Od 13. 10. do 17. 10. 2014 je potekala Simbioza giba. Prvi dan je bil namenjen spoznavanju in druženju. Po ogledu razstave in po besedah dobrodošlice, ki jih je udeležencem namenil ravnatelj OŠ Trebnje Rado Kostrevc, so si ogledali težko pričakovane pridobitve na šoli – povsem prenovljeni gospodinjski učilnici, ki učencem nudita zelo dobre pogoje za pridobivanje novega znanja, ter garderobne omarice za učence predmetne stopnje. Omarice z živahnimi barvami in skulpturo v osrednjem delu lepo zaokrožujejo prostor.
Udeleženci so v naslednjih dneh spoznavali, kako lahko z gibalno dejavnostjo vplivajo na zdravje in dobro počutje. V okviru svojih zmožnosti so se udeleževali aktivnosti, ki so jih vodili zunanji prostovoljci. Gibalne dejavnosti sta predstavila Tjaša Dragan, diplomirana fizioterapevtka, ter Tjaž Brezovar, diplomirani radiolog in absolvent fizioterapije. Branka Glivar, diplomirana medicinska sestra, je prikazala nordijsko hojo, pri Darinki Dragan, tuinologinji, pa so udeleženci poskusili ublažiti bolečine s tuina masažo oz. samomasažo.
Od 20. 10. do 14. 10. 2014 je potekalo računalniško opismenjevanje starejših. Udeleženci so dve uri dnevno pridobivali ali utrjevali znanje o računalniku, se srečali s spletom, si ustvarili račun za elektronsko pošto, natipkali sporočila in jih posredovali drug drugemu ter spoznali družabno omrežje Facebook. Udeleženci, ki še niso uporabljali mobilnega telefona, so se naučili rokovanja tudi z njim.
Srečanje je popestrilo druženje ob pecivu, ki so ga pripravili pri gospodinjskem krožku. Šola namreč sodeluje v evropski shemi šolskega sadja in zelenjave, ki jo omogoča finančna pomoč Evropske unije. Učenci podaljšanega bivanja pa so udeležencem ure računalništva vsak dan popestrili s pevskimi točkami in jim podarili spominke, ki so jih pod vodstvom učiteljev izdelali sami.
Po zaključku dejavnosti so udeleženci med kratkim kulturnim programom, v katerem je sodeloval otroški pevski zbor, prejeli potrdila o udeležbi ter lepo pripravljena darilca s šolskega ekovrta.
Ves čas pa je bilo v projekt poleg zunanjih prostovoljcev in učiteljev prostovoljcev vključeno veliko število učencev prostovoljcev, ki so tako dobili lepo popotnico za življenje. Ob druženju s starejšimi so pridobili nova znanja, izkušnje in samozavest, da njihovo znanje šteje in je lahko tudi za druge koristno in osrečujoče.
S. Z.




