ČET.

Radijski klub "Gremo plesat" RTV SLO Koper in Smiljana Baranja v Mengšu

V petek, 8. decembra 2017, so nas obiskali člani radijskega kluba »Gremo plesat« iz Kopra, z mentorico in voditeljico radijskega programa RTV SLO iz Kopra. Dva polna avtobusa s 84 člani kluba so prispeli ob 10. uri pred Godbeno gasilski dom, kjer smo jih sprejeli člani sekcije Veterani Mengeške godbe z Janezom Perom in člani Turističnega društva Mengeš. Kljub dežju so zaigrane skladbe Veteranov doživele odobravanje, presenečenje in vesel aplavz. Pozdravila sta jih Bojan Burnik in Jože Vahtar, ki jih je v nadaljevanju dneva popeljal po znamenitostih Mengša.
Najprej pa sta bila na vrsti sprejem in pogostitev udeležencev s strani TD Mengeš in Občine Mengeš z mengeškima kulinaričnima posebnostima: »bizgecem in hvancatom«. Predsednica Zorka Požar je ob pozdravu povedala o njihovi zgodbi in vsebini. Člani kluba so si ogledali tudi vadbeno sobo, Janez Per pa jim je povedal zgodbo Alpskega kvinteta in Veteranov Mengeške godbe.

Gostje so s seboj prinesli tudi svojo kulinarično posebnost »briškole«, ki so pri nas znani kot lahki flancati.

V nadaljevanju dneva smo pot peš nadaljevali do Melodije, kjer sta nas sprejela Vesna in Ciril Burgar in gostom predstavila svojo dejavnost. Polovico gostov pa si je izmenjaje ogledalo še cerkev sv. Mihaelea, kjer nas je z zanimivosti cerkve in seveda Plečnikove krstilnice seznanil gospod Štefan Babič. Ob 12. uri pa je že sledil sprejem pri županu in podžupanu v Kulturnem domu Mengeš. Župan Jerič je orisal nastanek in življenje v naši občini, podžupan Ropotar pa je predstavil še kulturno in športno dejavnost v občini. Kot pozdrav gostom je zaplesala otroška folklorna skupina Svoboda Mengeš in požela buren aplavz, še posebej pa harmonikarja, ki sta jih spremljala.

Ura je bila že ena, ko smo se odpravili na Dobeno, kar je bil s tako velikima avtobusoma kar mali podvig. Dež je še kar naprej padal, vendar razpoloženja gostov ob dobrem kosilu Kmečkega turizma Blaž na Dobenem ni niti malo kvaril. Po kosilu je Jože Vahtar predstavil knjigi »Naš Mengeš« in »Pesem mengeških zvonov«, ter ju simbolično poklonil tudi predsednici kluba ga. Bordon in ga. Smiljani Baranji. Pridružili pa so se nam tudi folkloristi Mladinske skupine Svobode Mengeš, ki je s svojim nastopom in pesmijo očarala goste. Kot posebna zanimivost pa je bil seveda prihod pisatelja prof. Ivana Sivca, ki je v svojem slogu popestril popoldne naših gostov. Vendar to še ni bilo vse, saj je v nadaljevanju goste zabaval Robi Stopar s svojim klubom harmonikarjev, tako da si je večina privoščila ples, ki jih tudi druži v njihovem klubu.

Ob koncu dneva smo bili organizatorji pohvaljeni in sledil je še ogled Mengša v praznični podobi, ki pa ga je skalil močan naliv, tako da so si ga gostje ogledali kar z avtobusnih sedežev. Zaklicali smo še: nasvidenje Koper in srečno pot domov! Se še kdaj vidimo na njihovem koncu!

Na koncu je treba povedati, da se je vseskozi snemala radijska oddaja z vsemi dogodki in opisanimi dejavniki in je bila predstavljena v ponedeljek, 11. decembra 2017, ob 21. uri. Oddajo »Gremo plesat« vodi Smiljana Baranja, ki je sedem let živela tudi v Loki pri Mengšu in je bila izvrstna voditeljica narodnozabavnih oddaj. V ponedeljkovih večernih oddajah ob 21. uri pa bo predstavljen v naslednjih terminih še Simon Golubič z njegovim delom zbiranja narodnozabavnih vsebin – povezanih z Mengšem ob ustanavljanju Glasbenega centra, in v dveh oddajah tudi prof. Ivan Sivec.

Tako je ob 84 obiskovalcih dober glas o Mengšu poneslo domov in še tudi v radijski eter Primorske, ki ga verjetno poslušajo tudi drugod po Sloveniji.