NO je potrdil letni poročili za leto 2014 za oba operativna programa. Prisotni smo se seznanili tudi z izvajanjem projektov v letu 2015. Slovenija na podlagi omenjenih dveh operativnih programov razpolaga s 3,3 milijarde, skupaj z OP RČV pa s 4,1 milijarde evropskih sredstev.
Sredstva 1,56 milijarde evrov vrednega OP ROPI, ki je podlaga za črpanje zlasti iz kohezijskega sklada, v manjšem delu pa tudi iz evropskega sklada za regionalni razvoj, so v prvi vrsti namenjena posodobitvi ali novogradnji infrastrukture s področij okolja in prometa, v manjši meri pa tudi trajnostni rabi energije.
Kot izhaja iz letnega poročila, so bile v okviru OP ROPI od njegove potrditve s strani Evropske komisije v letu 2007 do konca leta 2014 izdane odločbe za 94 projektov, in sicer 50 s področja okolja ter 44 s področja prometa. S področja trajnostne rabe pa so bili doslej v okviru OP ROPI objavljeni javni razpisi v skupni vrednosti 239,7 milijona evrov, od katerih bo 203,7 milijona evrov prispeval kohezijski sklad. Skupna vrednost vseh sofinanciranih projektov znaša 3,5 milijarde evrov, od tega bodo v višini 1,83 milijarde evrov sofinancirani iz kohezijskega oz. evropskega sklada za regionalni razvoj.
V okviru OP RR, ki predstavlja podlago za črpanje iz evropskega sklada za regionalni razvoj, je na razpolago dobra 1,78 milijarde evrov. OP RR je namenjen vsebinam, ki povečujejo konkurenčnost, gospodarsko in teritorialno kohezijo oziroma zmanjšujejo regionalne razlike, vse v skladu z načeli trajnostnega razvoja. Sofinancira se projekte splošne infrastrukture, inovacij in naložb, s poudarkom na konkurenčnosti ter ustvarjanju in ohranjanju trajnih delovnih mest.
Organ upravljanja je v okviru OP RR od njegove potrditve leta 2007 do konca leta 2014, kot izhaja iz letnega poročila, potrdil 63 javnih razpisov in izdal odločbe za 64 neposredno potrjenih operacij. Do sedaj je bilo tako v okviru OP RR potrjenih že več kot 2.700 projektov, predvsem v okviru javnih razpisov na področjih raziskav in razvoja, spodbujanja podjetništva, gospodarske in izobraževalne infrastrukture, e-vsebin in e-storitev, širokopasovnih omrežij, turistične, javne kulturne in športno-rekreacijske infrastrukture ter razvoja regij. Odločbe za neposredno potrjene projekte so bile izdane za področja spodbujanja podjetništva, izobraževalno-raziskovalne infrastrukture, mrežo urgentnih centrov in turistične, javno kulturne ter športno rekreacijske infrastrukture.
Člani nadzornega odbora za OP RR in OP ROPI so se seznanili tudi s ključnimi nalogami izvajanja kohezijske politike 2007-2013 v letu 2015, ki vključujejo aktivnosti za pospešitev izvajanja in spremljanja projektov ter posledično zaključitev programskega obdobja 2007–2013 brez »izgubljenih« sredstev evropske kohezijske politike.
Projekt, v katerega je vključena tudi Občina Dolenjske Toplice, "Oskrba s pitno vodo na območju Suhe krajine" je predviden za sofinanciranje iz sredstev večletnega finančnega okvira 2014-2020. Na vprašanje, kakšno je trenutno stanje na projektu, so mi iz Službe vlade RS za razvoj in kohezijsko politiko, Urada za kohezijsko politiko, Sektorja za sistem posredovali naslednji odgovor: »Prednostna obravnava projekta je bila zagotovljena tudi v Uredbi o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 (Uradni list RS, št. 29/15). S to uredbo je postavljen tudi pravni okvir, ki omogoča črpanje evropskih sredstev iz obdobja 2014–2020. Ministrstvo za okolje in prostor je že pozvalo občine k dopolnitvi vlog, in sicer zaradi zahtev novega finančnega obdobja. Po pregledu dopolnjene vloge na ministrstvu bosta sledila končni pregled in potrditev projekta na Službi Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko. Od hitrosti odziva občin in od primernosti dopolnjene vloge bo odvisno, kako hitro bodo ti projekti tudi prejeli ta sredstva. Glede na težo dopolnitev se predvideva, da bi to lahko bilo izpeljano do konca julija 2015."
Občina Dolenjske Toplice skupaj z ostalimi občinami, vključenimi v ta projekt, že izvaja aktivnosti na gradnji dela vodovoda, ki pa ga trenutno financira iz lastnih, občinskih sredstev. S strani v projekt vključenih občin so v pripravi dokumenti, potrebni za dopolnitev vloge. Občina se tudi sicer intenzivno pripravlja na izvedbo projekta, saj ta vpliva na niz aktivnosti, predvsem investicijskih, v občini.
MAJDA GAZVODA, občinska uprava



