Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Vojnik
DANES
2°C
0°C
JUTRI
6°C
-5°C
Oceni objavo

Vrtec Mavrica na območni reviji v Celju

Vrtec Mavrica Vojnik na območni reviji pevskih in glasbenih skupin vrtcev z naslovom »Pojem in igram« v Celju

Okolje, v katerem otrok živi, lahko položi temelje za razvijanje njegovega zanimanja in ljubezni do glasbe ter v najenostavnejši obliki razvija tiste elemente, na katerih je zasnovana glasbena vzgoja, to pa sta glasbeni posluh in otrokov glas ter občutek za ritem. (V. Manasteriotti, 1983)

 

Ko zaslišimo glasbo, se v nas prebudijo različna čustva. Zato lahko trdimo, da je glasba melodija srca in harmonija duše. Otroku pa predstavlja veselje, ugodje, zadovoljstvo in predvsem možnost ustvarjanja in razvijanja estetskih razsežnosti v njej. Otroka bogati in ustvarja novo znanje, ki ga pozneje nadgrajuje. Vendar mora imeti otrok priložnosti in izkušnje, ki ga seznanjajo z možnostmi ustvarjanja v glasbi in ki vplivajo na razvoj glasbenih spretnosti, sposobnosti in posledično glasbenega znanja. V predšolskem obdobju odrasli zagotavljamo različna spodbudna sredstva in ustvarjamo bogato učno okolje. Stalnost vzpostavljanja otrok z glasbenim okoljem s časom preraste v navade, ki se spremenijo v potrebo po sprejemanju, izvajanju in glasbenem ustvarjanju.

 

V našem vrtcu umetnost živi in se razvija po različnih dejavnostih, ki spodbujajo otrokovo zanimanje in interes. Ob tem se zavedamo vloge odraslega, ki je v obdobju pred šolo ključen dejavnik za razvoj in doseganje ciljev. Odrasel je tisti, ki spodbuja, podtika, išče nove možnosti in jih ponuja, seznanja z novostmi, doživlja glasbo kot nekaj lepega, komunicira z glasbo ipd. Le tako lahko otrok glasbo doživlja, spoznava in v njej uživa, in to je eden prvih ciljev, ki ga želimo doseči pri otroku.

 

Ena od ponujenih interesnih dejavnosti v vrtcu je folklora, ki deluje pod mentorstvom vzgojiteljice Ane Gregorc. S tem ohranjamo kulturno dediščino in gradimo veselje do ljudskih plesov in pesmi. Glasbene izkušnje so si otroci pridobili tudi pri urah pevskega zbora, kjer z igro postopno spoznavamo različne pesmi. Letošnje leto smo poleg drugih otroških pesmi spoznali dve pesmi sveta, ki sta se otrokom vtisnili v srce in dušo. Navdušeno so prepevali in izžarevali temperament pesmi. Vsako pesem spoznavamo postopno. Najprej besedilo, nato melodijo in ritem. Ko usvojimo besedilo, melodijo in začutimo ritem, dodajamo ritmične spremljave tako z lastnimi instrumenti kot tudi z instrumenti Orffovega instrumentarija.

 

Prav tako se glasbeno udejstvujejo na enoti Frankolovo v skupini Klaudije Lubej in Lidije Kračun, kjer imajo otroci izredno notranjo željo po ustvarjanju in zavzeto sodelujejo tudi z zborčkom na centralni enoti Vojnik. Tako smo se v letošnjem šolskem letu združili in nastopili na tradicionalni prireditvi pevskih zborov na Frankolovem, kjer se nam je pridružila tudi skupina folkloristov.

 

Nato smo skupaj z najstarejšo skupino s frankolovske enote nastopili na prireditvi vrtca v maju z naslovom »Kdor poje, kdor pleše, se igra, je v vrtcu Mavrica doma« in se udeležili območne revije pevskih in glasbenih skupin vrtcev z naslovom »Pojem in igram« v Celju. Na prireditvah nas je s kitaro ali harmoniko spremljal vzgojitelj Luka Čater, ki svoje znanje in veselje do glasbenega ustvarjanja navdušeno predaja na otroke.

 

Otroci so bili zadovoljni in ponosni nase, saj smo na vseh treh odrih uspešno nastopili. Brez zadržkov so stopali na oder in se veselili vsakega nastopa, pridobivali samozavest in veščine javnega nastopanja. Med seboj so ustvarjali pristne odnose in gradili prijateljstvo. Na prireditvi vrtca v maju smo pomagali tudi otrokom mlajše skupine, in se tako z njimi povezali, zato jih še obiskujemo, prinesemo zraven instrumente, jim zapojemo in zaigramo. Tako starejši otroci gradijo odnos z mlajšimi in skupaj z njimi izražajo doživetja v glasbi.

 

Pomembno je, da ob vseh dejavnostih zagotavljamo sproščenost in varno okolje, da lahko otrok svobodno razvija svoje potenciale.

 

Katarina Antloga, dipl. vzg.

Oglejte si tudi