Občina je kot ustanovitelj družbe, na podlagi veljavnih predpisov upravičena do dobičkov, ki jih ustvari družba, katere ustanovitelj je. To je njena ustanoviteljska in korporacijska pravica. Dobiček, je dokaz, da družba, katere ustanovitelj je Občina dobro deluje in so njeni prihodki nad odhodki tudi po plačilu vseh obveznosti, cena storitev za izvajanje javne gospodarske službe pa je ustrezno oblikovana.
Dobiček ni bil predmet delitve že vse od leta 2011. Kadar do delitve dobička pride, Občina kot družbenik slednje namenja za vlaganja v izgradnjo občinske infrastrukture, s katero zadovoljuje potrebe veljavnih predpisov in predvsem potrebe občanov. Občina je kot ustanovitelj javnega podjetja Komunala Logatec d.o.o., podala na občinski svet predlog sklepa, o katerem bo odločal občinski svet po temeljiti razpravi in preveritvi rezultatov poslovanja družbe ter ob upoštevanju investicij, ki jih mora izvesti Občina Logatec, slednje pa bodo nato predane v upravljanje komunalnemu podjetju, zaradi izvajanja javne gospodarske službe.
Delitev dobička ni neposredno povezana s finančnim stanjem občine, temveč stvar odločitve skupščine ustanovitelja, predvsem zaradi izgradnje infrastrukture, ki jo za izvajanje javne gospodarske službe nujno potrebuje komunalno podjetje in jo mora skladno z veljavnimi predpisi Občina izgraditi na lastnih zemljiščih in nato predati komunalnemu podjetju. Gre pa v prvi vrsti za zadovoljevanje potrebe občasno in izvajanje pravice do čistega naravnega okolja.
Komunalno podjetje je od leta 2011 ustvarilo 634.150,66 EUR nerazporejene rezerve iz dobička. Slednjega ustanovitelj do sedaj ni namenil za razdelitev, tako, da bo moralo komunalno podjetje pojasniti, zakaj kljub izkazanemu bilančnemu dobičku preteklih let tega denarja nima na razpolago oziroma kako ga je trošilo in zakaj. Bilančni podatki ne potrjujejo navedb direktorja glede likvidnostnih težav družbe, zato bi bilo zaželeno, da direktor to bolje pojasni. Nedvomno je dobiček, ki nastane pri poslovanju družbe kategorija, ki jo lahko deli le ustanovitelj in ne družba sama. Vse to bo stvar razprave na skupščini, kjer Občina pričakuje pojasnila direktorja družbe tudi o tem.
Cena komunalnih storitev se oblikuje skladno z Uredbo o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja. Ceno storitve posamezne javne službe za območje občine predlaga izvajalec z elaboratom o oblikovanju cene izvajanja storitev javne službe (v nadaljnjem besedilu: elaborat) in jo predloži pristojnemu občinskemu organu v potrditev. Če bo izvajalec podal predlog in predložil elaborat, bo Občina o tem odločala.
Občina Logatec




