine Rajske doline.
Imenska
partnerja prireditve sta Slovenska
turistična organizacija I Feel Slovenia ter Javni zavod Nova Gorica in Vipavska dolina.
Emperorski naziv si je kot partner letošnje leto nadelo ajdovsko podjetje
Leone z njihovo znamkosladoledov in
čokolade AL!VE. Centurion partnerja
sta SCARPA in ERDINGER. Uradni pokrovitelj prostovoljcev je postala Primorska hranilnica Vipava. Ob njej
so se zvrstila še slednja domača in tuja podjetja, kot so Kolektor, Mlinotest, OSHEE in Sport HG.
Tekaško prireditev bo prihajajoči vikend prenašal medijski partner dogodka VAL 202, ki bo ves čas prisoten na startno-ciljnem prostoru na Lavričevem trgu v Ajdovščini.
Vse informacije o prihajajočem dogodku in o vsem spremljajočem dogajanju so na voljo na spletni straniwww.ultratrail.si in na turističnem portaluwww.vipavskadolina.si.
UTVV
Foto: UTVV