Logo MojaObčina.si

Vrhnika

DANES
18°C
11°C
JUTRI
16°C
11°C
13327

Podjetje Barjans d.o.o. z Vrhnike med najboljšimi družinskimi podjetji v letu 2019

Tudi največji svetovni in evropski velikani, med katerimi so Volkswagen, Nike, L'Oreal, so družinska podjetja. V Sloveniji takšna podjetja predstavljajo 83 % gospodarstva, zato EY Slovenija že od leta 2014 njihove podjetniške zgodbe popisuje v vsakoletni izdaji knjige družinskega podjetništva v Sloveniji. Letošnjih deset podjetij svojo uspešnost potrjuje tako na domačem kot na mednarodnih trgih. Med njimi je tudi vrhniško podjetje Barjans d.o.o.

 

V EY Slovenija z vsakoletno knjigo širijo pozitivne podjetniške zgodbe in povezujejo družinska podjetja, ki so pomemben del gospodarstva. »V zgodbah podjetij, predstavljenih v letošnji knjigi, posebej do izraza pride velika povezanost lastnikov z zaposlenimi. Pogosto lastniki še vedno vzpostavljajo neposreden stik z zaposlenimi ter ostajajo odprti in dostopni, da lahko z njimi odkrito rešujejo težave. Klub temu, da je za marsikatero družinsko podjetje izziv razmejevanje poslovnega in družinskega, pa je pogosto ravno sproščenost tista, ki dodatno motivira zaposlene ter prispeva k njihovi povezanosti, zavzetosti in pripadnosti, kar pozitivno vpliva na rast in razvoj podjetja,« pravi Mojca Emeršič, vodja družinskega podjetništva pri EY Slovenija.

 

Na podlagi odličnih poslovnih rezultatov in dolgoletne tradicije so letos med 10 najboljših v Sloveniji izbrali tudi podjetje Barjans d.o.o. Tak uspeh pa ne pride čez noč. »Imeli smo tudi srečo, saj nihče drug ni verjel v to, da bi – po domače povedano – z WC papirjem lahko nekaj naredili,« so besede idejnega očeta, ustanovitelja in solastnika podjetja Barjans, Janeza Barba st. 

 

Vrhniški Barjans je danes grosist, ki se ukvarja s prodajo profesionalnih pripomočkov za čiščenje. Ponujajo tako rekoč vse, od različnih strojev, čistil, sanitarnega potrošnega materiala, do papirne in gostinske galanterije. Njihov asortiman obsega več kot 4.000 izdelkov različnih kakovostnih in cenovnih razredov za čistočo in higieno v prostorih, z njihovo prodajo so lani ustvarili dobrih 8 milijonov evrov prometa. V podjetje sta vključena ustanoviteljeva sinova Janez Barbo ml., prokurist, in direktor podjetja Matevž Barbo. Z lastništvom nikoli niso imeli težav. Matevž Barbo pravi, da bi prej ali slej vodenje rad predal otrokom. »Ti so še premajhni, da bi vedeli, kaj jih zanima,« poudari. »Če bo to nadaljevanje družinske tradicije super, če ne, pa se bomo drugače organizirali, ko pride čas za to. Sicer pa posla ne delam jaz kot direktor, temveč zaposleni.«

 

Janez ml. pa ob pogledu na nove prostore pove, da je vse, kar so do zdaj dosegli, nad začetnimi pričakovanji.

»Začel sem iz nič, z očetovimi in svojimi idejami, z namenom, da preživim sebe. Na voljo sem imel le garažo, avto in prikolico. Danes pa imamo vse to. Neverjetno.« Ponosen in zadovoljen je tudi idejni oče podjetja, Janez st. In to tako zelo, da danes, kot pravi, posebnih idej nima več. Namesto tega se raje posveča svojemu novemu sadovnjaku, kjer na hribu za podjetjem raste okoli 60 dreves, večinoma hrušk. Z njimi ima neskončno veliko dela, ponosno pove. Tako bodo še nadaljnje generacije uživale v plodovih njegovega dela.

 

Njihovo poslanstvo in cilj sta biti najboljši na svojem področju. Pravijo, da so ta cilj znotraj Slovenije tudi dosegli, a se je treba prav vsak dan truditi, da tako tudi ostane. Potencial za rast, ocenjujejo, še obstaja, vendar si predvsem želijo ohraniti kakovost.

 

Več pa si lahko preberete v novi knjigi o Družinskem podjetništvu v Sloveniji 2019: https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/EY-family-business-slovenia-2019-sl/$FILE/EY-family-business-slovenia-2019-sl.pdf

 

Uradni izid knjige je bil, skupaj s podelitvijo priznanj, 20. 11. 2019 v Hotelu Mons. Knjige bodo na voljo tudi v knjižnicah.

Všečkaj objavo


Oceni objavo


Oglejte si tudi