Ključna faza gradnje priključka Dragomer
Gradnja novega avtocestnega priključka na meji občine Log-Dragomer še vedno poteka po načrtu. Na gradbišču so trenutno vse oči uprte v gradbeno zahteven poseg, v nočnem času namreč poteka montaža 53-metrskega nadvoza, ki bo Lukovico povezal z Vnanjimi Goricami in avtocesto. Pripravljalna dela za montažo konstrukcije so potekala več mesecev pred samo montažo, ko so na območju nadvoza izvedli zahtevna dela, vključno z izkopom za pilote, vgradnjo armature in betoniranjem pilotov. Na sredinskem pasu avtoceste so postavili temelje za začasno podporno konstrukcijo. V delavnicah so pred montažo pripravili jeklene nosilce z varjenjem, peskanjem in barvanjem. Montaža jeklene konstrukcije poteka v nočnem času med 22. in 4. uro.
Povečan promet in hrup na regionalni cesti
Predvidena preusmeritev prometa bo znatno obremenila staro regionalno cesto, zlasti v nočnem času, ko bo promet v celoti preusmerjen. Kljub temu, da se v tem času pričakuje manj prometa, se bo zaradi preusmeritve na cesto nižjega ranga čas potovanja nekoliko podaljšal. Povečan promet bo povzročil tudi več hrupa, kar bo vplivalo na stanovalce ob regionalni cesti. Decembra 2023 je v nočnem času, med 23. in 4. uro, odsek med Brezovico in Vrhniko v eni uri prevozilo 494 vozil, od tega kar 135 tovornjakov, težjih od 3,5 tone.
Napredovanje del na severnih in južnih krakih
V dnevnem času se gradbena dela na severnih krakih priključka osredotočajo na zgornji ustroj cest, vključno z odvodnjavanjem in protihrupnimi ograjami. Na južni strani pa potekajo dela na spodnjem ustroju ter prestavitve obstoječih komunalnih vodov. Večina objektov je že zaključena, izjema pa ostaja nadvoz prek avtoceste, ki je trenutno v fazi montaže konstrukcije. "Prav tako se dela izvajajo na deviacijah obstoječih cest ter novogradnji zahodne obvoznice Brezovica vse do Vnanjih Goric," dodajajo na Darsu.
Na območju križišča na Lukovici, na regionalni cesti Brezovica–Vrhnika, promet še naprej poteka po mini obvozni trasi. Kot dodajajo naši sogovorniki, se bodo dela na križišču zaključila predvidoma do maja 2025.
Dela potekajo po načrtih
Dela na celotnem projektu sicer potekajo skladno s terminskim načrtom. "Dejstvo je, da je bilo v času izvajanja del ugotovljeno, da predobremenilni nasipi na območju nadvoza pomenijo predolgo konsolidacijo tal. Z namenom pospešitve je izvajalec uporabil izboljšavo temeljnih tal z grušnatimi slopi, vendar se bo rok kljub temu zamaknil do sredine leta 2025," so pojasnili na Darsu.
Potrdili so še, da bo priključna cesta odprta istočasno s priključnimi kraki, s tem pa se bo močno razbremenila obstoječa regionalna cesta Brezovica–Vrhnika. Prometni tokovi iz smeri Vnanjih Goric, Podpeči, Dragomera in naselij vzhodno od Vrhnike nimajo neposredne povezave z avtocesto, kar povzroča preobremenitev regionalne ceste, zastoje skozi Brezovico in kritično obremenitev obstoječega priključka. "Posebej problematična je R2-409/0300 med križiščem s Podpeško cesto in križiščem pri avtocestnem priključku Brezovica, kjer je zmogljivost ceste in križišč že nekaj časa presežena. Promet se poveča zlasti ob jutranji in popoldanski konici. Problematični so tudi zastoji, ki se pojavljajo na izvoznem in odstavnem pasu avtoceste na območju izvoza Brezovica iz smeri Ljubljane (oz. razcepa Kozarje). Ko bo novi avtocestni priključek odprt za promet, se bo ta preusmeril z obstoječe regionalne ceste Brezovica–Vrhnika in regionalne ceste Brezovica–Notranje Gorice–Podpeč na avtocesto. Prometni tokovi se bodo z obstoječe regionalne ceste Brezovica–Vrhnika preusmerili na avtocesto že pred naseljem Brezovica ter s tem močno razbremenili obstoječi avtocestni priključek Brezovica in regionalno cesto skozi Brezovico. Prometni tokovi se bodo po odprtju novega avtocestnega priključka porazdelili predvsem v jutranji prometni konici proti Ljubljani in v obratni smeri v popoldanski konici."
Nestrpno pričakovani priključek
Priključek Dragomer bo lokalnemu prebivalstvu in tranzitnim voznikom omogočil boljšo prometno povezanost ter razbremenil obstoječo infrastrukturo. Projekt, vreden skoraj 35 milijonov evrov, vključuje tudi rekonstrukcije okoliških cest in gradnjo treh krožišč. Župan občine Log–Dragomer, Miran Stanovnik, je zadovoljen s potekom del. Pravi, da bo priključek pripomogel k večji prometni varnosti in kakovosti življenja ter se veseli koristi, ki jih bo prinesel. Dela na priključku naj bi bila zaključena do sredine leta 2025, sledila pa bo priprava dokazne dokumentacije za sprostitev prometa.
V. L.
Foto: Občinska uprava Občine Log-Dragomer