Logo MojaObčina.si
DANES
20°C
4°C
JUTRI
25°C
6°C
Oceni objavo

Nadja Marn – vodja Podružnične šole Dolenja Nemška vas

Nadja Marn je učiteljica razrednega pouka. Nasmejana, pozitivna, ustvarjalna, predvsem pa predana plesu in glasbi. Obiskali smo jo tik pred pričetkom novega šolskega leta, ko sta s sodelavko urejali še zadnje podrobnosti v učilnici, da se bodo učenci v njej dobro počutili. Barvit in topel prostor je na stenah opremljen s ključnimi pojmi in zakonitostmi, ki čakajo učence v tem šolskem letu, ter pravili in pohvalami. Med pravili imata besedi hvala in prosim posebno mesto, da jih bodo učenci takoj opazili.

Nadja je od lanskega šolskega leta tudi vodja PŠ Dolenja Nemška vas, šole, ki je z delovanjem pričela v letu 1909 in je v zadnjih letih doživela izjemno preobrazbo. Če je bila ta šola še pred desetletji šola na podeželju, se je s priseljevanjem in širitvijo Trebnjega pomaknila na njegovo obrobje. Podružnično šolo obiskujejo učenci iz naselij: Češnjevek, Dečja vas, Dolenja Dobrava, Dolenja Nemška vas, Dolenje Ponikve, Dolenji Podboršt pri Trebnjem, Gorenja Dobrava, Gorenje Ponikve, Gradišče pri Trebnjem, Grm, Jezero, Lipnik, Lukovek, Meglenik, Rihpovec, Rodine pri Trebnjem. Z novim šolskim letom so se jim pridružili tudi prvošolci in drugošolci iz matične šole v Trebnjem. S prizidkom so učenci in učiteljice pridobili ogromno prostora. Učilnice so svetle, več je prostora za individualno delo, umirjenih kotičkov za branje in samostojno šolsko delo ter gibanje. Razredi v pritličju imajo možnost izhoda na zunanjo teraso, v zgornjem nadstropju pa se nahaja terasa z leseno in travno površino. Pred šolsko stavbo so urejena prostorna igrišča, ki se dotikajo gozda v neposredni bližini. Šola tako zagotavlja idealne pogoje za pouk z več gibanja, praktičnega dela v naravi in raziskovanje. Mirnejše okolje z manjšim številom učencev v šolski stavbi bo omogočilo manj stresen prehod otrok iz vrtca v šolo. S ponosom se lahko pohvalimo, da imamo najmodernejšo in najlepšo podružnično šolo v Sloveniji, ki bo omogočala najkakovostnejšo izvedbo pouka.

 

1. Nadja, kaj vas žene kot učiteljico? V čem je ta poklic tako drugačen od drugih? Kdaj ste se odločili za ta poklic?

Že kot majhna deklica sem se med poletnimi počitnicami družila s svojimi sosedi, prijatelji. V igri sem vedno nastopala kot učiteljica, zato sem se tudi odločila za ta študij. Rada sem v bližini otrok in mladih, saj mi dajejo posebno energijo. Otroci so namreč kot nepopisan list papirja in v veselje mi je, da sem lahko delček mozaika v njihovem življenju. Poučevanje ima poseben čar, saj imaš možnost, da opazuješ razvoj otroka, njegove padce in napredke. Otroci se skozi leta šolanja izjemno spreminjajo in razveselim se, ko vidim, v koga odrastejo.

 

2. Poučevali ste na matični šoli v Trebnjem in podružničnih šolah v Dobrniču in Dolenji Nemški vasi. Kakšna je razlika v načinu poučevanja, organizaciji pouka, odnosu z učenci in kolektivom? Kako, da ste se pred nekaj leti odločili za spremembo lokacije?

Najprej sem bila v Trebnjem, potem na podružnici v Dobrniču, trenutno pa sem v Dolenji Nemški vasi. Razlika v načinu poučevanja se zagotovo povezuje z okoljem. V Trebnjem je organizacijska enota večja, otrok v razredu je lahko več kot na podružnici, ni pa to nujno. Pouk na manjši šoli pa ima to značilnost, da se učenci in učitelji med seboj dobro poznamo, vsi poznamo imena vseh, smo kot družina, manjša skupnost.

Pred dobrimi šestimi leti sem prišla iz Dobrniča v Dolenjo Nemško vas. Takrat se mi je ponudila priložnost, da nadomestim takratno učiteljico 5. razreda, ki se je odločila za samostojno pot. V preteklem letu sem vodenje podružnične šole prevzela od gospe Nevenke Grebenc, ki mi je bila v izjemno pomoč in podporo.

 

3. Letos se bodo učencem vaše podružnice pridružili še prvošolčki in drugošolci iz matične OŠ. Koliko novih oddelkov in učencev bo sedaj na vaši šoli?

Na šoli ostajajo učenci 1.–5. razreda KS Dolenja Nemška vas, pridružili pa se nam bodo učenci 1. in 2. razreda iz matične OŠ. Po novem bomo sedaj imeli štiri oddelke 1. razreda iz matične OŠ, štiri oddelke 2. razreda iz matične OŠ in 5 razredov iz KS Dolenja Nemška vas. Z razširitvijo prostorov smo pridobili večjo jedilnico, sodobno kuhinjo, prostor za dve novi garderobi za učence, novo zbornico, učilnico za tehniko ter učilnico za gospodinjstvo. Učitelji imajo kabinete. V zgornjem nadstropju smo pridobili veliko knjižnico in multimedijsko učilnico ter teraso z leseno in travnato podlago. Prav tako imamo na voljo ogromno zunanjih zelenih površin, nogometno in košarkarsko igrišče.

 

4. Katere razrede ste razporedili v starejši in katere v novejši del šole? Kaj je botrovalo k tej odločitvi?

V starejšem delu ostajajo učenci 1., 2. in 5. razreda KS Dolenja Nemška vas. V pritličju novega dela so učenci 1. razreda matične OŠ, v 1. nadstropju pa učenci 2. razreda ter 3. in 4. razred iz KS Dolenja Nemška vas. Na ta način smo učencem 1. razreda, ki so v pritličju šole, omogočili, da lahko koristijo zunanje prostore, ki so namenjeni letnim učilnicam, in bodo lahko tako več na svežem zraku.

 

5. Kakšne prednosti vidite za učence in njihove starše z vidika namestitve izven matične šole?

Prav gotovo bi poudarila dejstvo, da je šola v mirnejšem in bolj zelenem okolju. Na voljo imamo veliko zunanjih zelenih površin, igrišče na mehki podlagi, zunanje učilnice in igrala na dosegu roke. Imamo moderno multimedijsko učilnico, ki jo bomo lahko koristili za varne korake v digitalni svet. V zgornjem nadstropju je tudi velika knjižnica.

 

6. Bodo možnosti za vključevanje učencev v interesne dejavnosti enake kot na matični šoli? Kako je s prehrano? Bo telovadnica dovolj velika za vse?

Učencem bomo ponudili raznovrstne interesne dejavnosti, od pevskega zbora, dramskega, lutkovnega, plesnega krožka, namiznega tenisa, rokometa … Kuhinja bo obratovala nemoteno. Telovadnico smo si enakomerno razdelili, nekaj ur tedensko bosta v telovadnici dva oddelka hkrati, smo pa urnik organizirali tudi tako, da bo imel vsak oddelek vsaj enkrat tedensko šport samostojno. Ker pa je zunanjih površin več kot dovolj, bomo v lepem vremenu izkoristili tudi te možnosti.

 

7. Kaj bi svetovali staršem in učencem ob začetku novega šolskega leta?

Učencem želim pogumen vstop v šolo in čim več lepih trenutkov v njej. Čakajo vas nova prijateljstva, izkušnje in veliko novega znanja. Staršem svetujem, da gojijo pozitiven odnos do šole in da tak zgled dajejo tudi svojim otrokom. Vsi učitelji se trudimo, da tekoče situacije rešujemo vsem v prid, zato tudi od staršev kdaj pričakujemo večjo mero strpnosti.

 

8. Poznamo vas kot članico prve generacije mažoretk v Trebnjem. Ste še povezani s to dejavnostjo?

Z mažoretno dejavnostjo se ne ukvarjam več, vsekakor pa dekleta spremljam in zanje navijam ob vseh tekmovalnih nastopih. Ostala pa sem povezana s plesom, ki je moja strast že od 6. leta naprej, ko sem pričela s standardnimi in latinsko-ameriškimi plesi. Plesala sem dobrih 12 let. Ples me še vedno spremlja, saj imam v šoli interesno dejavnost, prirejam pa tudi prireditev Plesno popoldne.

 

9. Kaj radi počnete v prostem času?

Prosti čas posvetim družinskim članom, v zadnjem času predvsem potovanjem, misli si zbistrim na sprehodu in ob branju knjig. Na vsakem koraku pa me spremlja glasba, saj me sprosti. Najbolj uživam ob sinovih zvokih kitare in hčerkinih ritmih harmonike.


Celotno septembrsko številko Glasila občanov občine Trebnje si lahko preberete tukaj.


Besedilo in fotografije: Vanja Kovačič

Oglejte si tudi