Logo MojaObčina.si

Vransko

DANES
15°C
10°C
JUTRI
14°C
8°C
775

Imamo največji proračun v zgodovini, a Savinjsko dolino pozabljate

Na oktobrski seji odbora za infrastrukturo sem na začetku svoje razprave opozoril na zmanjšanje sredstev na Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo. Največje zmanjšanje je na področju vzdrževanja in gradnje državnih cest, kjer se sredstva s 172 milijonov manjšajo na 103 milijone evrov, za leto 2021 pa bo na voljo 105 milijonov evrov. »Sprejemamo največji proračun, denarja za ceste pa je vsako leto manj. Zakaj se temu segmentu ne namenja več sredstev, me zanima. V Savinjski dolini imamo tri državne ceste v izredno katastrofalnem stanju. Cesto Vransko-Šentrupert, Šentrupert-Zgornja Savinjska dolina in Polzela-Velenje. Gradimo pa najdražjo hitro cesto do Velenja. Tam ni problem 300 milijonov, tukaj pa je problem za vsak evro. Čakamo že vrsto let na obnovo teh cest, ki jih naši prebivalci uporabljajo.«

 

Opozoril sem še, da se umika tudi obnova katastrofalno slabe ceste R2-447, odsek 290 Ločica-Šentrupert oziroma Vransko-Šentrupert. »Prosim za časovnico, kdaj bo ta cesta vendarle obnovljena. Za letošnje leto je bilo obljubljeno, da bodo obnovljeni trije odseki v skupni dolžini 4,5 kilometra, pa iz tega do sedaj ni bilo narejenega praktično nič. V načrtu razvojnih programov sem našel tudi dva mostova v Brodeh, ki sta na državni cesti R2-447 Vransko-Šentrupert. Naj opozorim, da sta v izredno slabem stanju, nujno potrebna obnove, in to še pred deli v trojanskih predorih, ki so obljubljena v prihodnjih letih. Vsaka možnost obvoza je praktično nemogoča, če se eden od teh dveh mostov podre.«

Ministra za okolje sem vprašal tudi glede suhega zadrževalnika na Merinščici. "Nikjer nisem zasledil suhega zadrževalnika na Merinščici. Lansko leto so bila za to sredstva v proračunu. Tudi za letošnje leto, pa do realizacije zopet ni prišlo. Z deli bi pa morali začeti septembra 2019, se pravi prejšnji mesec. Zakaj prihaja do zamude in zakaj ni sredstev za suhi zadrževalnik na Merinščici? Suhi zadrževalnik predstavlja poplavno varnost za več kot polovico Savinjske doline."

Opozoril sem tudi na to, da v načrtu razvojnih programov ni moč zaslediti niti ureditev križišča Pondor-Prekopa med občino Vransko in Tabor, izgradnjo površin za pešce v območju avtobusnega postajališča Tabor ter izgradnjo avtobusnih postaj v naselju Kaplja. Zanimala me je tudi rekonstrukcija ceste Polzela-Velenje oziroma Andraž-Velenje v celoti. "Tudi tega projekta ne najdem v načrtu razvojnih programov. V letošnjem letu se je obnovilo nekaj več kot kilometer te ceste, ostalo pa je še okoli 5 kilometrov ceste za rekonstrukcijo. Kdaj lahko računamo na to obnovo?"


Izpostavil sem še podpisani protokol z Ministrstvom za infrastrukturo o ureditvi medsebojnih razmerij pri reševanju cestne problematike občine Braslovče, katere roki so prav tako potekli, ter sporno financiranje krožnega križišča v Dolenji vasi, kjer je občina Prebold na prigovarjanje direkcije že vložila v projekt vsa svoja finančna sredstva. "Sedaj, ko bi naj svoje naredila še država, pa vidimo, da v vloženih načrtih ni nobenega denarja za ta projekt. Od države bi pričakoval vsaj malo korektnosti in pred novimi obljubami zaključek nekih starih projektov. Kdaj lahko torej pričakujemo ureditev križišča v Dolenji vasi?"

 

Kaj so odgovorili?

 

Spodaj objavljam magnetogram odgovorov prisotnih na seji, ki so se odzvali na moja vprašanja.

 

Vodja na Sektorju za investicije v ceste Tomaž Willenpart je povedal: Glede dveh križišč za Tabor – prvo križišče je v fazi pridobivanja zemljišč, iz ljubljanske smeri gledano, ker imamo dva, tako da želimo v naslednjem letu oziroma v letošnjem letu vso zemljo dobiti, potem pa, upam, da bomo v 2021 lahko šli v gradnjo. Leta 2020 žal ne bo šlo.
Polzela – Velenje: Upam, da tukaj ne bom preveč zamoril. Lahko vam berem vse, skratka celoten odsek se projektira. Nekaj smo si razdelili s kolegi, oni imajo v planu preplastitve. V enem odseku imamo probleme z zemljišči oziroma s katastri oziroma njihovo natančnostjo, tako da smo morali postopke pridobivanja zemljišč ustaviti, ker moramo najprej urediti zadeve z GURS-om. Verjetno gre za eno slabših cest v Sloveniji, za obnovo pa je bila predvidena v drugem letu in v letu 2021. Verjetno se bo vse skupaj zamaknilo za eno leto, vendar računamo, da bomo v letu 2021, se pravi zdaj 2022, lahko izvedli, kar je bilo mišljeno za leto 2021. Vemo pa, da je tam največji problem kamnolom. Ko smo delali meritve, je bilo jasno, da je v smeri kamnoloma cesta bistveno v boljšem stanju kot v smeri iz kamnoloma. Pa ni treba odgovarjati, zakaj.
Oba mostova na regionalki, stari magistralki čez Bolsko, imata oceno 2. Oba sta v planu v letu 2021 za rekonstrukcijo oziroma gradnjo, smo pa v dogovoru z DARS-om, da se ta zadeva uredi prej, preden bi DARS začel te postopke, saj drugače ne bo šlo.
Oba dogovora Braslovče pa Šmartno ob Paki – jaz mislim, pa da se oba izvajata, res da je nekoliko dinamika zamaknjena, vendar v Šmartnem ob Paki delamo celo več, kot je predmet dogovora. Trenutno se projektira Rečica in odsek v smeri občinske meje s Polzelo. Na Polzeli se projektira en odsek, v dolžini 700 metrov, skozi Polzelo. Skozi Rečico se projektira, projekti so gotovi. Velenje–Dobrteša vas je razdeljen na 7 odsekov, lahko vam pa posredujemo podatke, ker sta dva projekta: eden jen starejši (Kavče–Ložnica), drugi pa je potem novejši, ki pokriva preostanek te ceste. Kar se ceste v Savinjsko dolino tiče, Male Braslovče so v razpisu druga etapa. Odpiranje ponudb je bilo v septembru. Ostalo žal ni predmet investicij v tej fazi, verjetno pa ne grejo v Nazarje in Mozirje, bodo samo v tem delu. Še eno križišče je, ki pa je v povezavi s tretjo razvojno osjo, torej se bo rešitev prilagajala tretji razvojni osi. Vendar dokler ta del ne bo dorečen, težko mi kar koli naredimo. To je tudi povezava te ceste med Polzelo in Šmartnim. V Šmartnem je bilo ogromno narejenega v zadnjih dveh letih.

 

Ljiljana Herga, vodja Sektorja za vzdrževanje, varstvo cest in prometno varnost, je povedala:
Glede preplastitev Ločica-Šentrupert se na direkciji zavedamo, da je to zelo slabo vozišče in nujno potrebno obnove. A letos smo 9 milijonov evrov morali porabiti za prevoznost cest in seveda so tudi določene zastale zadeve. Jaz upam, da v prihodnjem letu na nek način uspemo najti sredstva oziroma da dobimo mogoče še iz Ministrstva za finance dodatna sredstva na račun elementarja, da bomo lahko te razpise peljali naprej. Andraž-Velenje je ravno tako, kot je kolega Tomaž povedal, pripravljena razpisna dokumentacija za en del ceste za preplastitev. Potem pa, kar se tiče Dolenje vasi-Krožišča, je razpisna dokumentacija pripravljena in mislim, da v kratkem bi lahko bil razpis objavljen.

 

Minister za okolje in prostor Simon Zajc je povedal: Projekt suhega zadrževalnika na Merinščici se je od prvotne ideje sedaj bistveno razširil. Najprej je bila investicija nekje ocenjena na tri milijone, sedaj je to naraslo na 13 milijonov. Iz tega izhaja tudi nova časovnica. Prihodnji teden imamo na Vladi otvoritev tega novega NRP. Za prihodnje leto pa že imamo v programu 2,5 milijona evrov namenjenega za to. Drugače na samem projektu je inženir že izbran, pripravlja se za javno naročilo za DGD in PZI. Sočasno se bo izdelalo poročilo o vplivih na okolje. Javno naročilo za gradnjo je predvideno v oktobru 2020, gradnja v 2021. V naslednjem letu tako steče pridobivanje zemljišč, v kratkem pa imamo tudi z občino sestanek na to temo.

 

                                                                                                 Aleksander Reberšek

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Število glasov: 0

Oglejte si tudi