Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Log - Dragomer
JUTRI
21°C
11°C
SOB.
23°C
11°C
Oceni objavo

Intervju: dr. Igor Tasić

Ambulanta splošne medicine Log - Dragomer že dobra dva meseca deluje s polnim delovnim časom vse dni v tednu. V ordinaciji v prvem nadstropju dializnega centra nas je sprejel dr. Igor Tasič, ki je ambulanto prevzel konec lanskega leta. V prijetnem, domačnem vzdušju nam je razkril, da na prvo mesto poleg celostne kakovostne obravnave pacientov postavlja preventivno delovanje. Med drugim smo izvedeli tudi, da so pacientove težave deloma tudi njegove težave, da se poskuša postaviti v njihovo kožo in jih tako še bolje razumeti.

Opišite mi svojo poklicno pot?

Medicinsko fakulteto sem končal v Nišu v Srbiji, kjer sem tudi doma. Nekaj časa sem nato delal v Srbiji, vmes sem spoznal svojo bodočo ženo, ki ima korenine v Sloveniji in takrat sva se skupaj odločila, da bi odšla na pot v Slovenijo. Ko sem prišel sem, ni bilo najlažje. To je bila trnova pot, od učenja jezika, preko nostrifikacije, do strokovnega izpita in nato specializacije. Po naključju sem dobil mentorstvo na Vrhniki, kjer je doma tudi moja gospa, takšna je bila usoda. Priložnost sem dobil pri doktorici Rožmanc Drašlerjevi, ki je bila ves čas moja mentorica. Hvaležen sem za vse njene dragocene napotke s področja družinske medicine in da me je zbližala z okoljem, v katerem sem delal. Ona je zelo pomembno vplivala na moje brušenje.

 

Pred slabima dvema mesecema ste prevzeli ambulanto v občini Log - Dragomer. Kako se počutite na novem delovnem mestu?

Tu se počutim zelo v redu, sem optimističen. Vzdušje je dobro, ljudje so zelo prijazni in tudi povratne informacije so pozitivne. Veliko mi pomeni, da gre stvar v pravo smer.

 

Ljudje si vas lahko izberejo za osebnega zdravnika. Kakšen je postopek?

Tisti, ki bi si me želeli izbrati za svojega zdravnika, naj se oglasijo v ambulanti. Pri prvem prihodu je postopek takšen, da podpišejo izjavo, s seboj pa morajo imeti tudi zdravstveno kartico. Tisti, ki so bili pacienti dr. Ane Švigelj, imajo kartoteke že v ambulanti. Vsi ostali, ki so imeli zdravnika v drugem zdravstvenem domu, pa morajo obvestiti svojega prejšnjega zdravnika o izbiri novega zdravnika in jim dati napotke, kam naj pošljejo njihovo kartoteko. Sprejemamo pa paciente, starejše od 14 let.

 

Koliko opredeljenih pacientov imate trenutno?

Trenutno imam 225 pacientov, kar je glede na količnik ena šestina polne ambulante. Koeficient se ne določa le na število pacientov, temveč tudi glede na starostne skupine. Ta količnik je trenutno okoli 400, polno zasedena ambulanta pa ima količnik 2400. Za en mesec opredeljevanja mislim, da je to kar uspeh. Tudi zato, ker se je 80 pacientov opredelilo popolnoma na novo oziroma do zdaj še niso obiskovali te ambulante, ostali pa so nekdanji pacienti dr. Švigljeve. Naš cilj je, da do polne zasedenosti pridemo v roku dveh let.

 

Čemu dajete poudarek pri svojem delu?

Poudarek dajem preventivi. Menim, da je bolje preprečiti, kot pa zdraviti. Preprečevanje bolezni se bolj obrestuje, kot pa kasnejše zdravljenje. Tudi zaradi tega bi si želel imeti referenčno ambulanto, ki jo ZZZS odobri glede na število pacientov. Če nas bo dovolj, bomo dobili še referenčno ambulanto oziroma diplomirano medicinsko sestro, ki bo imela dovolj časa za kakovostne preventivne preglede. Srčno si želim, da bi se to zgodilo čim hitreje, saj je diplomirana medicinska sestra desna roka vsakega zdravnika.

 

Katera je za vas kot zdravnika in človeka najpomembnejša vrednota?

Nedvomno poštenje, tako pošten odnos do dela kot pošteni in iskreni medsebojni odnosi.

 

Kaj pa odnos z bolnikom? Zdravnik mora verjetno prepoznati ne le pacientove zdravstvene težave, ampak tudi njegove čustvene in ostale potrebe, se strinjate s to trditvijo?

Ja, seveda. V družinski ambulanti pacienta celostno obravnavamo. Pacienta si ne želimo razumeti le kot bolnika, temveč kot človeka z vsemi njegovimi potrebami.

 

Za marsikoga je obisk zdravnika stresen. Kako poskušate ta stres omiliti?

Poskušam biti čim bolj prijazen, trudim se, da je vzdušje čim bolj domače. Da so tiste težave, ki mučijo pacienta, deloma tudi moje težave. Skušam se postaviti v njihovo kožo in čim bolj razumeti njihove težave. Mislim, da lahko s tem sočutjem pripomorem k temu, da so odnosi bolj sproščeni.

 

Kako pa se izognete obremenjujoči čustveni vpletenosti v posamezne primere?

Včasih je to zelo težko. Potrudim se, da vse to, kar poslušam, arhiviram, si zapišem in enostavno dam iz sebe na papir. Nekako tako kot pisatelj. Na ta način vse te težke zgodbe, ki jih družinski zdravniki mnogokrat slišimo, pospravim in tu čakajo, da jih, ko je potrebno, znova odprem.

 

Kako si pridobite zaupanje novih pacientov?

Jaz sem enak do vseh in vedno dam vse od sebe, da jim poskušam pomagati. Morda to moji pacienti prepoznajo in se zato vračajo nazaj v ambulanto. Tu sem že štiri leta. V sklopu specializacije sem veliko delal v zdravstvenem domu, samostojno v ambulanti doktorice Čegovnik, nekateri me prepoznajo iz te ambulante, drugi preko dela v dežurni službi, tretji pa me prepoznajo preko moje mentorske ambulante pri doktorici Rožmanc Drašler. Moje ime se tako gradi že nekaj let.

 

Običajno je v polno zasedeni ambulanti časa za pogovor zelo malo, povprečno sedem minut na pacienta. Kako je tu?

Zaenkrat si jaz lahko privoščim daljšo obravnavo, ker je ambulanta na novo vzpostavljena in še ni dovolj opredeljenih pacientov. To je zagotovo prednost in za zdaj en velik plus, saj se pacientom lahko bolj posvetim in jih bolje spoznam. Ko prvič pridejo v ambulanto, si vzamem čas za bolj obsežen pogovor z njimi. Ko pa jih enkrat dovolj dobro poznam, so lahko vse nadaljnje obravnave krajše in še vedno kakovostne.

 

Potem v ambulanti verjetno ni dolgotrajnega čakanja v čakalnici?

Ne, načeloma ne.  Paciente naročamo. Poskrbimo, da tudi nujni primeri dobijo svoj termin in se tako izognejo neugodnemu čakanju.

 

Plus te ambulante je tudi bližina lekarne, ki je le nekaj vrat stran.

Ja, to vsi pozdravljajo. To je simbioza, ki daje dobre rezultate. Ima pa naša ambulanta kar nekaj prednosti. Ena je nedvomno bližina in dostopnost zdravnika. Naša ambulanta je odprta vse dni v tednu, občanom občine Log - Dragomer se k zdravniku ni več treba voziti na Vrhniko ali pa v Ljubljano. Ena izmed prednosti je tudi ta, da imamo dovolj parkirnih mest in da je uporaba parkirišč brezplačna. Brez politične volje občinskih veljakov in razumevanja zdravstvenega doma te ambulante tukaj ne bi bilo in verjamem, da bodo občani prepoznali vse prednosti, ki jih je prinesla v okolje.

 

V tem zimskem času so verjetno ambulante najbolj obremenjene?

Res je. Veliko je respiratornih okužb, tudi okužb prebavnega trakta. Pacientom veliko svetujemo po telefonu, tiste, ki potrebujejo pregled, pa naročimo. Žal v ambulanti nimamo laboratorija, zato morajo pacienti obiskati laboratorij v Zdravstvenem domu na Vrhniki. Upam, da ga bomo v prihodnje imeli tudi tukaj.

 

To bi verjetno bistveno olajšalo delo?

Ja, precej bi skrajšalo potek obravnave. Sama ambulanta bi bila še bolj prijazna pacientu, saj bi na enem mestu imeli vse.

 

V. L. 

 

Ambulanta splošne medicine Log - Dragomer

IGOR TASIĆ, dr. med. spec. druž. med.

ERIKA IVIĆ, tehnik zdravstvene nege

 

PONEDELJEK: 7.00–14.30
TOREK: 13.00–20.00

SREDA: 13.00–20.00
ČETRTEK: 17.00–14.30

PETEK: 7.00–13.00 

 

Hišni obiski: četrtek: 13.30–14.30

Ordinacijski čas je naveden z malico.
MALICA:
Dopoldan: 10.30–11.00
Popoldan: 16.30–17.00

 

Naročanje na pregled, receptov, napotnic po telefonu ambulante: 08 205 88 00 
v dopoldanskem času: 7.15–10.00 ter 11.00–12.15,
v popoldanskem času: 13.15–16.00 ter 17.00–18.15.
Naročanje po elektronski pošti: narocanje.tasic@zd-vrhnika.si.

Oglejte si tudi