Na delovišču avtocestnega priključka Dragomer so že zabrneli stroji. »Pogodbeni izvajalec - konzorcij podjetij Trgograd in GP Krk, je bil v delo uveden potem, ko je dostavil ustrezno bančno garancijo za dobro izvedbo del«, pravijo na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji. Dodajajo, da je predviden rok za dokončanje del 18 mesecev od uvedbe izvajalca v delo, potek del pa naj bi bil usklajen z vremenskimi in terenskimi razmerami.
Gradnja se bo začela na več lokacijah hkrati. Del projekta je namreč tudi ureditev nove povezovalne ceste med Vnanjimi Goricami in prihodnjim avtocestnim priključkom, s katero bo promet za južni del Barja speljan mimo Brezovice. Na tem delu bodo stroji brneli že v začetnem obdobju, prav tako je že v začetni fazi predviden začetek izgradnje priključnih krakov na južni strani avtoceste ter ureditev križišča z vsemi povezovalnimi cestami na obstoječi regionalni cesti pri Ponvici. »Glede na tehnologijo del, ki jo bo izbral izvajalec, ter po osnovnih zahtevah naročnika del (DARS) in projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja (PGD), je izvajalec del skladno s pogodbenimi določili dolžan izdelati tudi projektno dokumentacijo za izvedbo del (PZI) za sklop protihrupnih ograj (PHO). Po pregledu in potrditvi podrobnih načrtov PHO, bo izvajalec ta dela opravil okvirno v drugi polovici leta 2024«, so pojasnili na DARS.
Stekla so že zemeljska dela
Po uvedbi v delo in pripravljalnih delih so sredi avgusta že stekla zemeljska dela. »Izvajalec je sprva izvedel zakoličenje ter določil meje ureditvenega območja in nato postavil še gradbiščno tablo. V drugi polovici avgusta so se začela zemeljska dela, izvajalec je začel z vgradnjo kamnitega nasipa v povezovalni plato iz smeri Poti na Plešivico proti Podpeški cesti, hkrati zemeljska dela potekajo tudi od železniškega prehoda do Poti na Plešivico. Septembra so stroji začeli graditi dva priključna kraka, nato naj bi izvedli še deviacijo v dolžini 500 metrov ob regionalni cesti na meji med občinama Log–Dragomer in Brezovica«, smo še izvedeli.
Promet bo oviran tudi na avtocesti
Med gradnjo priključka bodo, glede na posamezne faze izvajanja del, vzpostavljeni različni tipi zapor. Večinoma naj bi zapore omogočale ureditev prometa po dveh začasnih, zoženih prometnih pasovih v eno smer vožnje. Ker je predmet pogodbenih del tudi izgradnja križišča na regionalni cesti Brezovica–Vrhnika, so predvidene različne vrste zapor tudi na tej cesti. »Obvestila o različnih fazah zapor in ureditvi prometa bodo objavljena v medijih (radio), spletnih straneh upravljavcev cest oz. sofinancerjev (DARS, DRSI, Občina Brezovica, Občina Log-Dragomer), spletni strani www.promet.si«, so za Naš časopis pojasnili na DARS.
Z ureditvijo priključka in spremljajoče infrastrukture bodo promet preusmerili z regionalnih cest Brezovica-Vrhnika in Brezovica-Podpeč na avtocesto. Namen tega je porazdeliti prometne tokove v prometnih konicah ter razbremeniti cestno omrežje, ki je vzporedno Primorski avtocesti. Nov priključek naj bi močno razbremenil tudi za 3 kilometre oddaljen obstoječi izvoz Brezovica, kjer že desetletja nastajajo zastoji, ki pogosto segajo vse do Kozarij, obenem pa povečati prometno varnost. Za financiranje gradnje je sklenjen sporazum. Dars bo pokril skoraj 68 odstotkov naložbe v priključek, direkcija za infrastrukturo 28,4 odstotke naložbe, občini Brezovica in Log-Dragomer pa bosta soudeleženi s po 2,75 odstotka in enim odstotkom.
Projekt ima dolgo brado
Gradnjo dodatnega priključka med Brezovico in Vrhniko so na Darsu napovedovali že več kot desetletje, a se je pridobivanje gradbenega dovoljenja predvsem zaradi vseh potrebnih soglasij za gradnjo zavleklo. Potem, ko so bili izvedeni vsi potrebni predhodni postopki ter pridobljena vsa dovoljenja, je Dars lani jeseni izvedel javno naročilo in konec junija letos sklenil pogodbo s Trgogradom kot vodilnim partnerjem ter GP Krk. Na DARS so za Naš časopis pojasnili, je bila 28. junija podpisana pogodba za gradnjo novega priključka. »Vrednost pogodbe je 34.758.822,04 EUR (z DDV).«
Krajo humusa bodo prijavili
Na občini Log-Dragomer obveščajo krajane, da je na označenih mejah ureditvenega območja gradbišča izgradnje AC-priključka Dragomer prepovedanoa odtujitev humusa na trasi avtoceste. Naročnik, nadzor DRI, bo takšna dejanja prijavil pristojni instituciji.
Dars z vlogo za širitev primorske avtoceste pred Ljubljano
Dars je Ministrstvo za okolje, prostor in energijo zaprosil za okoljevarstveno soglasje za širitev Primorske avtoceste med Ljubljano in Vrhniko v šestpasovnico. Kot so pojasnili avgusta, bo dela, ki se bodo izvajala kot vzdrževalna dela v javno korist, mogoče začeti po pridobitvi pravnomočnega okoljevarstvenega soglasja. Če bodo postopki potekali brez zapletov, razpis za izvedbo gradbenih del načrtujejo za prvo polovico leta 2024, dela pa bi se lahko začela v letu 2025. Načrtovane so: celovita obnova dotrajane voziščne konstrukcije, preureditev odstavnega pasu v tretji prometni pas širine 3,5 metra, izvedba odstavnih niš in ustrezne razširitve pri premostitvenih objektih.
V. L.
Foto: V. L. in Občinska uprava Občine Log-Dragomer



