Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Log - Dragomer
DANES
28°C
15°C
JUTRI
30°C
17°C
Oceni objavo

Priključek Dragomer tik pred odprtjem

Lukovica, 7. junij: Nov avtocestni priključek Dragomer, ki ga domačini čakajo na deseteletja, naj bi za promet odprli sredi julija, celoten projekt pa naj bi bil zaključen do sredine avgusta.

Dela na težko pričakovanem avtocestnem priključku Dragomer so v zaključni fazi. Če se v teh dneh vozite po območju med Lukovico in Vnanjimi Goricami, lahko na poti opazite številne gradbene stroje, ki na tem območju zaključujejo gradbena dela. Dela potekajo nemoteno, kar je dober obet za skorajšno razbremenitev prometa na območju Občine Log–Dragomer in Občine Brezovica. Iz službe za komuniciranje DARS so za Naš časopis pojasnili, da se trenutno zaključujejo ključni gradbeni segmenti: “Dokončuje se nadvoz prek avtoceste, prav tako dela na krakih priključka in križiščih ter povezovalni cesti proti Vnanjim Goricam,” so zapisali. Urejajo tudi regionalno cesto Brezovica–Vrhnika, lokalne ceste in poljske poti. Vzporedno poteka še postavitev protihrupnih ograj, varnostnih ograj, ograj za zaščito proti divjadi ob avtocesti ter vertikalne in horizontalne signalizacije vseh novozgrajenih cest, ki so ključni za varno uporabo novega priključka. 

Zaradi barjanskih del je šlo počasneje  - projekt se je nekoliko zamaknil 

Po podatkih DARS se dela odvijajo skladno z aktualnim terminskim načrtom napredovanja del. Prvotno bi moral biti priključek zaključen do februarja, a so nenosilna barjanska tla pripravljalca dokumentacije in izvajalca presenetila v tolikšni meri, da je bilo treba končanje projekta zamakniti za nekaj mesecev. "Med izvajanjem je bilo ugotovljeno, da se območje nenosilnih tal razteza na širšem območju, kot je bilo predvideno s projektno dokumentacijo, zato so se preverile dodatne možnosti izvedbe izboljšave temeljnih tal.” Zaradi slabše nosilnosti barjanskih tal je bilo treba uporabiti posebno tehniko vibriranih gruščnatih slopov na visokih nasipih tudi na ožjem območju severno in južno od avtoceste oziroma nadvoza, zaradi česar se je podaljšal rok izvedbe, so še dodali v Službi za komuniciranje.

Odprtje že julija, zadnji posegi avgusta

Uradno odprtje priključka je predvideno sredi julija, po zaključenem komisijskem pregledu. Vendar to še ne bo pomenilo konca vseh del. Preostanek – ureditev križišča pred nivojskim prehodom železniške proge v Vnanjih Goricah ter preureditev komunalnih vodov – bo predvidoma zaključen do sredine avgusta. " Za izvedbo del na križišču ob prehodu čez železniško progo je namreč potrebna popolna zapora državne ceste R3 Brezovica–Podpeč. Upravljalec DRSI (Direkcija RS za infrastrukturo) je zaradi velikih prometnih obremenitev te ceste postavil zahtevo, da je popolno zaporo mogoče odobriti le ob predhodni preusmeritvi prometa na novozgrajeni AC priključek. Postavila se bo popolna zapora na odseku ceste R3 Brezovica–Podpeč tako, da bo omogočena izvedba del na predmetnem območju.” Sledil bo še komisijski pregled in predaja celotnega odseka v promet.

V času gradnje so predvidene posamezne zapore cest. “O točnih terminih in poteku prometa javnost redno obveščamo prek naših tedenskih prometnih napovedi," poudarjajo na DARS.

Tehnični in logistični izzivi – projekt pod posebnim nadzorom

Kot so nam pojasnili naši sogovorniki, so se pri izvedbi projekta srečali z dvema zahtevnejšima gradbenima izzivoma, in sicer gradnjo nadvoza nad prometno izjemno obremenjeno avtocesto in gradnjo na mehkih barjanskih tleh, ki se pod obremenitvijo posedajo. “Pri gradnji nadvoza smo morali zagotoviti nemoteno prometno pretočnost in varnost uporabnikov avtoceste. Dela smo zato izvajali fazno, z nočnimi zaporami in ob ustrezni prometni signalizaciji ter v sodelovanju tudi s policijo. Poseben poudarek je bil na varnosti delavcev in natančnem usklajevanju delovnih aktivnosti, da bi čim bolj skrajšali čas motenj," so izpostavili.

Pri stabilizaciji tal so uporabili gruščnate (gramozne) pilote, ki zagotavljajo prenos obtežb na globlje in bolj nosilne plasti tal ter hkrati omogoča dreniranje podlage. “Postopek je vključeval vgradnjo grušča v predhodno vrtane vertikalne odprtine, kar je izboljšalo nosilnost tal in povečalo konsolidacijo podlage. Izvedbo smo sproti nadzorovali z geotehničnim monitoringom in meritvami posedkov,” še razlagajo v Službi za komuniciranje DARS. 

Priključek bo prinesel številne koristi
Po zaključku del naj bi bila bistveno izboljšalna prometna varnost in pretočnost. "Z izgradnjo priključka bodo prebivalci občine pridobili pločnike, javno razsvetljavo in varne prehode za pešce, kar bo pomembno prispevalo k večji varnosti v prometu," je pred časom za Naš časopis poudaril župan Stanovnik. Gradnja priključka že vpliva na rast cen nepremičnin v okolici, kar ustvarja dodatne možnosti za gospodarski razvoj. Župan upa, da bo občina z novim infrastrukturnim projektom uspela oživiti tudi dolgo načrtovano poslovno cono, ki bi prinesla dodatne priložnosti za lokalno gospodarstvo.

Projekt poleg gradnje avtocestnega priključka obsega še gradnjo ceste čez Barje do Vnanjih Goric, ki bo promet iz Vnanjih ter Notranjih Goric, Preserja, Podpeči, Rakitne in ostalih okoliških krajev preusmeril na novi priključek ter tako razbremenil državne ceste skozi Brezovico, kjer se v jutranjih in popoldanskih konicah po polžje premikajo trume vozil.

V. L.

Foto: Občinska uprava Občine Log–Dragomer in V. L. 

Oglejte si tudi