Hitrost sama po sebi ni problematična. V prometu pa je spoštovanje omejitev hitrosti izrednega pomena, saj vpliva na našo in varnost drugih udeležencev v prometu, vidnost, število prometnih nesreč in posledice le teh. Številni dejavniki in njihov preplet so že vrsto let predmet proučevanje vseh, ki se ukvarjamo s prometno varnostjo. Tudi podatki iz prikazovalnikov hitrosti v 15 občinam kažejo, da so vozniki sposobni za več kot 4-krat prekoračiti omejitev hitrosti in to tudi ob šolah pri omejitvi na 30 km/h.
S povečanjem števila registriranih motornih koles, imajo motoristi vedno večjo vlogo v cestnem prometu, ter velik vpliv na varnost cestnega prometa. Sodijo v skupino ranljivih udeležencev v prometu, saj:
- niso obdani s ”ščitom” kot npr. vozniki avtomobilov,
- dinamika vožnje avtomobila se bistveno razlikuje od dinamike vožnje motorja že zaradi stabilnosti vozila, kota nagiba, upravljanje vozila z volanom je drugačno od upravljanja vozila s krmilom itd.,
- motor ima bistveno manjšo maso od ostalih motornih vozil, ki prihajajo iz nasprotne strani,
- majhen motor ima izjemno ozko silhueto v primerjavi z drugimi motornimi vozili, zato ga ostali vozniki veliko težje in veliko pozneje opazijo.
Predpogoj za varno vožnjo, pa je vzdrževano in tehnično brezhibno enosledno motorno vozilo.
Najpogostejši vzroki nesreč, ki jih povzročijo vozniki enoslednih vozil, so neprilagojena hitrost in nepravilna stran in smer vožnje. V nesrečah, v katerih motoristi niso povzročitelji, pa izstopa izsiljevanje prednosti s strani voznikov ostalih motornih vozil in nepravilna stran in smer vožnje.
Zaradi neprilagojene hitrosti smo po trenutnih podatkih letos do 1. junija v Sloveniji zabeležili 1.253 prometnih nesreč, umrlo je 11 oseb. Vozniki enoslednih motornih vozil so bili v istem časovnem obdobju udeleženi v 225 prometnih nesrečah, povzročili so jih 138. Umrli so 4 motoristi, 28 je bilo hudo in 121 lažje ranjenih.
Največ prometnih nesreč s smrtnim izidom zaradi neprilagojene hitrosti se pripeti ob koncih tedna (sobota in nedelja). Večina smrtnih prometnih nesreč se pripeti v pozno popoldanskem času (prometne konice) oz. nočnem času (med 19. zvečer in 1. uro ponoči). Značilno za prometne nesreče voznikov enoslednih motornih vozil je, da se pripetijo predvsem v toplih mesecih oz. v času motoristične sezone med aprilom in oktobrom, največkrat med petkom in nedeljo.
AKTIVNI ZA VARNOST V PROMETU!
Vir: AVP RS





