Dne 26. 11. 2025 je bila v OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica izvedena javna predstavitev projekta Kolesarska povezav Breg – Pako. Predstavitve so se udeležili predstavniki občine (župan Peter Črnilogar, podsekretar za investicije Aljoša Žerjav in višji svetovalec za razvoj in razvojne projekte Andrej Klemenc ), predstavnika DRSI (koordinatorka kolesarskih projektov mag. Neja Saksida in vodja projekta Kolesarska povezav Breg – Pako Sašo Haberman), in predstavnika DRI d. o. o. (pristojna za izvedbo projekta Andrej Drenik in Simon Vrbovšek) ter 16 občanov.
Poleg samega prikaza poteka in prečnih profilov kolesarske povezave, ob izgradnji katere bo rekonstruiran pripadajoči odsek regionalne ceste, sta bili predstavljeni še dve varianti idejne zasnove izvedbe avtobusnega postajališča na Bregu pri Borovnici. V zvezi s slednjim je bila sprejeta odločitev, da se pred odločitvijo o izvedbi na cestišču ali v nišah, izvede terenski ogled s presojevalcem prometne varnosti in prometne policije.
Občani so v zelo konstruktivni razpravi dali pobudo, da bi kolesarska povezava od priključka lokalne ceste pri podhodu pod železniško progo do zadnje hiše v Pakem v smeri proti Podpeči potekala kot nivojsko ločen kolesarski pas, s čimer bi se izboljšala varnost predvsem pešcev ter mlajših in starejših kolesarjev. Občina Borovnica je to pobudo, ki je skladna z idejno zasnovo, ki jo je izdelala občina v letu 2019, podprla. Po mnenju navzočih predstavnikov DRSI in DRI d. o. o. bi bila takšna rešitev sprejemljiva in izvedljiva.
Enako velja za predlog, da se pred vstopom v naselje Pako iz smeri Borovnica ukine predvideni otok za umirjanje prometa in se kot ukrep za isti namen izvede postavitev stacionarnega radarja.
Predstavnika DRSI sta obljubila, da bo občina najkasneje do začetka prihodnjega leta pridobila zaprošene grafične prikaze posegov na parcele, kar je pogoj, da lahko lastnike parcel seznani s predvidenimi posegi in začne postopek sklenitev pogodb o služnosti z naknadnim odkupom. Vse pogodbe morajo biti sklenjene do začetka septembra 2026, saj mora DRSI kot nosilec projekta najkasneje do 30. 9. 2026 vložiti vlogo na Ministrstvo za infrastrukturo, v kateri mora poleg projektne in finančne dokumentacije predložiti tudi dokazilo, da razpolaga s pravico do gradnje na celotnem odseku, ki temelji na podpisanih in notarsko overjenih navedenih pogodbah.
Predstavnika DRSI sta obljubila, da bo občina najkasneje do začetka prihodnjega leta pridobila zaprošene grafične prikaze posegov na parcele, kar je pogoj, da lahko lastnike parcel seznani s predvidenimi posegi in začne postopek sklenitev pogodb o služnosti z naknadnim odkupom. Vse pogodbe morajo biti sklenjene do začetka septembra 2026, saj mora DRSI kot nosilec projekta najkasneje do 30. 9. 2026 vložiti vlogo na Ministrstvo za infrastrukturo, v kateri mora poleg projektne in finančne dokumentacije predložiti tudi dokazilo, da razpolaga s pravico do gradnje na celotnem odseku, ki temelji na podpisanih in notarsko overjenih navedenih pogodbah.
DRSI je zainteresirana, da so vse pogodbe o služnosti s predhodnim odkupom podpisane in notarsko overjene čim prej, da bi se lahko čim prej začel zahteven proces pregleda in odločanja o projektni vlogi. To morajo pregledat in odobriti Ministrstvo za infrastrukturo, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj.
Po odobritvi vloge pa sledi še prav tako časovno zahteven postopek izvedbe javnega naročila za izbor izvajalca.
Samo v primeru, da bi bila vloga oddana do 1. 7. 2026 je mogoče računati na to, da bi se izvedba, ki bo po oceni trajala okoli leto in pol, začela že spomladi 2027.



