Logo MojaObčina.si

Dobrova-Polhov Gradec

DANES
19°C
12°C
JUTRI
16°C
13°C
7402

Bo prenovljena cesta ukrotila Gradaščico?

Na tem najožjem odseku ceste med Ljubljano in Polhovim Gradcem, v zaselku Belica, je pred dvema desetletjema deroča voda v nočnih urah vzela mlado življenje – sredi noči je Gradaščica po celodnevnem deževju prestopila bregove in avtomobil poln mladih je zapeljal v katastrofo, v deročo reko, ki je na mestu sedanjega gradbišča ob skalah ujela osebno vozilo in ga kot igračko odnesla s seboj vse do naselja Hruševo!

Gradaščica je nevarna reka – leta 2014 je ob zadnjih velikih poplavah dosegla rekorden dvig gladine – po podatkih hidrološke postaje ARSO Dvor – Gradaščica, ki je locirana v Dvoru, je njena višina v eni uri od 127 cm, (običajna višina je 81 cm) narasla ob 3. uri na višino 292 cm, ob 4:30 zjutraj pa je Gradaščica dosegla rekordno višino 314 cm in s tem presegla samo sebe iz leta 2010, ko je bila visoka 306 cm.

Kot ostalih vsaj  tisoč voznikov, ki se dnevno vozimo proti glavnemu mestu, me je zanimal razlog za kar deset dni trajajočo popolno zaporo ceste. Mar ni dovolj velika ovira že sam semafor, nekaj mesecev sta bila na cesti celo dva zaradi dveh gradbišč? Delovodja gradbišča mi prijazno pojasni, da bodo v desetih dneh ne le minirali trdovratno skalo, ki jo že deset dni rušita dva velika bagra, ampak bodo uredili tudi podzemne odtoke meteorne vode na tem področju najožjega cestišča in zamenjali most nad hudournikom pri tabli Belica – razširjen bo spodnji del, kjer deroča voda nekajkrat letno pokaže svojo moč, ter zgornji del s širšim cestiščem. Da so profesionalci v cestogradnji, me prepriča s podatkom, da vse skale, ki jih odkruši 30-tonski bager, odpeljejo na začasno deponijo, ki se nahaja ob novo asfaltirani cesti, in zmeljejo v kamniti drobir. Drobljenec uporabijo za nasip nove ceste, ki bo na tem mestu skoraj dva metra višja kot pred obnovo – poplave bodo na tem delu le še medel spomin! 

Izvajalec del, Rekon d.o.o, je pred leti vstopil pod okrilje Komunalne gradnje Grosuplje d.o.o in ima mnogo referenc na področju cestogradnje, pa tudi lastni kamnolom ter dolgoročni najem betonarne, s čimer so na trgu lahko zelo konkurenčni. 

Vsekakor je rekonstrucija ceste po odsekih edina sprejemljiva možnost, semafor ali dva in se gradi širša in varnejša prihodnost. Potrpljenje je pa bojda božja mast, tako da mirno in strpno vozimo naprej.

Sebastjan Vehar

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Oglejte si tudi