Izberi drugo občino
Nazadnje izbrane občine

Poišči občino

Registracija
Napoved za petek, 30.06.2017

pretežno oblačno
V prvem delu noči bodo nevihte s krajevnimi neurji od zahoda zajele večji del Slovenije, v drugem delu noči pa prehodno povečini ponehale.
16°C | 26°C
sobota, 01.07.2017
16°C | 25°C
nedelja, 02.07.2017
14°C | 25°C
ponedeljek, 03.07.2017
14°C | 26°C
Opozorila
Sreda, 28.6.2017 ob 18h
Do sredine noči so ob nevihtah še možna krajevna neurja. Močni sunki zahodnega vetra in nalivi bodo ob prehodu hladne fronte najprej (okoli 22. ure) zajeli obalo, nato pa v približno treh urah prešli vso Slovenijo.
16°C
26°C
pretežno oblačno
Nahajaš se tukaj: Novice Šolstvo Vrtec

Vrtec Vrhnika: projekt NTC sistem učenja


VRTEC

| |
30.04.2014      8:44
A A

Vrtec Vrhnika: projekt NTC sistem učenja


V letošnjem šolskem letu 2013/14 se je Vrtec Vrhnika vključil v projekt NTC sistem učenja (NTC je okrajšava za Nikola Tesla Center – oddelek Mense za nadarjene). Avtor programa in številnih knjig med njimi tudi IQ otroka - skrb staršev, je dr. Ranko Rajović, nevroendokrinolog.


Deli:

Program sestavljajo različne igre za otroke, ki temeljijo na spoznanjih o razvoju in delovanju možganov in ki po izsledkih različnih raziskav še posebno dobro vplivajo na nastajanje in utrjevanje možganskih povezav (sinaps med nevroni) v času najintenzivnejšega razvoja, od rojstva do približno desetega leta starosti. Temeljni cilj programa ni zgodnje učenje ali spodbujanje kakršne koli tekmovalnosti v hitrosti učenja ali količini znanja, temveč ozaveščeno postavljanje dobrih temeljev za poznejše uspešno učenje, v šoli ali izven, za otroke z različnimi učnimi potenciali.

Program NTC je sestavljen iz treh sklopov dejavnosti, ki spodbujajo razvoj in aktivnost sinaps v možganih, prispevajo k učinkovitejšemu pomnjenju ter razvijajo funkcionalno mišljenje. Te dejavnosti so sledeče:

  1. Za spodbujanje razvoja sinaps v možganih:

-        telesno-gibalne igre (vrtenje, vaje ravnotežja, skakanje)

-        igre za akomodacijo (igre z žogo – podajanje, kotaljenje žoge, opazovanje – iskanje podobnosti med dvema slikama, tek, preskakovanje, plazenje, plezanje, plavanje)

-        grafomotorične igre (prijemanje, držanje in izpuščanje igrač, držanje žlice in samostojno hranjenje, prijemanje drobnih predmetov, slačenje in oblačenje oblek in obutve, zapenjanje in odpenjanje gumbov in patentov, zavezovanje vezalk, delanje vozlov na vrvicah različnih debelin. Vaje za razvijanje fleksibilnosti dlani in prstov: držanje kocke in/ali premeščanje kocke iz roke v roko, vlečenje igrače na vrvici, metanje ploščic v prazno škatlo, listanje slikanic, vpeljevanje vezalke v čevelj, navijanje igrač, pobiranje drobnih predmetov ali raztrganih papirčkov, odpiranje pokrova na škatli, risanje, barvanje, rezanje, lepljenje, mečkanje ali gubanje papirja, oblačenje majhnih lutk, mešanje testa, plastelina in gline, ustvarjanje različnih figuric, ustvarjanje različnih slik s pomočjo žebljičkov in tablice, frnikolanje, navijanje in odvijanje volne na palčko).

  1. Za spodbujanje pomnjenja z asociacijami:

-        igre s simboli (učenje logotipov športnih klubov, avtomobilov, zastav različnih držav, prometnih znakov) 

-        igre spomina( klasična spominska igra, otroci, ki imajo osvojene simbole na primer zastave, jih lahko vprašamo, ne da bi zastave videli: »Na kateri zastavi je krog?, Na kateri zastavi so zvezde?«, z igro Potujemo z žogo razvijamo asociacije za neko državo, na primer: otroci sedijo v krogu in imajo žogo, ki je oblepljena z različnimi zastavami, otrok svojemu sosedu na desni svetuje obisk Finske, ker bo tam srečal Božička,…)

-        glasbene dejavnosti (učenje pesmi s simboli, poslušanje himen – primerjanje himen različnih držav, spoznavanje različnih tonskih barv, kdo izvaja glasbeno delo, spoznavanje tempa, ritem, dinamiko, prepoznavanje instrumentov).

  1. Za spodbujanje funkcionalnega mišljenja:

-        uganke/problemska vprašanja ( primer: »Zakaj Eskimi ne jedo jajc od pingvinov?« odgovor: »Ker Eskimi živijo na severnem polu, pingvini pa na južnem.« Primer reproduktivnega vprašanja (neprimernega): »Kje živijo Eskimi?, Kje živijo pingvini?«).

-        igre za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja ( otrok »pove« uganko s svojim telesom, z vprašanjem:« Kako lahko prispevamo k ohranjanju narave?«, otrok uporabi znanje o ekološki problematiki. 

V Vrtcu Vrhnika upoštevamo  nova znanja pri vseh področjih dejavnosti in  se veliko vrtimo, skačemo, igramo z žogo, izvajamo vaje za ravnotežje, tečemo, premagujemo naravne ovire, se plazimo, izvajamo vaje za akomodacijo, rotacijo, se učimo simbole, urimo spomin na najrazličnejše načine, rešujemo uganke  in problemske naloge, ki spodbujajo nove in nove sinaptične povezave ter tako  gradimo temelje uspešnega učenja otrok.

Tanja Mavsar, svetovalna delavka Vrtca Vrhnika

           

              

 




0 (Bodi prvi!)
Oceni članek

Povezani članki
NE ZAMUDI VEČ NOBENE POMEMBNE NOVICE ALI DOGODKA IZ TVOJEGA KRAJA! x
Naroči se na brezplačno tedensko e-izdajo in bodi na tekočem o dogajanju v tvoji občini Vrhnika!

100 % skrbno bomo varovali vašo zasebnost in odjavili se boste lahko kadarkoli!
Komentiraj novico

Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!
Komentarji 0 komentarjev
Za ta prispevek še ni dodanih komentarjev. Bodi prvi!


Naš časopis
Številka: 450
Izšla: 26.06.2017
Poglej Pdf
Koledar dogodkov Preglej vse
Junij 29 30 1 2 3 4 5 6 7 8
29.06.2017 | Kino
Kino Vrhnika: CHURCHILL
30.06.2017 | Družabni dogodki
Urbani vrt #6
07.07.2017 | Kino
Kino Vrhnika: GIMME DANGER

Bodite prvi pri oddaji mnenja.