»Pri otrocih ni majhnih korakov. Vse, kar storijo ali naredijo, so velike stvari,« pravi neznani vir in tej trditvi bi prav gotovo prikimalo mnogo staršev. Eden izmed zgodnejših korakov pa je vstop v vrtec. Trenutek, ko otrok prvič zares izpusti roko starša in se oprime vzgojitelja, ki mu poskuša zaupati; čas, ko se sreča in spozna z novimi prijatelji; čas, ko stopi v popolnoma novo okolje, kjer veljajo drugačna navodila in določen red, ki se jim poskuša prilagoditi – skratka, to je tisti prvi večji otrokov korak na poti v samostojno življenje.
Vrtec Marjetica, ki deluje v okviru OŠ Horjul, je v letošnjem letu na novo sprejel 35 otrok. Občina Horjul, ki je vloge za sprejem v vrtec sprejemala, jih je do srede aprila sicer prejela 57, vendar jih kar precejšen delež ni izpolnjevalo osnovnega pogoja, ki ga določa Pravilnik o sprejemu otrok v VVE pri OŠ Horjul (ta temelji na zakonu o vrtcih), to je starost otroka, ki mora ob vstopu v vrtec dopolniti 11 mesecev. Temu pogoju ustreza le še eden od zavrnjenih otrok, zato so v vodstvu zadovoljni, da jim je uspelo sprejeti večino otrok in tako ugoditi večini staršev. Po novem se v pisanih igralnicah horjulskega vrtca igra, ustvarja, se uči in po korakih osvaja stopničke samostojnega življenja kar 148 otrok, ki so razporejeni v 8 skupin. Njihove dejavnosti pa vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev načrtujejo glede na razvojno stopnjo otrok in njihove interese ter glede na pobude otrok in staršev, seveda vse to na osnovi javno veljavnega nacionalnega programa za predšolske otroke – Kurikuluma za vrtce. Ta je dokaj fleksibilen in odprt za različne pristope, zato se je vodstvo horjulskega vrtca in šole že pred leti odločilo, da na izvedbeni ravni začne uvajati metodologijo Korak za korakom; ta se danes izvaja v šestih skupinah, v dveh oddelkih pa se uvajajo elementi pedagogike montessori. Po besedah vodje vrtca Majde Keršmanec je obema programoma skupno pripravljeno okolje, kjer so na nizkih policah otrokom na voljo didaktične igrače oziroma materiali, ki ustrezajo razvojni stopnji, občutljivim obdobjem in zanimanjem otrok določene skupine. »Otrok v predšolskem obdobju intenzivno srka vtise iz okolja, ki ne le da vstopajo vanj, ampak ga tudi preoblikujejo in ga pripravljajo na življenje. Zato je še kako pomembno, kakšno je to njegovo okolje, ki pa ne pomeni samo materialnih danosti, ampak vse, kar ga obdaja. Otrok je tisti, ki s svojo dejavnostjo v tem okolju gradi samega sebe in v prvih šestih letih napravi skokovit napredek na vseh področjih razvoja,« poudarja Keršmančeva, ki se skupaj s sodelavci in sodelavkami trudi, da je otrokov vsakdan prijeten, zdrav, zanimiv in poučen. Zato v zadnjih letih večji poudarek namenjajo evalvaciji, ki jo sklenejo z načrtovanjem za naprej, le tako so lahko dejavnosti vsako leto bolj dovršene in premišljene. Da je res tako, se starši in vsi, ki jih pestrost dejavnosti horjulskega vrtca zanima, lahko prepričajo ob spremljanju njihove spletne strani http://vrtec.oshorjul.si/ ali branju prispevkov v Našem časopisu, kjer o svojih dogodivščinah redno poročajo.
Nadja Prosen Verbič