Logo MojaObčina.si
DANES
16°C
3°C
JUTRI
18°C
6°C
Oceni objavo

Zbrane statistične informacije o podatkih glede plačila nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ)

Občina Lukovica je 12. februarja 2015 na 1.403 naslovov zavezancev posredovala obvestilo o podatkih za odmero nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča v Občini Lukovica 2015 – zazidana stavbna zemljišča – stanovanjska dejavnost, s katerim se bo nadomestilo v letu 2015 spremenilo glede na odmerno leto 2014. S tem področjem se v občinski upravi ukvarja Katka Bohinc, višja svetovalka za kmetijstvo, gospodarstvo in regionalni razvoj. Glede na to, da je javna razgrnitev podatkov potekala od 16. februarja 2015 do vključno 18. marca 2015, je gospa Bohinc na podlagi zbranih informacij odgovorila na vprašanja, ki zanimajo vas občanke in občane.
Koliko je vseh zavezancev na območju občine Lukovica?

V obstoječi evidenci zazidanih stavbnih zemljišč iz leta 2014 je približno 4.000 lastnikov (z različnimi davčnimi številkami).

 

Iz katerih evidenc ste pri tem delu zajemali podatke?

Podatke o zazidanih stavbnih zemljiščih smo dolžni na podlagi veljavne zakonodaje zajeti iz uradne evidence GURS, zato so bili ti podatki zajeti iz Registra nepremičnin (REN), to je baza podatkov Geodetske uprave RS, ki je bila vzpostavljena  na podlagi popisa nepremičnin v letu  2007, komunalne opremljenosti zemljišč iz občinske evidence, površine nezazidanih stavbnih zemljišč (NSZ) iz zemljiškega katastra in iz prostorskih aktov občine.


Kako se lahko preveri resničnost in verodostojnost uporabljenih podatkov?

Občina Lukovica je za odmero nadomestila dolžna uporabiti uradne podatke in evidence. Župan lahko, v kolikor gre za dvom v verodostojnost podatkov, zavezancu izda sklep o višini akontacije za nadomestilo (govorimo o pavšalnem znesku), za izdajo odločbe na podlagi tega sklepa je nato pristojna Finančna uprava Republike Slovenije (FURS), kjer je potem tudi možnost pritožbe.


Koliko zavezancem se je z letošnjim letom spremenila odmera NUSZ (nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča)?

Za javno razgrnitev zazidanih stavbnih zemljišč – stanovanjska dejavnost, ki je potekala med 16. 2. 2015 in do vključno 18. 3. 2015, je bilo zavezancem poslanih 1.403 obvestil za 947 objektov. Ta podatek ne vključuje sprememb podatkov za zavezance, za katere je Občino Lukovica obvestila FURS, ali za katere so pritožbe na odmero podali  zavezanci v letu 2014. Prav tako podatek ne vključuje sprememb podatkov zavezancev zaradi darilnih pogodb, zaradi vlog oprostitve plačila nadomestila za 5 let od vselitve v stanovanjski objekt, zaradi sprememb izvedenih parcelacij zemljišč, zaradi pričetka stečajnih postopkov oziroma zaradi smrti zavezanca.


Ali so dopis o spremembi dobili le tisti lastniki nepremičnin, pri katerih prihaja do sprememb?

Tako je, spremembe so se ugotavljale na podlagi  javnega vpogleda podatkov o nepremičninah iz REN. Občina Lukovica je dopise posredovala tistim zavezancem, katerih stanovanjski objekti so bili predmet javne razgrnitve in katerim se bo odmera v primerjavi z letom 2014 v letošnjem letu spremenila. Zavezanci, ki so imeli podatke usklajene s podatki REN že v preteklih letih, dopisa niso prejeli. Prav tako tudi ne zavezanci, ki imajo na svojem naslovu prijavljeno kakršno koli dejavnost – podjetniki. Občina Lukovica je namreč s posodobitvijo evidence pričela že leta 2010, ko so bili že posodobljeni podatki podjetnikov, zato jih bo usklajevala za odmerno leto 2016.


Zakaj je pravzaprav prišlo do posodobitve evidenc?

Občina Lukovica je zaradi razveljavljenega Zakona o davku na nepremičnine za odmerno leto 2015 izhajala iz priporočila Ministrstva za okolje in prostor ter Ministrstva za finance z dne 17. decembra 2014. Pravi, da mora Občina na podlagi Zakona o gradivi objektov (ZGO-1) za namen nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za zazidana stavbna zemljišča pridobiti podatke o stavbah in delih stavbe iz katastra stavb (katastrski in registrski podatki). Podatke o površini parcel za namen nadomestila za uporabo nezazidanega stavbnega zemljišča pa mora pridobiti iz zemljiškega katastra. Zaradi kasnejših sprememb predpisov o evidentiranju nepremičnin v ZGO-1 se namreč za določene katastrske podatke štejejo tisti, iz katastra stavb in podatki registra nepremičnin.  Občinam so tako svetovali, da nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča že v letu 2015 obračunajo na podlagi ažurnih podatkov iz uradnih evidenc zemljiškega katastra, katastra stavb oziroma registra nepremičnin.

Pri analizi podatkov o zazidanih stavbnih zemljiščih je Občina Lukovica ugotovila neskladja med občinsko evidenco in podatki uradne evidence Geodetske uprave Republike Slovenije (podatki REN). Tako je ugotovila, da nekateri zavezanci stanovanjskih objektov glede na podatke REN plačujejo nižje nadomestilo, drugi višje nadomestilo, preostali pa dejansko tako, kot izkazujejo podatki REN.

Občina Lukovica je podatke REN o površini posameznih stanovanjskih stavb uporabila že pri posodobitvi podatkov za odmerno leto 2013, ko so bili že posodobljeni podatki za zazidana stavbna zemljišča. Najprej pri občinskih funkcionarjih: županu, občinskih svetnikih in zaposlenih na občinski upravi, nato pa je bila 19. junija 2013 na 17. redni seji Občinskega sveta podana pobuda, da je čas, da se neha delati razlike med občani ter da bi bilo treba občinsko evidenco urediti za vse zavezance enako, ne samo za nekatere. Glede na navedeno je bilo dogovorjeno, da se zavezancem uskladijo podatki za odmero nadomestila s podatki REN za odmerno leto 2015.


Koliko pripomb s strani zavezancev je bilo podanih v času javne razgrnitve?

Kot že omenjeno je bilo za čas javne razgrnitve poslanih 1.403 obvestil lastnikom za 947 objektov. Med javno razgrnitvijo se je na Občino obrnilo 191 zavezancev (osebno, pisno ali po telefonu), a nekateri zavezanci posedujejo več objektov in / ali zemljišč, zato je končno število obravnavanih pripomb še višja. Za 155 objektov so bile obravnavane pripombe zavezancev, za 70 objektov pa pripomb ni bilo oziroma so se zavezanci s podatki strinjali. Če zavezanec za plačilo nadomestila za uporabo zazidanega stavbnega zemljišča v času javne razgrnitve ni predlagal vpisa novih ali spremenjenih podatkov, o čemer je bil pisno seznanjen s poslanim obvestilom in javnim naznanilom,, se šteje, da so podatki iz občinske evidence pravilni. Iz navedenega sledi, da so podatki za preostalih 722 objektov tudi pravilni.  


Ali je šlo pri pripombah v času javne razgrnitve za napake v evidenci ali je bil kakšen drug razlog?

Podatki so bili spremenjeni zaradi sprememb zavezancev, ki so jih dolžni sami posredovati občini, zaradi uskladitve komunalne opreme z dejanskim stanjem, zaradi uskladitve podatka o površini v REN in nato še v občinski evidenci, zaradi napake v evidenci REN, zaradi uskladitve namembnosti objektov ali naslova (napaka v REN), zaradi uskladitve zaradi darilnih pogodb in komunalne opreme z dejanskim stanjem, zaradi izločitev kulturnih spomenikov lokalnega pomena iz evidence, …


Kolikim se je odmera NUSZ spremenila v povišanje obveznosti plačila in kolikim znižala?

Pred pričetkov javne razgrnitve zazidanih stavbnih zemljišč je bila izvedena analiza, kjer se je ugotovilo, da bo potrebno posodobiti podatke za davčno odmero za 620 objektov.  Od teh zavezanci za 444 objektov plačujejo nižje nadomestilo, za 176 objektov pa višje nadomestilo. Pri sami pripravi podatkov za javno razgrnitev je bilo ugotovljeno, da je dejansko 947 takšnih objektov, ki nimajo usklajenih podatkov.


Za kakšne razlike gre pri vseh tistih zavezancih, ki bodo plačevali več?

Pri analizi podatkov pred pričetkom javne razgrnitve je bilo ugotovljeno, da so odstopanja pri posameznih površinah objektov med obstoječim zapisom v občinski evidenci do podatkov REN različna. In sicer od 302 m2 premalo zaračunane površine do 368 m2 preveč zaračunane površine. V povprečju za vseh 620 analiziranih objektov in ne le tiste, ki plačujejo premalo, za 35,99 m2 premalo zaračunane površine.


Kdaj bodo začele veljati spremembe?

Spremembe bodo upoštevane že za odmerno leto 2015, podatki pa so bili 31. marca 2015 že oddani pristojni FURS.


Ali bo posodobitev evidenc morda kasneje vplivala na davek na nepremičnine, ki naj bi ga uvedla država?

Na podlagi (razveljavljenega) Zakona o davku na nepremičnine je bila Občina Lukovica v odnosu do države pristojna posredovati le podatek o namenski rabi zemljišč ter podatek o zemljiščih za gradnjo stavb. Občinski podatki tako ne vplivajo na (razveljavljeni) davek na nepremičnine, ampak je občina na podlagi 218. C člena ZGO-1 ravno te podatke dolžna uporabiti za odmero nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča.


Kako je časovno in organizacijsko potekalo zbiranje podatkov za postopek priprave dopisov in javno razgrnitev glede plačila nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ)?

Analiza primerjave podatkov je potekala v novembru in začetku decembra 2014. Sledila je odločitev, kaj se bo za odmerno leto 2015 usklajevalo, pripravila projektna naloga in izvedlo naročilo za izbor zunanjega izvajalca. Nato so se pridobili podatki uradnih evidenc: Poslovni register Slovenije (PRS), Register nepremičnin (REN), Centralni register prebivalstva (CRP). Izvajalec je nato na podlagi korelacijskih povezav ugotovil neskladja, jih odpravil ter pripravil podatke za javno razgrnitev, ki je kot že omenjeno potekala od 16. 2. 2015 do vključno z 18. 3. 2015. V času javne razgrnitve je bilo sprejetih 191 zavezancev, nekateri so se oglasili tudi po zaključku javne razgrnitve, med in po zaključku javne razgrnitve pa je bilo potrebno vsako pripombo pregledati in preveriti, če je utemeljena, ter jo nato posredovati zunanjemu izvajalcu za vnos v bazo, ki je bil vseskozi na voljo za dodatno strokovno pomoč.

Oglejte si tudi