Vzgojiteljice spodbujajo aktivnost otrok s postavljanjem odprtih vprašanj ter s tem otroke spodbujajo k razmišljanju, predvidevanju in napovedovanju rezultatov.
V skupini Pikapolonic so se s poskusi lotili raziskovanja zvoka. Uživali so, bili zelo motivirani in aktivni. Poslušali so različne zvoke v okolici, igralnici in naravi ter poskušali sami ustvarjati različne zvoke. Spoznali so, da se zvok v zraku širi v vse smeri, da slišijo zvok šibkeje, če se oddaljijo od zvočila ali če ga pokrijejo z različnim materialom (papirjem, blagom, usnjem ali zaprejo v omaro), da se zvok lahko širi tudi po napetih vrvicah, palicah, tulcih ali ceveh (poslušanje tiktakanje ročne ure po dolgem tulcu, jekleni palici…). Zanimivo je bilo opazovati, kako se pred zvočnikom, po katerem se je predvajala glasna glasba »premika –pleše« plamen sveče. Ko so glasbo utišali, je plamen obmiroval. Ali poskus na zvočniku, ko je na foliji, ki je bila napeta na lončku »poskakovala- plesala« drobna mivka. Ustvarili so »trstenke«, iz katerih so s pihanjem izvabljali svojevrsten zvok. Naredili so »telefon«, dva lončka so povezali z vrvico. Ko so vrvico napeli, so lahko slišali, kako glas-zvok potuje po njej.
Aktivnosti so fotografirali in iz fotografij oblikovali plakat, ob katerem so lahko ponovno podoživljali svoje delo in o aktivnostih razlagali tudi staršem.
Za male Pikapolonice Marinka L., Simona R. in Branka H.



