Najprej so otroci raziskovali prostore našega vrtca, jih fotografirali z otroškim fotoaparatom in v vsakem prostoru poiskali material, del prostora, ki jim je najbolj všeč. V garderobi smo nato del prostora spremenili v kotiček »arhitektura dneva«, v katerem so otroci vsakodnevno gradili skulpture, nato celo prava naselja in urbanistične podrobnosti. Na voljo so imeli nestrukturiran material, kateremu sva strokovni delavki tedensko ponudili eno spremembo. V igralnici so otroci skupaj s starši izdelali pravo hišo, kotiček, v katerem so lahko gradili z magnetnimi kockami, pod vplivom svetlobe (uporaba grafoskopa). Otroci so želeli hiši izdelati še dvorišče. Nastala je čutna pot, ki je služila tudi kot material za senzorično umirjanje.
Umetniški kotiček so imeli otroci nenehno na voljo, kot zanimiv arhitekturni produkt je nastal celo stenski mozaik. V delovnem kotičku so lahko raziskovali didaktične materiale, ki sva jih izdelali strokovni delavki. Med njimi so otroci najraje posegali ravno po delu z orodjem, in sicer s kladivom in žeblji, delu z »žago« ter materialu s svetlobo in fotografijami stavb sveta. Projekt je dokazal, da se predšolski otroci zavedajo prostora okoli sebe, imajo svoje predstave o estetiki in pomembnosti posameznih elementov v prostoru, odrasli pa jim premalokrat ponudimo možnosti soodločanja pri oblikovanju le-tega. Mogoče lahko začnemo že doma in otroke povprašamo o tem, kaj bi oni želeli spremeniti v svojem domu. Verjamem, da bi lahko prisluhnili in celo uresničili zelo inovativne ideje. :)
Prispevek zapisala: Maja Čadež, vzgojiteljica enote Križe, Vrtec Tržič




