Potrdili so popravke sistemizacije delovnih mest v vrtcu in osnovni
šoli, seznanili so se z realizacijo proračuna občine od 1.
januarja do 30. junija, dopolnitev sklepa o izvajanju video nadzora
na javnih površinah in pravilnik o plačah in drugih delov teles
občinskega sveta.
Glavnino seje so
namenili idejam dveh investicijskih projektov – Kolesarske povezave
Breg – Pako in Ozelenjena Borovnica. Kot je pojasnil Andrej
Klemenc, gre za projekte za razvoj ljubljanske urbane regije, ki jih
občina lahko predlaga v sklopu spomladi potrjenega razpisa
Ministrstva za kohezijo. To so področja odvajanja in čiščenja
odpadne vode, podjetniškega inkubatorja in kolesarskih povezav. Še
preden je bil ta dokument sprejet, je občino Regionalna razvojna
agencija pozvala, da predloži nabor projektov. Takrat so po besedah
Klemenca posredovali predlog za dve kolesarski povezavi in sicer
Borovnica–Dol in Breg–Pako do meje z občino Brezovica.
Zaradi zapletov z
roki oddaje in zahtev za pridobitev zahtevane dokumentacije, je
občina maja dodatno predložila še projekt na področju zelenih
infrastruktur – Ozelenjena Borovnica, na ostalih področjih pa ne
izpolnjujemo pogojev, je pojasnil Klemenc. »Na področju pitne vode
smo že dobili sredstva, na področju odvajanja vode smo projekt že
zaključili. Pri vodovodu je kriterij 10.000 prebivalcev, kateremu
Borovnica ne zadostuje.« Občina je prioritetno vztrajala, da je za
Borovnico zaradi znanega slabega stanja ceste najbolj pomembna
kolesarska povezava Borovnica–Dol, vendar ni samo problem v tem,
da projektne dokumentacije še ni, ampak da je treba pridobiti
tudi potek trase direkcije za ceste. »Zaradi kadrovskih zamenjav pa
sogovornika, ki bi bil kompetenten za pripravo novih projektov, ni
bilo mogoče dobiti. Tako praktično ni izvedljivo, da bi do roka,
pri katerem vztraja DRSI, se pravi do 30. 6. 2025, lahko pripravili
potrebno projektno dokumentacijo in dokazila o razpolaganju z vsemi
zemljišči.« Zato je občina potem, ko so je bila pozvani k oddaji
dokumentacije, lahko pripravila le dokument identifikacije
investicijskega projekta za kolesarsko povezavo Breg–Pako, za
katero občina že ima projektno dokumentacijo.
Svetniki so sicer
potrdili projekt, a so hkrati poudarjali, naj občina vztraja pri
naporih, da se čim prej pridobi dokumentacijo za ureditev ceste
Borovnica–Dol vsaj do konca Pivkovega ovinka. Na to vztrajno
opozarja svetnik Boštjan Zakrajšek, ki je predlagal, da občinska
uprava svojo namero pokaže tudi z idejnim projektom in zbiranjem
podpisov o nameri o odkupu zemljišč. Enako je spodbudil Aljoša
Žerjav, da občina vsaj identificira kritične odseke, kjer bo
potreben večji napor. Da občina dela vse za rekonstrukcijo te
ceste, je zagotovil Andrej Klemenc.
Če pa bi se
izkazalo, da Borovnica nima nobenih možnosti, da počrpa evropska
sredstva na področju kolesarske infrastrukture, ima občina plan B –
zelena infrastruktura. Gre za to, da se povežejo, uredijo in
nadgradijo obstoječe zelene površine v naselju, da se naredi sistem
urbane zelene infrastrukture. Po besedah Klemenca so zahtevani
inovativni projekti, npr. zbiranje deževnice za zalivanje površin,
zelene strehe in podobno, v primeru projekta Ozelenjena Borovnica pa
bo verjetno zadostovalo, da se na koridorjih, ki povezujejo posamezne
javne parkovne, poleg zasaditve dreves in grmovnic ozelenijo tudi
nekatere fasade. Prvotno je bilo načrtovano, da bi v projekt
vključili tudi Mavčevo dolino in Košutov vrt, a je nemogoče priti
do zahtevanih zelenih koridorjev. Z občinske uprave so še enkrat
poudarili, da to ni ključna prioriteta razvoja občine in gre samo
za plan B, ki zagotavlja, da občina v vsakem primeru iz »kohezije«
počrpa indikativno dodeljenih 450.000 evrov.
S potrjenim sklepom
v video nadzoru je občinska uprava dobila zeleno luč, da postavi
nadzorne kamere na območju mrliške vežice, kjer se zadnje čase
zbira mladina in njihovo obnašanje ne spoštuje pietete, kot bi
morala biti na pokopališču.
Rok Mihevc




