A vendar se še prav dobro spomnim, kako zanimivo je bilo prileteti v kuhinjo z šibo in začeti udrihati sem ter tja največkrat tudi v škodo, nekaj pa je le padlo na pravo mesto. Niko Kuret ugotavlja, da je razlaga, da otroci s tepežkanjem vsaj enkrat na leto povrnejo udarce, ki so jih bili deležni sami, preveč preprosta. Raziskovanje šege, ki so jo po Slovenskem različno imenovali pametiva, šapavci, otepovci ..., namreč razkriva, da na ta dan šibe niso zavihteli predvsem otroci, ampak fantje in možje, udarci pa so padali po dekletih in mladih ženah, menda celo krepko – »tako, da so bile 'žrtve' kar lisaste«. Še v sedemdesetih letih je bojda kakšno dekle po tepežnem dnevu hodilo naokrog vse marogasto – z dobrim namenom, kakopak.Reš'te se, reš'te se ali Šip, šap, šip, šap se je ponavadi zaslišalo, preden je zapela šiba, in tisti, ki jih je dobil, je moral seči v žep ali shrambo in tepežkarje obdarovati. V današnjih dneh na praznik svete družine ni več tepeškanja, ostal pa je še blagoslov otrok. tega se udeleži na nedeljsko popoldne v cerkvi Marije Vnebovzete precejšnje število otrok. Nekatere prineso še starši, drugi pridejo že sami in , to ne le iz domače fare, a na tepeškanje se tisti dan le še redko kdo spomni..
Oceni objavo
Praznik svete družine
Priznati moramo, da nas je večina na običaj tepežnice že malce pozabila, a tepežni dan je čas, ko oblast prevzamejo otroci in se vsaj enkrat na leto maščujejo odraslim za prejete udarce, piše Niko Kuret v knjigi Praznično leto Slovencev. Čeprav so bili i starši tisti, ki bi jih bili morali dobiti po riti se je največkrat vsa ta zgodba končala z besedami: »Tepežkanje velja samo do devetih zjutraj!« In komu se da dvigniti iz postelje, da bi s šibo, ki jo je pustil sveti Miklavž mamo ali očeta nekajkrat po ta zadnji plati oziroma za plačilo prejel kakšen bombon ali čokolado, ko pa imajo otroci že tako vsega dovolj le spanje ne.
Oglejte si tudi
Objavljeno:
Mnogi župani prvič v občini Lukovica
Objavljeno:




