Učenke in učenci so se na pot pripravljali drugače. Od februarja do julija so raziskovali snov šestih področij tekmovanja: zgodovine, naravoslovja, književnosti, likovne in glasbene umetnosti, družboslovja ter posebnega področja. Krovna tema letošnje tekmovalne sezone je bila 'svet na obrobju', znotraj katere so se tekmovalci spoznavali z zamolčanimi zgodbami robnih posameznikov in skupnosti, umetniškimi deli, ki so jih upodabljala, tehnologijami omogočanja, nerazrešenimi skrivnostmi in še z marsikaterim zanimivim dejstvom ali vprašanjem.
Usvojeno znanje so imeli moč pokazati ob boku nekaj več kot 200 tekmovalcev iz Nizozemske, Ukrajine, Turčije, Pakistana, Kazahstana, Azerbajdžana, Združenih arabskih emiratov, Kenije itn. Poudariti velja, da je vseh devet tekmovalo v kategoriji seniorjev. Osmošolci so sicer juniorji, vendar že en devetošolec v ekipi pomeni, da celotna ekipa tekmuje med seniorji. Razkorak v letih je tako lahko precejšen, kar pomeni, da se osmošolci včasih merijo tudi z dijaki četrtega letnika. Iz Slovenije sta se tekmovanja udeležili še skupina dijakinj Gimnazije Nova Gorica ter mešana skupina dijakov Strokovno izobraževalnega centra Ljubljana in Gimnazije Šentvid .
Tekmovanje obsega štiri preizkuse znanja. Pri sodelovalnem kreativnem pisanju tekmovalci v trojkah glede na svoja močna področja od ponujenih šestih izberejo tri naslove, skupaj načrtujejo besedila in jih samostojno napišejo. Sledi kratek posvet v trojki, ko tekmovalci drug drugemu predlagajo popravke in izboljšave.
Pri skupinskem kvizu tekmovalci v trojkah s pomočjo klikerja odgovarjajo na širok nabor vprašanj, pri čemer imajo za posamezen odgovor na voljo le nekaj sekund. Tretji preizkus je test, pri katerem imajo tekmovalci uro časa, da odgovorijo na kar 120 vprašanj.
Najprestižnejša pa je nedvomno skupinska debata, kjer se trojke med seboj merijo v argumentaciji, kritičnem razmišljanju in retoriki. Po koncu vsake debate si nasprotni trojki podata povratno informacijo o tem, kaj je bilo pri njihovem nastopu dobro in kaj velja še izboljšati.
Vprašanja, naslovi in debatne trditve so pogosto izrazito medpredmetni, zahtevajo kritično refleksijo in zagovarjanje lastnega stališča.
Akademsko odličnost so naši učenci in učenke dokazali pri vseh preizkusih znanja. Skupno so osvojili 5 zlatih in 27 srebrnih medalj. Posebej pa gre izpostaviti naslednja odlična dosežka:
- Tija Lah, učenka 8. razreda, je v kategoriji seniorjev pri sodelovalnem kreativnem pisanju zasedla 7. mesto.
- Neja Polanc, učenka 9. razreda, pa je v kategoriji seniorjev pri skupinski debati zasedla skupno 2. mesto in prejela pokal.
Z zgornjima in obilico drugih dosežkov, tako ekipnih kot posamičnih, si je ekipa deklic v sestavi Neja Polanc, Tija Lah in Iris Zorzut zagotovila mesto na tako imenovanem 'turnirju prvakov'. V novembru se namreč najboljše ekipe prvenstva srečajo v ameriškem mestu New Haven, na sloviti Univerzi Yale, da bi se še zadnjič v sezoni pomerile med seboj. Ekipi deklic se pridružuje še mešana ekipa v sestavi Aldijan Smlatić, Evelin Bajc in Tilen Stibilj.
Iz Nur-Sultana, modernega, čistega in prijaznega mesta v osrednji Aziji, se vračamo polni ne le dosežkov, marveč predvsem izkušenj, doživetij in spominov. Skovali smo nova prijateljstva, posvojili alpake, delili potico na kulturnem sejmu, plavali v bazenu s peščeno plažo v petem nadstropju največjega šotora na svetu …
Prisrčna hvala vsem, ki ste bili na tej poti z nami.
Ekipa 1: Neja Polanc, Tija Lah in Iris Zorzut
Ekipa 2: Aldijan Smlatić, Evelin Bajc in Tilen Stibilj
Ekipa 3: Val Kobal, Špela Arnolj in Aleksander Laketa
Mentorja Nataša Čuk in Kristjan Mavri