Varnostni pas je eden najstarejših in najučinkovitejših pripomočkov za večjo varnost voznikov in potnikov v osebnih avtomobilih, zato si v Policiji prizadevamo, da bi čim več voznikov uporabljalo varnostni pas. Zelo pomembno je tudi dejstvo, da je treba varnostne pasove uporabljati tudi na zadnjih sedežih in da varnostne pasove uporabljajo tudi vozniki avtobusov in tovornih ter kombiniranih vozil. Varnostni pas je namreč vez z življenjem, česar pa se še vedno nekateri udeleženci ne zavedajo dovolj, saj je še vedno veliko ljudi pripravljenih tvegati svoje življenje, ker se vozijo nepripeti; s tem pa ogrožajo tako svojo lastno varnost in najpogosteje tudi varnost svojih najbližjih v prometu. Sicer pa policisti zelo pogosto ugotavljajo, predvsem pri obravnavanju najhujših prometnih nesreč, da bi bile lahko posledice bistveno blažje, če bi vozniki in potniki v vozilu bolj dosledno uporabljali varnostne pasove, ki poleg drugih elementov varnosti v vozilih (zračne blazine in aktivni vzglavniki) zmanjšujejo posledice prometnih nesreč. Globa, ki jo policist izreče vozniku na kraju prekrška zaradi neuporabe varnostnega pasu med vožnjo, v skladu z določili 33. člena Zakona o pravilih cestnega prometa, znaša 120 evrov.
Najnižja uporaba varnostnih pasov je še vedno ugotovljena v mestnih središčih, saj ljudje pogosto zmotno mislijo, da varnostni pas ni pomemben pri nižjih hitrostih. Odrasel človek namreč lahko z močjo rok in nog zadrži težo telesa le do hitrosti 7 kilometrov na uro. Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo 50 kilometrov na uro, deluje na naše telo enaka sila, kot če bi padli 10 metrov globoko. Pri večji hitrosti pa ta sila skokovito narašča. Mednarodne izkušnje tudi kažejo, da v primeru prometnih nesreč uporaba varnostnih pasov zmanjša število smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih oseb za kar 40 odstotkov.