Logo MojaObčina.si
JUTRI
18°C
6°C
NED.
22°C
9°C
Oceni objavo

Evropski parlament dobil 24 novih poslancev iz Ajdovščine

Evropski parlament je ustanova, ki predstavlja državljane Evropske unije, sprejema zakone in ima velik vpliv na ureditev v državah, ki so članice Evropske unije. Res je, da predstavnike Evropskega parlamenta volimo državljani sami, a pogosto se zgodi, da državljani, predvsem mladi, ne poznamo vloge in načina delovanja Evropskega parlamenta. To nam onemogoča pravilno izbiro predstavnikov, ki naj bi zagovarjali naše pravice in stališča v Evropskem parlamentu.
Da bi Evropsko unijo bolj približali mladim, je Evropski parlament ustanovil projekt Euroscola, pri katerem dijakih iz vseh 28 držav Evropske unije v Evropskem parlamentu v Strasbourgu za en dan prevzamejo vlogo evropskih poslancev. Del tega projekta smo imeli čast biti tudi dijaki 3. b razreda gimnazijskega programa Srednje šole Veno Pilon Ajdovščina iz Ajdovščine. Po zmagi na regijskem tekmovanju smo že delno prevzeli vlogo evropskih poslancev. Vsi dijaki smo se začeli pripravljati na obisk v Evropskem parlamentu, brali in preučevali smo gradiva, statistike, premišljevali o problemih, s katerimi se državljani Evropske unije soočamo, in njihovih rešitvah. Pridobili smo veliko znanja, ki smo ga 30. januarja v Evropskem parlamentu tudi uporabili.

V zgradbo Evropskega parlamenta smo prišli zgodaj zjutraj, po vhodu v zgradbo sta glavna jezika komuniciranja postala angleščina in francoščina. Čeprav smo na začetku nekoliko dvomili v svoje znanje tujih jezikov, smo ugotovili, da je bil ta dvom pravzaprav nepotreben. Med zajtrkom je vsak učenec dobil priponko, na katero je napisal svoje ime in državo, iz katere prihaja.

Po predstavitvi celotnega programa smo se razdelili v večjezične delovne skupine in se skupaj z dijaki iz 21 držav združili v veliki dvorani Evropskega parlamenta, kjer smo na mestih, na katerih običajno sedijo evropski poslanci, tokrat sedeli mi. Program so vodili štirje uslužbenci Evropskega parlamenta, ki so nam predstavili Evropsko unijo in Evropski parlament. Sledile so predstavitve šol in držav - tako smo spoznali okolje in različne kulture, iz katerih prihajajo ostali udeleženci. Imeli smo možnost tudi postavljati vprašanja ali razpravljati o različnih problemih Evropske unije z uslužbenci Evropskega parlamenta. Vprašanja so se kar vrstila in razprava se je razvijala, a časa ni bilo na pretek, saj nas je najpomembnejši del dneva, to je oblikovanje delovnih skupin in razprava, še čakal.

Po kosilu smo se sprostili in spoznavali skozi igro Eurogame. Sestaviti smo morali skupine, ki so imele štiri člane iz različnih držav in odgovarjati na vprašanja, ki so bila postavljena v različnih evropskih jezikih. Tako smo se učenci različnih narodnosti povezali, izčrpali znanje vsakega tujega jezika, ki smo ga znali, in odgovarjali na vprašanja.

Po zabavni igri pa smo spet prevzeli vloge evropskih poslancev in oblikovali 6 delovnih skupin. Vsaka delovna skupina je bila osredotočena na aktualen problem v Evropski uniji in sicer smo dijaki razpravljali o obnovljivih virih in okolju, aktivnem državljanstvu in svobodi informacij, prihodnosti Evrope, udeležbi na volitvah, zaposlovanju mladih in velikih količinah ostankov hrane. Vsaka delovna skupina je imela svojega govornika in zapisnikarja, ki sta bila izvoljena demokratično, z glasovi članov delovne skupine. V delovnih skupinah smo delili svoje ideje in poglede na določen problem, predlagali rešitve, lahko smo opozorili na določene probleme ali prednosti v naši državi in z izmenjevanjem mnenj in izkušenj spoznali stanja v ostalih državah Evropske unije. Ko smo sklenili naše pogovore, predstavitve in pogajanja, smo se vsi udeleženci zopet združili v veliki dvorani, kjer so govorniki in zapisnikarji vsake delovne skupine predstavili zaključke. Te zaključke smo lahko poslanci komentirali in kritizirali, na koncu pa smo še glasovali o sprejetju ali zavrnitvi predlogov. Naš dan je bil precej uspešen, saj je bila večina predlogov sprejetih, kar je bil dokaz, da smo se vsi udeleženci potrudili in našli rešitve za probleme, ki so nam bili podani.
Veliko ljudi je mnenja, da je delo poslancev precej enostavno, da je njihova edina naloga sedenje v usnjenih stolih in prejemanje visoke plače, da poslanci nikoli ne rešijo nobenega problema, če pa že pride do sprememb, te niso v korist 'običajnih' državljanov. Tudi dijaki smo imeli tako mnenje, a ta izkušnja nam je pokazala, kako hudo smo se motili. Poslanci smo bili en dan in v tem dnevu ugotovili, da je problemov veliko, do rešitev pa je težko priti, če je v sobi 600 ljudi in ima vsak svoje, drugačno mnenje. Ugotovili smo, da imata vsak predlog in vsaka rešitev svoje pomanjkljivosti in prednosti, za uresničljive rešitve in ideje pa je potrebno veliko dela in časa, saj do sprememb ne more priti čez noč.

Delo v delovnih skupinah in končna razprava sta bili kar naporni izkušnji, saj je bilo potrebno veliko koncentracije, razmišljanja in napora, da pridemo do novih idej in potencialnih rešitev – nenadoma so tudi tisti udobni, usnjeni stoli postali neudobni. A novih izkušenj nismo pridobili le v Strasbourgu, ampak tudi v ostalih krajih, ki smo jih na poti domov obiskali. Naša pot je bila kar dolga, v petih dneh smo obiskali pet držav in vsak dijak si je želel obiskati drugi kraj. Na koncu smo prišli do dogovora in vsem dijakom so bile želje izpolnjene. Tako so si ljubitelji športa ogledali skakalnici v Garmisch Partenkirchnu in Innsbrucku, ljubitelji umetnosti so videli rojstno hišo Wolfganga Amadeusa Mozarta v Salzburgu in Julijin balkon v Veroni, ogledali smo si tudi pravljični Colmar in švicarski mesti St. Gallen in Basel. Pot je bila kar naporna, a nam je prinesla tudi veliko dobrih stvari, cel razred je veliko časa preživel skupaj, kar nam je dalo priložnost, da se bolje spoznamo in delimo svoja mnenja. Kljub temu da je kdaj prišlo tudi do nesporazumov, smo se vsi skupaj kot celota potrudili, da bi te odpravili in bi jih bilo čim manj. 

Veliko časa na naši poti je bilo namenjenega družabnosti, še posebej petkov večer, ko smo si v Strasbourgu privoščili bowling. Prav tako smo sklenili tudi precej novih prijateljstev z dijaki iz drugih evropskih držav, na koncu pa smo prejeli še diplomo Euroscole, ki nas bo vedno spominjala na naše zanimivo doživetje.

Sabina Halilović, 3. b SŠ Veno Pilon Ajdovščina

Oglejte si tudi