Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
8°C
JUTRI
24°C
7°C
Oceni objavo

Novi produkt nekdanjim Argovim delavcem prinaša svetlejšo prihodnost

Nekdanje podjetje Argo, katerega dejavnost je lani prevzelo izraelsko podjetje Huliot, je v proizvodni hali v Horjulu tokrat predstavilo posodobljeni proizvod nizkošumne kanalizacijske cevi, ki prinaša ne le novost na slovenski in evropski trg, temveč tudi nova delovna mesta in tako svetlejšo prihodnost za podjetje sredi Horjula.
Prevzem, ki obeta pozitiven trend

Izraelsko podjetje Huliot, ki ima na področju proizvodnje plastičnih cevi več kot šestdesetletno tradicijo, je lani sprejelo odločitev o širjenju v Evropo. Po besedah Ariela Apeloiga, podpredsednika skupine Huliot za področje marketinga, je bila takšna odločitev popolnoma logična, saj želijo tudi evropskim kupcem zagotoviti svoje storitve in produkte, ki pa jih je, tako zaradi stroškov transporta kot zagotavljanja kakovosti, težko pošiljati iz Izraela. Pokazala se je priložnost in stopili so naproti že skoraj odpisanemu horjulskemu podjetju Argo, ki je pred leti zaradi prezadolženosti večinskega lastnika končalo v 75-odstotni lasti Nove Ljubljanske banke. Podjetje iz kibuca Sde Nehemia na severu Izraela, katerega lastnik je torej skupnost več deset družin, ki si vse materialne dobrine delijo, je prevzelo dejavnost ter pod svoje okrilje prevzelo 39 zaposlenih in odkupilo stroje nekdanjega horjulskega podjetja. To tako ostaja le še lastnik proizvodne hale, za katero pa ima Huliot 10-letno predkupno pravico. Po številnih neuspešnih poskusih prodaje se je, kot vse kaže, končno našel resen lastnik, ki tako dejavnosti kot zaposlenim v Horjulu vrača upanje.

 

Prilagajanje slovenskim razmeram

Da novi lastnik, podjetje Huliot, vsem zaposlenim zagotavlja stabilno in dolgoročno zaposlitev, saj so s prevzemom ti postali pomemben del uspešnega mednarodnega podjetja, potrjuje Orit Schlesinger, ki v izraelski skupini Huliot dela že 25 let, vse od maja pa vodi slovenski del podjetja v Horjulu. Podjetje v Izraelu zaposluje več kot 200 zaposlenih, v Indiji 12, v Sloveniji pa je ta številka trenutno 43. »Vsak dan se naučimo kaj novega,« pravi Schlesingerjeva, ko poskuša komentirati razmere na slovenskem trgu. »Najtežje se nam je bilo privaditi na plačilno nedisciplino v državi, kjer se skoraj nihče ne drži plačilnih rokov,« pojasni in nadaljuje: »Prav tako smo se tu prvič srečali s t. i. kompenzacijo, ki je v Izraelu v takšni obliki ne poznamo.« Tudi davčne politike se še vedno učijo, saj je po njenih besedah gotovo ena od bolj zapletenih, popolnoma drugačna od izraelske in še bolj drugačna od indijske, kjer so pred dvema mesecema na novo odprli podjetje.

 

Predstavitev novega produkta

Slabo leto po prevzemu horjulskega proizvajalca plastičnih cevi – in tako prihodu na slovenski in hkrati evropski trg – je podjetje Huliot, ki proizvaja HT-cevi ter spojne elemente in brezšumne sisteme za hišno kanalizacijo, obstoječim in potencialnim slovenskim poslovnim partnerjem 6. marca pripravilo dan odprtih vrat proizvodnje v Horjulu ter jim predstavilo program nizkošumnih cevnih sistemov za hišno kanalizacijo. Gre za troslojne cevi iz polipropilena, ki so zaradi zagotavljanja ultravijolične zaščite črne barve, z zeleno ali belo črto, notranjost pa je zaradi dobre vidljivosti bele barve. Njihova posebnost je srednji del, ki zagotavlja zvočno izolacijo, sestavljen pa je iz mineralnih in drugih snovi, ki ostajajo skrivnost podjetja. Cevi se od drugih ločijo tudi zaradi daljših spojnih delov ter kotov, ki so postopno ukrivljeni in tako omogočajo manj trkov tekočine pri prelivanju, posledično pa tišji pretok tekočin. S produktom, ki je odporen na temperature od +95 do –20 °C, so sledili vsem svetovnim standardom. Razvili so ga sicer v Izraelu, kjer je na trgu že dobro znan, v Evropo pa se šele prebija. S proizvodnjo te inovacije, ki po novem v večji meri teče v Horjulu, pa bo za podjetje Huliot preboj še hitrejši in preprostejši.

 

Vrnitev nekdanjih kupcev in preboj na evropski trg

Njihovi načrti so ambiciozni. »V Sloveniji želimo biti vodilni v programu cevi in spojnih elementov, v skladu z našo vizijo pa želimo biti tudi vodilni pri razvoju in novitetah na področju inštalacij, prav tako kot smo v Izraelu,« je povedala Orit Schlesinger, direktorica Huliota Slovenija. A pomemben jim ni zgolj slovenski, temveč tudi tuji trgi. Podjetje Argo je sicer že izvažalo v Italijo, Avstrijo, Češko, Slovaško, Romunijo, Madžarsko, Hrvaško, Bosno, a zaradi finančnih pripetljajev so se posli ponekod izgubili ali razrahljali, zato je njihova skrb namenjena predvsem partnerjem, s katerimi so že sodelovali in jih želijo spet pridobiti, v naslednjem koraku pa želijo z novimi produkti prodreti še na Dansko, Švedsko, Islandijo, Finsko, v Francijo, Grčijo, Anglijo, Poljsko, Nemčijo in Turčijo.

 

Obetajo se nova delovna mesta

Prav od uspešnosti prodora v Evropi pa je odvisna tudi prihodnost tovarne v Horjulu. Po besedah Schlesingerjeve trenutno ne razmišljajo o nakupu ali širitvi v smislu zgradb oziroma hal. Drugačna pa je strategija zaposlovanja, ki je sicer odvisna od zanimanja in prodaje na evropskem trgu, a po besedah direktorice se glede na strategijo podjetja že v tem letu obetajo nova delovna mesta. V tej luči želijo tudi nadaljevati, saj je prav vlaganje v razvoj in inovacije, za katere trenutno namenijo vsaj 5 % letnega prometa, ena od ključnih vizij podjetja Huliot.

 

Nadja Prosen Verbič, foto: NPV

 

 

 

 

Oglejte si tudi