V dislociranem oddelku Šolski palček Vrtca Tržič, ki se nahaja v Osnovni šoli Tržič, sva vzgojiteljici otrokom pripravili presenečenje, dva indijanska šotora tipija, in jim na ta način postavili izziv. Ob spoznavanju in raziskovanju šotorov so otroci dobili konkretno izkušnjo, kako izgleda dom Indijancev. Ker pa Indijancev ni bilo v šotorih, so imeli željo, da izdelamo indijanski tabor in priredimo pravo indijansko malico in zabavo.
Otroci so razmišljali in predlagali ideje za načrt raziskovanja, vzgojiteljici pa sva skrbno in pozorno prisluhnili ter beležili njihove izjave, zamisli, koncepte (izbrali smo si indijanska imena, izdelali oblačila, perjanice, sulice, ščite, sekire – tomahavke, loke in puščice, kurišče, totem, konje, nakit, bobne – timpane, trstenke, ropotulje, naučili smo novih plesov in pesmi ipd., kar je bilo izhodišče za uresničevanje vsega naštetega.
Da so otroci aktivnosti, ki so se vrstile skozi projekt, doživljali z vsemi čuti, smo v ta namen čas pustili ob strani. Tekom projekta se je izkazalo, kako zelo je pomembno, da si pri dejavnostih in projektih v vrtcu vzamemo dovolj časa. Tako je izvedba zelo poglobljena in otroci imajo možnost, da izživijo svojo ustvarjalnost na vrsto načinov.
Ko sva vzgojiteljici spremljali izjave in ideje otrok, sva ugotovili, da se naše ideje v večini prekrivajo. Sklenili sva, da so najine hipoteze potrebne, da otrokom lažje postavljava izzive.
Starši so bili naši partnerji v projektu, prav tako so bili seznanjeni z dogajanjem preko fotografij, ki sva jih tedensko posredovali.
Zapisali: Elizabeta Kavčič Kurnik in Marija Osterman




