Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Log - Dragomer
DANES
23°C
12°C
JUTRI
22°C
10°C
Oceni objavo

Razvoj javnega potniškega prometa bi lahko šel v različne smeri

Za izboljšanje ponudbe javnega prevoza bi lahko uvedli novo linijo na relaciji Ljubljana–Log–Dragomer ali pa obstoječe medkrajevne linije integrirali z linijami mestnega prometa. Prva možnost je manj zanimiva, saj je vzpostavitev nove linije povezana z izjemno visokimi obratovalnimi stroški. Svoje prednosti in slabosti pa ima tudi druga možnost, po eni strani se bodo uporabniki z avtobusi vozili bistveno ceneje, po drugi strani pa bodo občani, ki se na delo v Ljubljano vozijo z avtomobili, pri plači dobili manj povrnjenih stroškov prevoza, poleg tega pa naj bi občina za sofinanciranje te možnosti odštela okoli 30 tisočakov. Ravno zaradi tega bo občinska uprava pripravila anketo, s katero bo preverila, kakšen bi bil razvoj javnega potniškega prometa po vaši meri.

Predstavniki podjetja LPP, log-dragomerske in ljubljanske občinske uprave so na novembrskem sestanku pregledali trenutno stanje javnega potniškega prometa v občini Log - Dragomer ter nadaljnje možnosti razvoja. Na področju občine lahko potniki med delavniki koristijo enega izmed 84 odhodov na dveh linijah medkrajevnega potniškega prometa, »vrhničana« ali pa avtobus, ki vozi v Blatno Brezovico. Občani pa lahko koristijo tudi avtobuse, ki so namenjeni prevozu šolskih otrok.
Za izboljšanje ponudbe javnega prevoza obstaja več možnosti. Prva je uvedba nove linije, ki bi vozila na relaciji Ljubljana–Log–Dragomer. Letne obratovalne stroške LPP ocenjuje na 600.000 evrov letno. Ta možnost je manj zanimiva tako z vidika visokih obratovalnih stroškov, kot tudi zaradi že obstoječe medkrajevne linije, ki poteka skozi občino. Druga možnost pa je stroškovno bolj ugodna ter pisana na kožo potnikom avtobusov. Obstoječe medkrajevne linije bi lahko nadgradili z integracijo linij mestnega prometa. Vozovnica bi se zaradi tega pocenila, hkrati pa bi potniki dobili še dodatno ugodnost, in sicer bi brez doplačila v roku 90 minut uporabljali še ljubljanske mestne zelence. Linija naj bi bila vključena v drugo plačilno cono. Potniki, ki bi na avtobus vstopili ali izstopili na postajališču Lukovica, bi plačali 20 centov manj kot sedaj, tisti, ki pa bi uporabljali postajališča Dragomer, Log – Mole in Log – vas pa bi za vožnjo plačali 70 centov manj. Cena vozovnice naj bi bila na vseh štirih postajališčih enaka, in sicer 1,60 evra za enosmerno oziroma 49 evrov za splošno mesečno vozovnico. Zaradi nižje cene vozovnic bi občina za sofinanciranje odštela okoli 30.000 evrov. Na LPP pričakujejo, da bi se zaradi uvedbe integriranih medkrajevnih linij povečalo število uporabnikov javnega avtobusnega prevoza.

Nižjih cen bi se zaradi prihrankov zagotovo razveselili že obstoječi uporabniki javnega avtobusnega prometa, med njimi je največ šolarjev, zmanjšala bi se uporaba osebnih motornih vozil, plačevanje prevoza pa bi bilo poleg tega tudi enostavnejše. Po drugi strani pa bi ta rešitev po žepu udarila vse tiste, ki se na delo vozijo z motornimi konjički. Ker bi bile vozovnice za avtobus nižje, bi jim njihovi delodajalci za prevoz na delo plačali manj. Sicer pa so na sestanku govorili še o sistemu prevoza na klic ter o možnosti gradnje novega postajališča na Lukovici v bližini načrtovanega izvoza z avtoceste. V tem primeru bi bilo smiselno, da bi poleg novega postajališča zgradili parkirišče, na katerem bi bilo možno parkirati vozila in potovanje nadaljevati z avtobusom.

 

V. L.

Oglejte si tudi