Logo MojaObčina.si
DANES
10°C
4°C
JUTRI
10°C
5°C
Oceni objavo

Prometna strategija ali knjiga želja?

Vrhnika, 6. april – Občinski svet je na svoji redni seji potrdil predlog celostne prometne strategije, ki so jo za občino pripravili v Ljubljanskem urbanističnem zavodu. Dokument je nujno potreben za morebitno črpanje evropskih sredstev, hkrati pa podaja tudi smernice razvoja trajnostne mobilnosti. Svetniki so sicer pozdravili strategijo, a so nekateri izrazili dvome v realnost zapisanih ciljev.

Strategija je nastajala leto dni s pomočjo javnih razprav, anket občanov in intervjujev pomembnejših deležnikov prometa na Vrhniki. Iz tega je pripravljavec izluščil najpomembnejše smernice za pripravo dokumenta, ki temeljijo na zagotavljanju varnih površin za pešce in kolesarje, zagotavljanju ugodnega in udobnega javnega potniškega prometa med Ljubljano in Vrhniko, umiritvi tranzitnega prometa v mestu, oživitvi parkirišča P+R in izkoriščenju reke Ljubljanice kot turistične in potovalne žile. Dokument je potreben za črpanje evropskih sredstev, a boj zanje ne bo lahek, kajti za nemestne občine, kot je Vrhnika, je na voljo 26 milijonov, več kot 60 občin pa trenutno že pripravlja strategijo.
Pripravljavce strategije je presenetilo, koliko malo občanov uporablja javni prevoz. Sodeč iz 1360 pravilno izpolnjenih anket, se javnega potniškega prometa poslužuje le 3% anketiranih. Večina jih do prestolnice potuje z vozilom. Zato je ena od smernic strategije uvedba uporabnikom prijaznega javnega prometa, kar pa bo mogoče šele – kot je na primer ugotavljal svetnik Boštjan Erčulj (SMC) – ko bo cena vozovnice ugodnejša od vožnje z avtomobilom.

Strategija daje veliko pozornosti tudi turizmu, kjer naj bi pomembno vlogo odigrala trenutno neizkoriščena oblika mobilnosti, ki jo nudi Ljubljanica ter obvodni prostor. Svetnik Viktor Sladič (LRVP) je ob tem imel pripombo, da bi bilo bolje za vrhniški turizem, če bi razvijali klasično turistično infrastrukturo, Daniel Cukjati (SDS) pa je menil, da mora dati strategija prednost domačinom pred turisti.

Poseben del Celostne prometne strategije je tudi Akcijski del, ki vključuje prometne projekte in terminski plan izvedbe. Ali ta pije vodo ali ne, bo pokazal čas. Kot je na občinski seji dejala predstavnica LUZ-a, je njihovo delo priprava dokumenta, samo dejansko izvajanje strategije pa je v rokah občine. Nekaj nanizanih projektov je že v teku ali pa naj bi ugledali luč sveta v bližnji prihodnosti (pločniki, prehodi za pešce, kolesarske poti). Ob teh pa je v dokumentu nanizanih še nekaj smelih projektov, kot nap primer obvoznica, ki naj bi bila zgrajena do leta 2035, pa železniška proga do Ljubljane leta 2050. Sladič je menil, da večina ključnih projektov verjetno ne bo izpeljanih, Janez Kikelj (SD) pa je menil, da bi bilo bolje, da bi bili cilji terminsko zastavljeni bližje sedanjosti in posledično tudi bolj uresničljivi.

Ne glede na različne poglede na strategijo, se je večina svetnikov strinjala, da je ta potrebna in na koncu z 20 glasovi za (2 vzdržana) potrdili dokument.

Župan Stojan Jakin: »Nimamo zagotovil, da nam bo uspelo, lahko pa se trudimo. Tudi v preteklosti smo si že zastavili številne cilje, jih nekaj dosegli, nekaj tudi ne, vendar kljub temu rezultate vidimo povsod okoli sebe. In imamo možnost, da smo boljši. Strategija ni muha enodnevnica. Določa smer, proti kateri potujemo v prihodnost. Pozdravljam vsak velikopotezni načrt, ki skuša Vrhniki dodat nekaj novega. Morda se v danem trenutku niti ne zavedamo, kaj je tisto, kar bomo v prihodnosti najbolj potrebovali. Zavedamo pa se, da je celosten pristop k urejanju prometa eden izmed ključnih elementov za vplivanje na kvaliteto bivanja vseh občank in občanov.« (bb)



Celotno strategijo si lahko ogledate v pripetem dokumentu.

 

Gašper Tominc

 

Nekaj vidnejših projektov iz strategije

Preusmeritev tranzitnega prometa na obvozno cesto - do 2035

Preoblikovanje uvozov na avtocesto - do 2035

Pločnik Cesta Krimskega odreda, Gabrče, osvetlitev prehoda na Robovi in Verdu - 2017

Pločnik Verd - Podgora - do 2021

Vzpostavitev omrežja kolesarnic, omrežja izposoje in souporabe koles - 2021

Gradnja novih mostov - vsakih pet let en objekt

Uskladitev voznih redov JPP z dejanskimi potrebami prebivalcev - do leta 2021

Enostaven nakup vozovnic (povečanje števila urbanomatov...) - do leta 2021

Vzpostavitev prevozov do železnice na Verdu in do postajališča na Brezovici - do leta 2021

Vzpostavitev železniške proge do Ljubljane - do leta 2050

Ureditev parkirišča P+R za avtodome - do leta 2021

Ureditev plovnosti Ljubljanice - izdelava strokovnih podlag do leta 2021

Vzpostavitev privezov za plovila na Ljubljanici in vzpostavitev plovne linije z Ljubljano - skladno s strokovnimi podlagami

 

    

Oglejte si tudi