Logo MojaObčina.si
JUTRI
18°C
8°C
SOB.
25°C
7°C
Oceni objavo

Matjaž Bajec na Dirki okoli Slovenije – DOS EXTREME 2014

Dirka okoli Slovenije ali kratko DOS je mednarodno ultramaratonsko kolesarsko tekmovanje, ki poteka po cestah v bližini slovenskih meja. Štart dirke je v Postojni, kolesarje pa pot najprej vodi proti morju, nato po Krasu in dolini Trente čez Vršič na Gorenjsko. Preko Črnivca se nadaljuje do Šoštanja, od tam preko Slemena na Koroško, po Dravski dolini v Maribor, Šentilj, Radence in po Goričkem na skrajni severovzhod. Nato preko Moravskih toplic, Dobrovnika, Razkrižja, Ljutomera, Ormoža, Ptuja, čez Ptujsko goro do Rogatca in Šentjurja. Naprej po Kozjanskem čez Podsredo v Brestanico in Krško, pa v Brežice in Novo mesto. Čez Gorjance v Belo krajino in ob Kolpi na Kočevsko, Ribnico, Bloke in preko Cerknice na cilj v Postojno.

Letos je bila trasa dolga 1205 km, kolesarji pa so morali prevoziti številne vzpone, katerih se je nabralo za kar 14000 višinskih metrov. Dirko oz. preizkus lastnega telesa in duha, je pričelo 39 moških posameznikov, 2 ženski posameznici, 14 moških dvojic, 3 mešane dvojice in 2 moški četvorki. Kako zahteven kolesarski preizkus je to, pove tudi podatek, da je zaradi različnih razlogov odstopilo kar 15 moških posameznikov in 1 mešana dvojica.

Matjaž Bajec, član kolesarskega društva Bicikel.com, je nastopil v konkurenci posameznikov in je kot novinec na Dirki dosegel soliden rezultat, 2 dni 7 ur in 53 min, kar mu je na koncu prineslo 16. mesto.

 

Po 8 mesečnem treningu je napočil težko pričakovani četrtek, 8. maj. Matjaž je tekmo pričel ob 18.30 in sicer zelo previdno z zmernim tempom brez naprezanja, sploh pri vožnjah v klance. Po mirni prvi noči z zahtevnim vzponom na Predmejo (na 238 km), je sledil čudovit dan z vožnjo po Cerkljanskem hribovju in dolini Trente preko Vršiča (407 km) in po Gorenjski. Na Črnivcu je po 521 km sledil prvi daljši postanek za masažo, obilno porcijo hrane in druženje z navijači. V novo noč je vstopil na prelazu Sleme (578 km), od tu pa se je cesta do Maribora v glavnem spuščala, vendar je močno bliskanje napovedovalo nevihto, katera se je res razbesnela tik pred kontrolno točko v Kamnici (680 km). Ker Matjaž še ni bil utrujen ali zaspan, je vožnjo nadaljeval v dežju, ki je trajal približno tri ure. Po posvetu z ekipo se je odločil, da kolesari celo noč, da oddela Goričko, ki je s številnimi strmimi vzponi kar zahteven del trase. Proti jutru, ki je obetal nov lep dan, je prišel do kontrolne točke v Moravskih toplicah (7.30, 800 km), tu pa je sledil zaslužen počitek. A vznemirjenje je bilo preveliko, da bi na kratko zaspal, zato je po 20 minutnem ležanju, masaži, obilnem zajtrku, nadaljeval z vožnjo. Dan je bil res lep, tudi veter je pihal v pravo smer in hitro je napredoval. Proti poldnevu pa so se pojavile prve težave z zaspanostjo, veter ni bil več prijazen, zato je tempo vožnje padel. Tu je do izraza prišla ekipa, ki je Matjaža na različne načine motivirala, spodbujala, da se je potrudil z vrtenjem pedal do Novega mesta (18.00, 1040 km), kjer so ga spet čakali zvesti navijači in vse tri hčerke. Po 20 min počitku pa je bilo treba spet v daljši vzpon preko Gorjancev in po slabih cestah Bele krajine v novo, že tretjo noč, do Kanižarice, kjer se je cesta spet postavila pokonci, vendar je Matjaž zmogel tudi to, velike težave pa je imel na spustih, saj se zaradi velike zaspanosti ni drznil prehitro spustiti. Ekipa se je na vse mogoče načine trudila, da ga je ohranila budnega (pogovor, nepomembna vprašanja, branje sporočil navijačev, položaji tekmecev, hupanje…). Kriza je bila res velika, v Ribnici (1144 km) pa je po novem Matjaževem »jamranju« vodja ekipe (žena Klara) izrekla par ostrih besed, to ga je razjezilo, prebudilo in trmasto se je pognal po cesti, češ, vam že pokažem, kako se vozi kolo. In je letelo, kot da bi bil na popoldanskem treningu hitrosti, mimo Sodražice in v vzpon na Bloke, brez popuščanja, brez zaviranja…do Postojne, do zmage.

Do zmage nad 1205 km cest, do zmage nad številnimi vzponi, do zmage požrtvovalne ekipe, do zmage nad lastnim telesom.

                                                                                                          Klara Bajec

 

Pri projektu so sodelovali: Avtotehna Vis, Jan sport, VO2 sport, Bicikel.com, Konstrukcije Kogovšek, Guttomat, Trgovina koles Smole, JB center, Si.mobil, Turbo Katka, Gvido napisi

Oglejte si tudi