Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
9°C
JUTRI
22°C
8°C
Oceni objavo

Civilna inicitiva odgovarja na županovo pismo občanom

Civilna iniciativa je odgovorila na pismo župana Andreja Maffija o kanalski obvoznici, ki ga je občinska uprava 13. avgusta poslala vsem občanom. Odgovor objavljamo v celoti.

Spoštovani Kanalke in Kanalci!

 

Civilna iniciativa proti gradnji kanalske obvoznice na sporni trasi deluje v skladu s ciljem, zaradi katerega je bila ustanovljena. Na žalost pa člani CI, v nasprotju z županom, nimamo dostopa do javnih sredstev in podpore občinskega aparata, zato ne moremo o svojih aktivnostih z osebnim pismom obveščati vsakega krajana osebno.

 

V CI želimo s tem pismom demantirati nekatere trditve iz županovega pisma občanom, ki smo ga dobili v nabiralnike 13. 8. 2013.

 

Svoje zahteve in utemeljitve svojih zahtev je CI jasno in javno predstavila v javno objavljeni peticiji. Člani iniciativnega odbora smo v medijih večkrat predstavili svoje argumente. S podpisom peticije se je civilni iniciativi pridružilo 450 občanov, ki jim je mar za Kanal.

 

Cilj civilne iniciative je prekinitev vseh postopkov v zvezi z gradnjo obvoznice na sporni trasi in novo umeščanje trase obvoznice v prostor. Člani civilne iniciative aktivno in skrajno resno delujemo za dosego našega cilja. O vseh naših korakih sproti obveščamo medije in tudi pristojne državne organe in inštitucije.

 

V CI menimo, da bi »končna uresničitev velikega (županovega, o.p.) cilja« pomenila za Kanal prostorsko katastrofo, ki se ne sme uresničiti. Opevana EU sredstva pa so v vsakem primeru naša sredstva, nobeno kosilo namreč ni zastonj.

 

Na podlagi zahteve po dostopu do informacij javnega značaja sta člana CI opravila vpogled v spis postopka o umeščanju trase v prostor in v spis o sprejemanju lokacijskega načrta.

 

Pri vpogledu se je potrdila naša domneva, da se je samo na videz tehtalo argumente med tremi variantami, ker se je že od vsega začetka vedelo, da pride v poštev samo najcenejša obvoznica, po najbližji trasi, varianta A. Vse ostalo je bilo namenjeno predvsem predstavi za krajane o možnosti izbire med tremi variantami in zagotavljanju formalno zahtevanih postopkov po zakonu. 

 

Pri presoji vplivov obvoznice na zaščiteno trško jedro sploh ni bilo opredeljeno širše vplivno območje naselbinske dediščine trškega jedra Kanal in niso bile pripravljene usmeritve za varstvo znotraj tega. Poročilo o vplivih na okolje je evidentno ciljno usmerjeno na izbor trase A. Kriteriji za ocenjevanje vpliva na naravno in kulturno dediščino in vidne kvalitete okolja so popolnoma poljubni. Vpliv na krajinske kvalitete okolja sploh ni obravnavan.


Pri vpogledu v dokumentacijo smo med drugim ugotovili, da je bila občini v napoto tudi zaščita soških korit, če bi ovirala izvedbo trase A.

 

Kot smo ugotovili, pri vpogledu v zapisnik javne obravnave urbanistične zasnove Kanala in v »povzetek hotenj krajanov s seje sveta KS in zbora KS«, so bile želje krajanov prezrte, trasa A je bila krajanom dobesedno vsiljena kot edina možnost.

 

Z uničenjem izjemnih ambientalnih kvalitet Kanala, bi bil uničen tudi njegov turistični potencial. Turisti v Soški dolini ne iščejo v beton okovanih trških jeder, temveč njene avtentične naravne in ustvarjene prvine. Prvič slišimo, da sta Kobarid in Bovec zaradi izgradnje prave obvoznice utrpela padec turističnega obiska.

 

Kanalska obvoznica po izbrani trasi je za Kanal popolnoma nedopustna in nesprejemljiva. Prometne zagate v Kanalu ne reši, temveč jih samo prestavlja v drugi del Kanala in hkrati s tem ustvarja veliko novih prostorskih problemov in zagat.


Izbor sporne trase obvoznice ni rezultat številnih usklajevanj s krajani in stroko, kot zatrjuje župan, temveč posledica niza spornih političnih odločitev na občinski in državni ravni.

 

V času javne razgrnitve novega občinskega prostorskega načrta so bile dane pripombe na traso obvoznice, ki jih je občina zavrnila z utemeljitvijo: »Za izgradnjo obvoznice je bila upoštevana trasa iz Lokacijskega načrta Obvoznice Kanal ob Soči, ki tudi po sprejemu OPN ostaja v veljavi. Akt je bil s težavo usklajen po dolgoletnih naporih. Strinjamo se, da rešitev ni optimalna - je pa sprejet kompromis, ki pa ima zaenkrat tudi pravno težo. Alternative zaenkrat ni.«

 

Čas in trud, ki sta bila do sedaj vložena v pripravo dokumentacije, sta popolnoma nepomembna, ker bi realizacija takšne obvoznice povzročila trajno in nepopravljivo prostorsko škodo.


Ni bolj negospodarnih rešitev, kot so slabe in škodljive prostorske rešitve.

 

 

                      CI proti kanalski obvoznici na izbrani trasi



V priloženih priponkah lahko preberete odgovor Civilne iniciative s podrobnejšo utemeljitvijo in Poročilo o vpogledu dveh članov Civilne iniciative v dokumentacijo o pripravi projekta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oglejte si tudi