Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
1°C
JUTRI
24°C
6°C
Oceni objavo

Ob svetovnem dnevu Zemlje smo zaznamovali ekodan

22. 4. 2014 smo na naši šoli izvedli celostni naravoslovni dan na temo Voda, odpadki in energija. Sodelovali so vsi učenci od 1. do 9. razreda Osnovne šole Vransko-Tabor in učenci od 4. do 9. razreda POŠ Tabor.
Na obeh šolah so se odvijale zanimive delavnice, ki so jih pripravili učitelji in tudi nekaj zunanjih sodelavcev. Pomagali so nam gospa Cvetka Mastnak Čulk, gospa Alenka Seher, Komunalno podjetje Žalec ter gospod Marko Kranjc iz Energetike Vransko.
V tem tednu je potekala zbiralna akcija starega papirja ter tudi ostalih odpadkov, kot so baterije, kartuše, tonerji in zamaški, ki jih ločeno zbiramo na našem šolskem ekološkem otoku.

Prvošolci so se ukvarjali z izdelovanjem izdelkov iz odpadne embalaže, izdelali so tudi družabne igre iz zamaškov.

V drugem razredu so se ukvarjali z zelišči. Ogledali in spoznali so zbirko zelišč, prijetno je zadišalo po metinem čaju z limono, naredili so regratov sirup in sirup iz trpotčevih listov ter sešili dišečo vrečko iz sivke.

Tretješolci so reševali problem plastičnih vreč in jih reciklirali. Iz njih so izdelali pelerine, ki bodo prišle prav za deževne dni.

V četrtem razredu so izdelovali hranilnike iz papirja.

Tudi stara oblačila lahko ponovno uporabimo. Petošolci so iz starih oblačil izdelali obleke za stekleničke.

Sedmošolci so pridno gradili hotel za žuželke. Zdaj so žuželke že nastanjene v dveh čudovitih hotelih, ki sta postavljena na šolskem vrtu na Vranskem in v Taboru.

Osmošolci so spoznavali pomen vode v našem življenju. Ogledali so si delovanje čistilne naprave, izdelali pa so tudi nekaj družabnih iger na temo voda.

Devetošolci so naravoslovni dan posvetili energiji. Odšli so v Energetiko Vransko, kjer so spoznali različne vrste energije in peč na biomaso. Izdelovali so družabne igre na temo obnovljivi viri energije, nekateri so se poskušali v izdelovanju stripov.

 

Zbrali smo nekaj zapisov učencev tega dne ter fotografij.

 

Prvošolci smo naredili igro spomin, živali s pokrovčki, Maša je naredila metulja, v skupini smo naredili metulja in zmaja. Najbolj jim je bilo všeč to, da so delali skupaj, lepili plastične pokrovčke in niso imeli pouka.

 

Drugošolcem je bilo všeč, ko jim je gospa Cvetka, biologinja, predstavila veliko zdravilnih rastlin: ognjič, bezeg, meliso, meto, sivko, citronko, ožepek, rman, kamilico, šipek, regrat itd. Najbolj mi je bila všeč citronka.

Odšli smo na šolski vrt, kjer smo posadili nekaj zdravilnih zelišč, kasneje pa smo se odpravili na bližnji travnik. Videli smo veliko zdravilnih rastlin. Tam smo nabrali ozkolistni trpotec in regratove cvetove. Ko zdravilne rastline in cvetice posušimo, jih lahko uporabimo za čaj ali kakšne druge pripravke.

Iz poprove mete in melise sta nam učiteljici skuhali čaj. Potem smo začeli delati trpotčev sirup in sirup iz regratovih cvetov. Sirup smo dali na okensko polico, kjer mora ostati štiri tedne. Nazadnje smo naredili še dišeče vrečke, v katere smo dali sivko.

Najlepše mi je bilo, ko smo piskali na travo.

 

Tretješolci smo se igrali igrico Ugani, kaj. Pogovarjali smo se o podnebnih spremembah in o tem, da sta vsako leto poletje in zima toplejša. Razdelili smo se v dve skupini. Prva skupina je izdelovala prstane in ogrlice, druga pa pelerine. Ko smo obrisali kroje na plastične vrečke, smo jih morali še izrezati. Nekaterim je bilo delo težje, drugim pa lažje. Nato nam je učiteljica vse dele dežnega plašča zlikala. Da se plastika ni stopila, je na dele, ki jih je zlepila skupaj, položila prosojni papir. Ko smo bili v obeh skupinah gotovi, smo se zamenjali. Po delu v skupinah smo gledali posnetke. Prvi posnetek je govoril o medvedku, ki bo kmalu ostal brez svojega doma, drugi pa o tem, kako ločujejo plastenke in pločevinke. Nato smo brali članke. Bral sem članek o plastičnih obročih. Naučil sem se, da preden vržemo plastične obroče v koš, jih prerežemo, da se živali v njih ne morejo ujeti. Najbolj mi je bilo všeč, ko smo izdelovali obeske in ogrlice.

 

Četrtošolci smo prve tri ure izdelovali hranilnike v obliki hišice. Izdelovali smo jih po načrtu. Za to smo potrebovali: svinčnik, olfa nož, valovito lepenko, lepilo, škarje … Izdelava je bila kar zahtevna, saj smo morali hranilnike večkrat popraviti in smo potrebovali veliko pomoči. Četrto uro smo s sošolci barvali z akrilnimi barvami lesene ploščice. Izbral sem si modro barvo in z njo pobarval nekaj ploščic. Pri delu smo morali paziti, da se ne umažemo. Ta dan je bil tudi dan Zemlje. Bilo mi je zelo všeč. Upam, da se bo ta dan še kdaj ponovil.

 

Petošolci smo delali peresnice in izolatorje za plastenke. Ko smo dobili seznam, kaj moramo prinesti v šolo, sem se malo stresla, saj mi šivanje ne gre preveč dobro od rok. Ko sem izdelovala peresnico iz blaga, me je najbolj mučilo rezanje kavbojk. Ampak splačalo se je, saj so bile nekatere prav mojstrsko narejene. Nekateri smo naredili etuije za telefon. Težava je bila, ker telefonov nismo imeli s seboj in nismo poznali pravih dimenzij. No, moj ovitek je bil premajhen, ampak dovolj velik za moje poker karte. Nato smo naredili še izolator za plastenko. Počutila sem se super in spoznala, da mi gre šivanje kar dobro od rok.

 

Sedmošolci smo na ekodnevu naredili hotele za žuželke. Vsak je od doma prinesel nekaj materiala: zemljo, slamo, lubje, travo, veje, storže, deske … Gospod hišnik nam je naredil ogrodje za večji hotel, za manjšega pa smo naredili ogrodje sami v šoli. Okvirčke smo napolnili z materiali, ki smo jih prinesli. Naredili smo tudi napis, ki smo ga vžgali v les. Zdaj oba hotela s petimi zvezdicami stojita na našem šolskem vrtu in žuželkam ponujata dom. Bili pa smo presenečeni, da smo za izdelavo potrebovali celih pet šolskih ur, saj smo bili na začetku prepričani, da bomo hotela končali že v eni oziroma največ v dveh urah. Pa vendar – če smo želeli okvirčke napolniti natančno, smo morali poskusiti več možnosti. In ker več glav več ve, nam je s skupnimi močmi uspelo.

Radi bi se zahvalili gospodu hišniku, gospodu Primožu in Branetu ter gospe Tini, Barbari in Zlatki za vso nudeno pomoč.

Učenci so bili nad tem, kako je hotel izpadel oz. bil narejen, navdušeni, kar lahko vidimo na slikah.

          

Osmošolci obeh šol smo se razdelili v dve skupini. Učenci prve skupine smo odšli na ogled čistilne naprave. Tam so nas pričakali učenci s taborske šole ter vodič. Odpeljal nas je do naprave. Imel je zelo kratko predstavitev, a smo se veliko naučili.

Ko smo prišli v šolo, smo imeli malico in odmor. Po odmoru smo se zbrali v glasbeno-matematični učilnici, kjer nas je pričakala gospa biologinja. Predavala nam je o vodi in pomembnosti vode v vsakdanjem življenju. Povedala nam je, da vode zelo primanjkuje in da nam je bo zmanjkalo, če ne bomo ukrepali. Predstavila nam je tudi značilnosti voda v drugih državah. Predstavitev je bila dokaj zanimiva. Vmes nas je majčkeno stresel potres. Ko se je predstavitev končala, smo odšli v matični učilnici, učenci 8. c-razreda pa s kombijem v Tabor.

Pričeli smo z izdelovanjem malih čistilnih naprav. Najboljšo v naši skupini je izdelal Jan Pečovnik. Ustvarjali smo tudi zanimive družabne igre, ki smo jih potem tudi igrali. Tako se je naš ekodan končal na zelo zanimiv način.  

Devetošolci smo letos na dan Zemlje izvedeli nekaj novega o energiji in njenem vplivu na okolje. V okviru naravoslovnega dneva smo se udeležili delavnice na temo energija v Energetiki Vransko in si nato še ogledali, kako v podjetju pridobivajo energijo za ogrevanje iz obnovljivih virov. Svoja doživetja smo strnili takole:

Ob naravoslovnem dnevu o energiji in okolju smo obiskali Energetiko Vransko, kjer nas je sprejel g. Marko Kranjc. Najprej smo si ogledali predstavitev o energiji in okolju. Izvedeli smo, za koliko let nam še ostaja fosilnih goriv, nafte in premoga. Povedal nam je tudi, kako varčevati z energijo, in predstavil vse vrste obnovljivih in neobnovljivih virov. Pokazal nam je, kako izračunati ogljični odtis in koliko emisij izpustimo v okolje. Po končani predstavitvi nam je razkazal stavbo in pokazal kurilnico, kjer nas je poučil o različnih metodah kurjenja in razložil, kako se toplota pretvarja v energijo. Odpravili smo se ven, kjer smo si ogledali skladišče sekancev. Naravoslovni dan mi je bil zelo všeč, saj sem se naučil varčevati z energijo in kako onesnažujemo okolje. Za konec naravoslovnega dneva so učenci izdelali še okolju prijazne družabne igre, ki igralce opozarjajo na pravilno in varčno rabo energije.

 

Več utrinkov z ekodneva pa si lahko ogledate v filmu na spletni strani šole.

Oglejte si tudi