Logo MojaObčina.si
DANES
22°C
7°C
JUTRI
27°C
8°C
Oceni objavo

Dela kot po maslu

Log – Dragomer, 11. marec 2024: Gradnja novega avtocestnega priključka Dragomer na primorski avtocesti poteka po terminskem načrtu in skladno z dogovorjenimi roki. Gradnja naj bi potekala do februarja leta 2025, v vmesnem času pa so predvidene tudi posamezne zapore.

Na gradbišču novega avtocestnega priključka na Lukovici še naprej brnijo gradbeni stroji. Dela so se začela avgusta lani in naj bi, kot pojasnjujejo na Družbi za avtoceste Republike Slovenije, potekale 18 mesecev. Trenutno izvajalec konzorcij podjetij JV Trgograd in GP Krk ter podizvajalec CBE dela izvajajo skladno s terminskim planom in v dogovorjenih rokih.

Gradnja poteka na več lokacijah hkrati. Del projekta je poleg gradnje štirikrakega priključka, ki je umeščen na Lukovici, tudi ureditev nove povezovalne ceste do Vnanjih Goric, s katero bo promet za južni del Barja speljan mimo Brezovice. »Izvajalec je skladno s terminskim planom v februarju 2024 izvajal dela na priključnih krakih A in B, ki se lokacijsko nahajajo v občini Log-Dragomer ob avtocesti ter na priključnih krakih C in D. Prav tako je izvajalec izvajal dela na gruščnatih slopih na lokaciji krožišča K2, ki je ob avtocesti. V februarju 2024 so še naprej vzdrževali  ukrepe na avtocesti za vodenje in zavarovanje pasu za odcep na lokacijo gradbišča iz smeri Ljubljane proti Vrhniki, kjer je stekel  promet iz avtoceste na lokacijo gradbišča. Nadaljevala so se tudi dela za izvedbo deviacije 1-2 ob regionalni cesti na lokaciji na meji občin Brezovica in Log-Dragomer ter deviaciji 1-3 v občini Brezovica, kjer so se izvedli AB zidovi kot podlaga za ograje lastnikov parcel objektov od Tržaške ceste HŠ 595 do HŠ 593,” so nam pojasnili na Občinski upravi Občine Log-Dragomer. 

Trenutno na območju med avtocesto in regionalno cesto, kjer se bodo čez dobri dve leti vozniki z regionalne ceste lahko vključili na avtocesto, pospešeno potekajo zemeljska dela. Težki gradbeni stroji v povezovalni plato za konsolidacijo vgrajujejo kamniti nasip. Zemeljska dela prav tako izvajajo na bodoči povezovalni cesti, ki bo potekala med Vnanjimi Goricami in avtocesto.

Še naprej je pestro ob Dolinarjevem jarku na Lukovici, kjer izvajalci nadaljujejo z zemeljskimi deli za ureditev križišča ceste Pod Gradom in regionalne ceste. Začelo se je tudi urejanje potoka Drobtinka na območju Vnanjih Goric. “V februarju 2024 je izvajalec urejal cesto od krožišča K5 do križišča K6 (prehod za progo na Vnanjih Goricah) na območju Podpeške 128 do Podpeške 132. V februarju 2024 so se  nadaljevala dela na vgradnjah nasipov prek obremenilnega nasipa na posamezne lokacije od krožišča K5 (Vnanje Gorice) do križišča K3 (ob južnem delu AC),” so še povedali na Občini, kjer dodajajo, da izvajalec nadaljuje z deli za postavitev protihrupne ograje.


Promet bo med gradnjo občasno oviran tudi na avtocesti

Med gradnjo priključka bodo, glede na posamezne faze izvajanja del, vzpostavljeni različni tipi zapor. Večinoma naj bi zapore omogočale ureditev prometa po dveh začasnih, zoženih prometnih pasovih v eno smer vožnje. Ker je predmet pogodbenih del tudi izgradnja križišča na regionalni cesti Brezovica–Vrhnika, so predvidene različne vrste zapor tudi na tej cesti. »Obvestila o različnih fazah zapor in ureditvi prometa bodo objavljena v medijih (radio), na spletnih straneh upravljavcev cest oz. sofinancerjev (DARS, DRSI, Občina Brezovica, Občina Log-Dragomer), spletni strani www.promet.si«, so za Naš časopis pojasnili na DARS.

Z ureditvijo priključka in spremljajoče infrastrukture bodo promet preusmerili z regionalnih cest Brezovica-Vrhnika in Brezovica-Podpeč na avtocesto. Namen tega je porazdeliti prometne tokove v prometnih konicah ter razbremeniti cestno omrežje, ki je vzporedno Primorski avtocesti. Novi priključek naj bi močno razbremenil tudi za 3 kilometre oddaljeni obstoječi izvoz Brezovica, kjer že desetletja nastajajo zastoji, ki pogosto segajo vse do Kozarij, obenem pa bi se povečala prometna varnost. 

Posel je na razpisu kot najugodnejši ponudnik dobil konzorcij Trgograd in GP Krk, vreden pa je skoraj 35 milijonov evrov. Za financiranje gradnje je sklenjen sporazum. Dars bo pokril skoraj 68 odstotkov naložbe v priključek, Direkcija za infrastrukturo 28,4 odstotke naložbe, občini Brezovica in Log-Dragomer pa bosta soudeleženi s po 2,75 odstotka in enim odstotkom.


V. L.

Foto Občinska uprava Občine Log-Dragomer



Oglejte si tudi