Na delovišču avtocestnega priključka Dragomer brnijo stroji. Pogodbeni izvajalec - konzorcij podjetij Trgograd in GP Krk dela izvaja na več lokacijah. Del projekta je namreč tudi ureditev nove povezovalne ceste med Vnanjimi Goricami in prihodnjim avtocestnim priključkom, s katero bo promet za južni del Barja speljan mimo Brezovice. Na tem delu bodo stroji ropotali že v začetnem obdobju, prav tako je že na začetku predviden začetek izgradnje priključnih krakov na južni strani avtoceste ter ureditev križišča z vsemi navezovalnimi cestami na obstoječi regionalni cesti pri Ponvici. Kot so nam pojasnili na Občini Log–Dragomer, izvajalec skladno s potrjenim terminskim planom dela izvaja na obeh priključnih krakih A in B v skupni dolžini 490 metrov. V prvi fazi projekta so se začela zemeljska dela z vgradnjo kamnitega nasipa v povezovalni plato iz smeri Pot na Plešivico proti Podpeški cesti, hkrati bodo zemeljska dela potekala tudi od železniškega prehoda do ceste Pot na Plešivico. »V septembru in oktobru je izvajalec izvajal strojno izvedbo vertikalnih drenaž na lokaciji od avtoceste v smeri Poti na Plešivico proti Podpeški cesti, vključno z lokacijo krožišča K5 ob železniški progi Ljubljana– Koper. Vzporedno z izvedbo vertikalnih drenaž izvajalec izvaja tudi dela na gruščnatih slopih na lokaciji krožišča K3, ki je ob avtocesti na trasi proti krožišču K5 v smeri železniške proge. Gruščnati slopi se po planu predvidevajo tudi v mesecu novembru 2023. V oktobru 2023 so se izvedli ukrepi na AC za vodenje in zavarovanje pasu za odcep na lokacijo gradbišča iz smeri Ljubljane proti Vrhniki, kjer je stekel v oktobru tudi promet iz AC na lokacijo gradbišča,« pravijo naši sogovorniki. Pestro je bilo tudi ob regionalni cesti, kjer so asfaltirali dva gradbiščna priključka.
Oktobra se bodo na območju med občinama Log–Dragomer in Brezovica nadaljevala dela za izvedbo deviacije ob regionalni cesti v dolžini pol kilometra. »Med avtocesto in regionalno cesto R2 medtem pospešeno izvajajo zemeljska dela (vgrajevanje kamnitega nasipa v povezovalni plato) ter na lokaciji trase od krožišča K3 do krožišča K5. Izvajalec je izvedel utrditev makadamskih cest, ki se uporabljajo za gradbiščne transporte, so nam še pojasnili.
Promet bo oviran tudi na avtocesti
Konzorcij je posel podpisal za skoraj 35 milijonov evrov, dela pa bodo potekala 18 mesecev. Med gradnjo priključka bodo, glede na posamezne faze izvajanja del, vzpostavljeni različni tipi zapor. Večinoma pa naj bi zapore omogočale ureditev prometa po dveh začasnih, zoženih prometnih pasovih v eno smer vožnje. Ker je predmet pogodbenih del tudi izgradnja križišča na regionalni cesti Brezovica–Vrhnika, so predvidene različne vrste zapor tudi na tej cesti. »Obvestila o različnih fazah zapor in ureditvi prometa bodo objavljena v medijih (radio), na spletnih straneh upravljavcev cest oz. sofinancerjev (DARS, DRSI, Občina Brezovica, Občina Log-Dragomer), spletni strani www.promet.si,« so za Naš časopis pojasnili na DARS.
Z ureditvijo priključka in spremljajoče infrastrukture bodo promet preusmerili z regionalnih cest Brezovica-Vrhnika in Brezovica-Podpeč na avtocesto. Namen tega je porazdeliti prometne tokove v prometnih konicah ter razbremeniti cestno omrežje, ki je vzporedno primorski avtocesti. Nov priključek naj bi močno razbremenil tudi okoli 3 kilometre oddaljen obstoječi izvoz Brezovica, kjer že desetletja nastajajo zastoji, ki pogosto segajo vse do Kozarij, obenem pa povečal prometno varnost. Za financiranje gradnje je sklenjen sporazum. Dars bo pokril skoraj 68 odstotkov naložbe v priključek, Direkcija za infrastrukturo 28,4 odstotka naložbe, občini Brezovica in Log- Dragomer pa bosta soudeleženi z 2,75 odstotka in enim odstotkom.
V. L., foto: OU OLD



