Logo MojaObčina.si
DANES
17°C
12°C
JUTRI
14°C
4°C
Oceni objavo

Proračun je dobil zeleno luč

Sprejemanje proračuna Občine Log – Dragomer za leto 2016 je na občinskem svetu minilo v znamenju amandmajev. Pet jih je vložil svetnik Ivan Klenovšek, z dvema pa je na njegove amandmaje odgovoril še župan Stanovnik. Slednja sta bila potrjena, vseh pet svetnikovih amandmajev pa je padlo (o dveh niso glasovali, saj sta imela predanost pri glasovanju županova amandmaja na amandma, ki sta bila potrjena). Razprava je bila dolga, po dveh urah in pol je devet svetnikov dvignilo roke za predlagani proračun, dva sta se glasovanja vzdržala, eden pa je bil proti. Tokratni dokument je investicijsko naravnan, načrtovanih je 5,4 milijona evrov prihodkov in 6,1 milijona odhodkov, zaradi privarčevanih sredstev iz preteklih let pa se občina naj ne bi zadolževala.

Občinski svet je predlog proračuna prvič obravnaval konec lanskega decembra in ga posredoval v javno obravnavo. V času javne obravnave so bile opravljene seje delovnih teles, županova ekipa se je s svetniškimi skupinami sestala na usklajevanjih, svoje predloge in pripombe pa je lahko podala tudi zainteresirana javnost.

Nekaj dni pred sejo je na dopolnjen predlog proračuna pet amandmajev vložil svetnik Ivan Klenovšek, ki je z zmanjšanjem ali ukinitvijo postavk predlagal prerazporeditev sredstev na investicijsko rezervacijo za sofinanciranje lastne udeležbe projekta odvajanja in čiščenja odpadnih voda. Na dva njegova amandmaja je s svojima amandmajema na amandmaja odgovoril tudi župan Miran Stanovnik, ki pa se je sicer opredelil do vseh amandmajev ter jih označil za sporne. Svetniki so o vsakem izmed amandmajev glasovali posebej in ob tem opravili tudi razpravo.

Amandma 1 – manj za občinsko upravo

V prvem amandmaju je Klenovšek predlagal zmanjšanje stroškov delovanja občinske uprave za 58 tisočakov. To bi po njegovem mnenju lahko naredili s spremembo števila zaposlenih v občinski upravi na lanskih sedem ter z obsegom pogodb o delu v navedeni višini. Kot je pojasnil »tako majhna občina z omejenim proračunom ne prenese tako razkošne kadrovske zasedbe … zmanjšanje stroškov delovanja občinske uprave je ne glede na to, ali bo odobreno sofinanciranje za kanalizacijo s strani države in posredovano EU ali ne, nujno potrebno … zmanjšanje stalnih stroškov za lastno delovanje Občine je zelo pomembno z vidika zmožnosti odplačevanja morebitnih posojil pri realizaciji projekta kanalizacije v Občini«. Amandma je župan Stanovnik označil za sporen, ker sta bili pogodbi za določen čas že podpisani, za sredstva za plače pa je bilo letos namenjenih 13 tisočakov več kot lani. »Kot 9 zaposlitev se želi uprava okrepiti z urbanistom. V kolikor zaposlitev ne bo možna, bo potrebno nadaljevati delo s pomočjo zunanjih storitev. Primerjava: Cena ene lokacijske informacije je 54 evrov z DDV, cena potrdila o namenski rabi pa 38 evrov z DDV. V letu 2015 je bilo izdanih 50 lokacijskih informacij in 107 potrdil o namenski rabi v skupni vrednosti 6.552 evrov,« je pojasnil župan, ki je dodal, da občina vstopa v obdobje zahtevnih projektov, ki bodo prelomnica za občino – kanalizacija, visoka cona Lukovica, projekt zdravstvene postaje – ki bi bili po njegovem mnenju v primeru kadrovske okrnitve resno ogroženi.

V razpravi smo lahko slišali različna mnenja, od tega, da bi bilo potrebno varčevati, da se je ob ustanavljanju občine podpiralo vitko občinsko upravo, do tega, da bi bilo občinsko upravo kadrovsko potrebno okrepiti že v mandatu prejšnjega župana ter da je Občinski upravi naloženih toliko nalog, da je prav, da se kadrovsko podkrepi. Osem svetnikov je glasovalo proti Klenovškovemu amandmaju, dva sta bila za, dva pa vzdržana.

Amandma 2 – manj za prostorsko načrtovanje

V drugem amandmaju je svetnik predlagal zmanjšanje stroškov za prostorsko načrtovanje za 30 tisočakov. V svoji obrazložitvi je pojasnil, da je potrebno OPN z minimalnimi stroški »končno spraviti v življenje« ter, da naj idejne zasnove in urejanje prostora izvaja urbanist, ki je bil zaposlen v Upravi. Župan je pojasnil, da ima občina s trenutnim izdelovalcem OPN-ja podpisano pogodbo, po kateri je odprtih še skoraj 15 tisočakov, preostalo razliko pa želi občina nameniti za nadaljevanje izdelave OPN-ja, v okviru katerega se dokument postopkovno vrača za en korak nazaj; ta postopek je usklajen z Odborom za prostorsko načrtovanje. »Z zmanjšanjem denarja onemogočimo, da bi prišli do dokumenta, za katerega je bilo porabljenega že ogromno denarja, to je neodgovorno.« Z zmanjšanjem sredstev bi bil OPN sprejet po trenutnem postopku, na ta način pa bi prišli do vsebinsko in pravno spornega dokumenta, saj je v nasprotju s trenutno veljavno zakonodajo. Klenovšek mu je odgovoril, da na postavki niso samo načrti OPN, temveč tudi idejne zasnove. »Delamo idejno zasnovo na idejno zasnovo, razne študije in trošimo denar,« je še dejal svetnik.

V razpravi so se svetniki dotaknili izdelave OPN-ja ter razmišljali o kvaliteti in strokovnosti izdelave tega dokumenta ter se večinsko strinjali, da je potrebno postopek izdelave OPN-ja nadaljevati. Proti temu amandmaju je glasovalo 9 svetnikov, eden se je vzdržal, eden pa je bil za.

Amandma 3 – ne nakupu stanovanja v stavbi loškega vrtca

Klenovšek je prav tako predlagal črtanje sredstev za nakup preostalega stanovanja v objektu vrtca na Logu. Kot je pojasnil, je potrebno nakup odložiti na kasnejši čas ter dodal, da odkup stanovanja ni gospodarno izvajati pod časovnim pritiskom. »Delež stroškov za obnovo in vzdrževanje zgodovinsko zaščitenega objekta se razdeli na vse lastnike. Mogoče bo potem predlog za prodajo prišel z druge strani pod boljšimi pogoji, kot bi jih dobili z našim hitrim nakupom.« V županovi obrazložitvi smo lahko izvedeli, da četudi do odkupa ne bi prišlo, bi bilo še naprej potrebno nujno vzdrževanje. Kot je pojasnil Stanovnik, je streha v slabem stanju, vzdrževanje bi stavbo ohranilo v trenutnem stanju, izboljšanja pa ne bi bilo. Odgovoril je še, da bi imeli v primeru deljenega lastništva lahko težave z izvedbo obnove in rekonstrukcije, ki bi ju občinska uprava rada izvedla s pomočjo evropskih sredstev, težave pa bi lahko bile tudi s sobivanjem.

Svetniki so v razpravi opozorili, da je objekt vrtca za občane zelo pomemben in da so se dolga leta trudili, da bi prišel v občinsko last ter z odkupi tudi začeli, poleg tega pa je na eni izmed preteklih sej z odkupom soglašal tudi občinski svet. Osem svetnikov je glasovalo proti Klenovškovemu amandmaju, eden je bil za, dva pa vzdržana.

Amandma 4 – ne tartanu in umetni travi

Četrta sprememba proračuna, ki jo je predlagal član NLRO se je nanašala na črtanje sredstev za postavitev zunanje atletske steze in igrišča z umetno travo v skupni vrednosti 132.153 evrov. Kot je pojasnil predlagatelj, ti dve investiciji nista prioriteta in bi ju bilo potrebno odložiti. »Obnove športnih objektov se je potrebno lotiti premišljeno in načrtovano v skladu z določenimi prednostnimi nalogami v občini, ki jih bosta določila Strategija razvoja občine in iz nje izhajajoči izvedbeni načrti za prihodnja leta,« je še pojasnil svetnik. Na to spremembo je z amandmajem na amandma odgovoril župan, ki je predlagal umik sredstev za igrišče z umetno travo, izgradnja zunanje atletska steze v vrednosti 62 tisočakov pa bi ostala v proračunu. Kot je pojasnil župan, je občina novembra lani vložila vlogo za polovično sofinanciranje investicije s strani Fundacije za šport; če na tej postavki ne bi zagotovili sredstev, bi bilo sofinanciranje zagotovo neuspešno. Kot smo še izvedeli, bo občina investicijo izvedla le v primeru, da bo dobila zunanja sredstva. Prednost pri glasovanju je imel županov amandma, ki je bil soglasno sprejet.

Amandma 5 – manj za zdravstveno postajo in dnevno varstveni center

V zadnjem amandmaju je Ivan Klenovšek predlagal zmanjšanje sredstev na proračunski postavki »zdravstvena postaja in dnevno varstveni center« v višini 44.500 evrov. Kot je pojasnil, je potrebno z morebitnim investitorjem v objekt ambulante z lekarno skleniti resno in korektno pogodbo ter šele nato začeti z gradbenimi aktivnostmi. »Nujno je nemudoma skleniti časovno neomejeno najemno pogodbo z dializnim centrom za vzpostavitev splošne ambulante. S splošno ambulanto zamujamo za šest mesecev in tako pri občanih ne vzbujamo zaupanja v resnost naših namenov.« Dodal je, da je pred začetkom gradnje treba vzpostaviti ambulanto z zadostnim številom pacientov. Tudi na ta amandma je z amandmajem odgovoril župan, ki se je strinjal, da se sredstva na tej postavki znižajo za 14.500 evrov; na postavki bi tako ostalo 30 tisočakov. Kot je pojasnil Stanovnik, so ta sredstva potrebna za poskusni začetek dela splošnega zdravnika v prostorih dializnega centra. »Brez zagotovljenega poskusnega delovanja ni možno pristopiti k opredeljevanju občanov za izbranega zdravnika,« je še pojasnil župan. Nekaj sredstev bi namenili tudi za izdelavo ekonomske študije upravičenosti projekta in izdelavo geološkega poročila za zemljišče, kjer bo stala zdravstvena postaja. Kot je zagotovil, ima partner zagotovljena sredstva za izvedbo, zato mora občina k projektu pristopiti aktivno, sicer bi bila realizacija lahko ogrožena. Ob tem je še izpostavil, da je bila izvedena tudi anketa, ki je jasno pokazala, da si občani v občini želijo zdravnika. Sedem svetnikov je podprlo županov predlog, en se je vzdržal, štirje pa so bili proti.

S proračunom ni popolnoma zadovoljen nihče

V splošni razpravi, ki so jo svetniki opravili po glasovanju o amandmajih, smo lahko slišali, da proračun ni izpolnil vseh želja in pričakovanj svetnikov. Nekateri so poudarili, da koordinacije niso bile tako uspešne, kot so pričakovali, tisti, ki so ga podprli, pa so poudarili, da je proračun pripravljen tako, da sledi Strategiji razvoja občine. Med drugim smo slišali še mnenje, da občinski svet ni bil zadovoljen z lanskim proračunom, ki je bil varčevalno naravnan, niti ne z letošnjim, ki je investicijski. Na koncu je odlok o proračunu, letni načrt ravnanja in razpolaganja s stvarnim premoženjem, sklep, da v letošnjem letu ni predvidena prodaja finančnega premoženja, in izhodišča kadrovskega načrta za leto 2016 podprlo devet svetnikov, eden je bil proti, dva pa sta se glasovanja vzdržala.

Proračun je investicijsko naravnan

V proračunu je načrtovanih 5.405.218,68 evrov prihodkov ter 6.121.715 evrov odhodkov. Razliko med prihodki in odhodki v višini dobrih 716 tisočakov naj bi pokrili s privarčevanimi sredstvi iz preteklih let. Letošnji proračun je bistveno težji kot v preteklih letih. Če so v preteklosti glavni in večinski vir prihodkov predstavljala sredstva iz glavarine, pa je teh sredstev letos le za tretjino, saj so tokrat predvideni transferni prihodki v primeru pričetka gradnje kanalizacije.

Letošnji proračun je naravnan za pripravo pogojev in izvedbo projektov za razvoj občine. Širša področja, v katera so predvidena največja vlaganja, so na področju komunalne dejavnosti – vodooskrba, pričetek gradnje na področju odvajanja in čiščenja odpadnih komunalnih voda, eno izmed področij je tudi prometna dostopnost in varnost, izobraževanje, delovanje sistema za zaščito, reševanje in pomoč, prostorsko načrtovanje, urejanje občinskih zemljišč in šport. Največja postavka na odhodkovni strani je zagotovo izgradnja kanalizacije, za katero je v letošnjem letu načrtovanih skoraj 2,6 milijonov evrov odhodkov, realizacija te investicije pa bo odvisna od uspešnosti pridobivanja evropskih kohezijskih sredstev. Občina bo letos začela tudi z realizacijo prvega velikega evropskega projekta, izgradnjo visoke cone na Lukovici – za to investicijo je načrtovanih dobrih pol milijona evrov odhodkov, vodovod naj bi gradili še na Poti za stan, v primeru začetka gradnje kanalizacije pa so v proračunu rezervirana tudi sredstva za rekonstrukcijo obstoječega vodovodnega sistema v višini 100.000 evrov.

Druge večje postavke so gradnja vrtca, odkup preostalega stanovanja v objektu vrtca na Logu, sredstva za poskusni zagon ordinacije splošnega zdravnika ter dokumentacijo za zdravstveni center, gradnja zunanje steze s tartanom, v letošnjem letu naj bi dela potekala na Poti za stan, križišču pri trgovini na Logu ter Rimski cesti med Cesto ob potoku in križiščem z regionalno cesto. Zaradi zahtevnosti odseka naj bi najprej izdelali projekt, izvedba pa je predvidena v drugi polovici leta. Za to investicijo je predvidenih 117 tisočakov; da bi zagotovili ustrezno širino ceste, naj bi gradili podporne zidove, cesto pa naj bi osvetlili z javno razsvetljavo. Sicer pa je v proračunu predvidenih še kar nekaj idejnih rešitev in zasnov ter izdelava dokumentacije za nekatere projekte.

 

V. L.

Oglejte si tudi