Logo MojaObčina.si

Bled

DANES
24°C
15°C
JUTRI
27°C
15°C
5768

Blejska knjižnica podeželsko domača

V Knjižnici Blaža Kumerdeja Bled se trudimo čim bolje zadovoljiti potrebe naših uporabnikov in izboljševati storitve, zato smo v aprilu in maju letošnjega leta izvajali raziskavo z metodo anketnega vprašalnika. S pomočjo odgovorov naših obiskovalcev smo želeli ugotoviti splošen profil uporabnika, pomanjkljivosti v ponudbi, zadovoljstvo uporabnikov z zaposlenimi in glavne vzroke, ki odvračajo od obiskovanja blejske knjižnice. Anketiranih je bilo slabih 10 % vseh, ki uporabljajo storitve blejske knjižnice.

Ugotovili smo, da nas uporabniki obiskujejo pretežno mesečno (63 %), največkrat zaradi izposoje knjižnega gradiva za razvedrilo (88 %) ali za izobraževanje in osebno rast (66 %). Samo z avtomobili jih v knjižnico dostopa 40 % in 31 % samo peš. Več kot polovico (55 %) najbolj moti gneča na cesti in težave s parkiranjem. Večini (77 %) obstoječe storitve knjižnice zadoščajo. 39 % vprašanih naših prireditev nikoli ne obiskuje, 56 % jih občasno. Največ jih poleg blejske knjižnice obiskuje še gorjansko (51 %) in radovljiško (48 %), uporabnikov zgolj blejske enote je 31 %. Knjižnično gradivo izbirajo na različne načine, t. j. za nasvet vprašajo zaposlene, imajo že vnaprej pripravljen seznam, izbirajo med razstavljenimi knjigami ali po trenutnem navdihu. Kar 78 % uporabnikov prihaja iz blejske občine, so pretežno ženskega spola (82 %), delavno aktivni (66 %) ali upokojenci (22 %).

Z zaposlenimi so uporabniki izjemno zadovoljni v vseh vidikih (zanesljivost, korektnost, strokovnost, ustrežljivost, vljudnost). V razponu ocen od 1 do 5 so nam dodelili povprečno oceno 4,9. To nas še posebno veseli in navdaja s ponosom. Hkrati to ni zgolj pohvala in priznanje za preteklo delo, temveč nam nalaga veliko odgovornost za prihodnje delovanje.

Najbolj nas je presenetilo in navdušilo dejstvo, da je bila več kot polovica sodelujočih v anketi pripravljena podati svoje mnenje, pohvale, graje ali pripombe. Še bolj navdušeni smo bili nad samimi mnenji o knjižnici in zaposlenih. Knjižnico zaradi osebja in ambienta samega največkrat označujejo kot domačo in prijazno. Eden izmed anketiranih jo je označil z besedama: »Podeželska domačnost!«

V knjižnico torej uporabniki radi prihajajo in se vračajo zaradi prijetnega počutja in pozitivnih izkušenj. Dandanašnji človek namreč v času, ko vsi hitimo drug mimo drugega, najbolj potrebuje trenutek pozornosti in prijazno besedo, ki mu polepša dan. Če ima pod roko še pravo knjigo, je lahko ta dan še toliko lepši. V blejski knjižnici uporabnik ni zgolj številka v evidenci članov, ampak enakopraven človek z imenom in priimkom ter vsakodnevnimi problemi in radostmi. V prav posebno zadoščenje nam je, da mu lahko nudimo zaupanja vreden in varen javni prostor ter s knjigami svet v malem. Prav to postaja iz dneva v dan večja redkost.

Veseli in ponosni smo, da to opažajo naši uporabniki. Trudili se bomo, da bomo naše poslanstvo opravljali tako dobro še naprej. Sam sem ponosen na svoje sodelavce in menim, da je privilegij biti del kolektiva blejske knjižnice. Slednja in knjige v njej so last vseh občanov Bleda, zato se moramo tako knjižničarji kot uporabniki truditi, da jo vsaj v taki luči in kondiciji ohranimo še naprej. Človečnost nas dela posebne in naj tako tudi ostane. Hvala vsem, ki ste sodelovali v anketi. Se vidimo v blejski knjižnici!

Damjan Mulej, Knjižnica Blaža Kumerdeja Bled

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Število glasov: 0

Oglejte si tudi