Komunikacija je osnovna sestavina človeške interakcije, a kljub temu včasih tako zapletena in begajoča. Ko oseba izve za diagnozo raka, se sooči s številnimi odločitvami. Na poti z rakom, ki je polna tudi čustvenih pretresov in psiholoških izzivov za bolnika in njegove najbližje, lahko slaba komunikacija stvari le še oteži.
Študije kažejo, da je veliko pozitivnih učinkov, če se bolniki, svojci in zdravstvena ekipa med zdravljenjem raka dobro razumejo in sporazumevajo, in delujejo kot usklajena in učinkovita ekipa.
Kadar je komunikacija med bolnikom in zdravnikom dobra, bolniki bolje razumejo svojo bolezen in zdravljenje. Bolj verjetno bodo tudi upoštevali načrte zdravljenja in nasvete, psihično se bolje prilagodijo in so na splošno bolj zadovoljni s svojo oskrbo.
Dobra komunikacija lahko resnično spremeni izkušnjo nekoga z zdravljenjem raka, pogosto vpliva na njegovo zdravje in dobro počutje, saj mu pomaga, da se počuti tudi bolj opolnomočenega. Med pozitivne učinke lahko štejemo tudi boljšo kakovost življenja in zmanjšanje pojavnosti tesnobe tako pri bolniku kot tudi njegovih družinskih članih.
Pomembna je gradnja odnosa na temelju zaupanja in spoštovanja. Zdravstveni ekipi naj bolnik pove, kaj ga skrbi med zdravljenjem in če ima težave pri soočanju z diagnozo raka in potjo.
Koristni nasveti za bolnika
- Ne bojte se postavljati vprašanj. Imate
pravico do vseh informacij, ki jih potrebujete. Postavite toliko vprašanj,
kolikor jih potrebujete. Razmislite o pripravi nekaj vprašanj, preden pridete
na pregled, da boste lahko kar najbolje izkoristili ta čas s svojim zdravnikom.
- Če vam po postavitvi vprašanja odgovor ni
jasen, prosite zdravnika, naj vam ga podrobneje pojasni, da boste lažje
razumeli ali pa vprašanje postavite na drugačen način. Prosite zdravnika, da v
komunikaciji uporabi preprostejše besede in izraze.
- Z zdravnikom se pogovorite o zdravniških nasvetih, ki ste jih dobili, našli ali slišali.
- Delajte si zapiske ali vprašajte, če
lahko pogovor posnamete.
- Prisotnost svojca, prijatelja oziroma osebe,
ki ji bolnik zaupa na pregledih in na pogovorih z zdravstveno ekipo, je
velikokrat izjemnega pomena.
- Izvedite, kam in na koga se lahko obrnite,
če imate po obisku dodatna vprašanja. Pridobite telefonsko številko osebe iz
zdravstvenega tima, ki jo lahko pokličete za pomoč.
- Vedite, da imate pravico zamenjati zdravnika, če menite, da vaše potrebe niso upoštevane.
Komunikacija z drugimi
Poleg komunikacije z zdravnikom in ostalim zdravstvenim timom je za bolnika pomembna tudi učinkovita komunikacija z družino, prijatelji in sodelavci. Povedati družini in prijateljem o diagnozi raka je lahko težko. Morda vas skrbi, kako se bodo odzvali. Morda ne bodo vedeli, kako vas vprašati, če kaj potrebujete, in vas bodo prosili za navodila.
Pogovori o vprašanjih, povezanih z rakom, lahko pomagajo
zmanjšati stres tako za bolnika kot tudi za njegovo družino in prijatelje.
Včasih bolniku to, da pove najbližjim, pomaga, da se zaveda, kaj se dogaja.
Nekateri tudi ugotovijo, da s pogovorom začnejo reševati težave in razmišljati
o drugih vprašanjih, ko jih družina in prijatelji sprašujejo.


Odprta komunikacija med bolnikom z rakom in svojcem negovalcem vključuje poslušanje, pogovore, spoštovanje in sprejemanje odločitev v družini, ter je pomembna tudi za obvladovanje družinskih napetosti in uravnavanje mehanizmov za spoprijemanje z njimi.
Ljudje se med seboj razlikujemo. Ni popolnega načina, kako komunicirati, se pogovarjati ali ravnati v odnosih z drugimi. Pomembno pa je, da je bolnik pozoren na to, kaj potrebuje. Na poti zdravljenja je namreč dobro imeti oporo in pomoč družine in prijateljev.
Več o pomenu dobre in učinkovite komunikacije na poti z rakom si lahko preberete na spletnih straneh združenja EuropaColon Slovenija TUKAJ
SKUPAJ SMO V TEM!




