Logo MojaObčina.si
DANES
20°C
12°C
JUTRI
15°C
3°C
Oceni objavo

Jan Pancar

se je na motocikel za kros usedel pri treh letih, pri sedemnajstih že kroji svetovni vrh v skupini MX2. Kljub temu ga bolje poznajo tuji kot domači mediji.
Motokros ima v Sloveniji dolgoletno tradicijo, eden od mlajših upov, ki se že uspešno dokazuje na dirkah, je tudi 22-letni Lukovčan Klemen Gerčar. Čeprav je kruh v tem športu trd, ga še vedno ljubi bolj kot kar koli, a sočasno ostaja trdno z obema nogama na tleh in kuje smele, a realne načrte. Ti pa vseeno niso zanemarljivi.

Motor ste pričeli voziti s tremi leti, s sedmimi leti pa ste že resno tekmovali. Kje ste ubirali prve kilometre?

Moji prvi kilometri so bili na travniku blizu doma, kjer sem vozil kot triletnik, s petimi leti so bile že spretnostne vožnje, pri sedmih pa sem resno tekmoval.

Vaš oče je bil vaš trener, mehanik, terapevt, menedžer. Kako pa to izgleda danes?

Z očetom sva zelo dober tim. Znava ločevati delo, tekme in zasebnost in težko bi našel boljše nadomestilo.

Vozite sami, bi bili rajši v ekipi?

Seveda bi bil rajši v ekipi, ampak do sedaj sem sam prišel ceneje čez sezono, kot pa če bi bil v ekipah ki so me hotele.

Kako ste zaslužili za svoj prvi motor?

Za rojstni dan pri 3 letih mi ga je oče kupil, ker sem si ga zelo želel.

Kakšen je vaš trening in kakšen je vaš urnik v sezoni?

Treniram okoli 3-krat na teden - odvisno od vremena, kar pomeni: če je slabo vreme, sem več v fitnesu, če pa je dobro, več na motorju, za vikend pa na tekmah, seveda.

Koliko ur na dan porabite za motokros?

Ko imam trening od 3 do 5 ur, za fitnes pa okoli 2 uri.

Kako nevaren je motokros?

Je nevaren, ampak če voziš toliko, kot znaš, in ne pretiravaš, potem sploh ni tako nevaren.

S kakšnim motociklom nastopate? 

Yamaha yz250f

Ste zadovoljni z dosedanjo sezono? 

Ja, sem zelo zadovoljen, ampak cilji za drugo leto so še višji.

Kakšni so vaši dosedanji rezultati?

Sem evropski conski prvak iz leta 2014, 7-kratni državni prvak, dosegel sem 6. mesto na
svetovnem mladinskem prvenstvu, sem pa tudi mladinski moto športnik leta 2017.
In v zadnjem letu najboljši posamični rezultat 10. mesto v svetovnem prvenstvu MX2 in
skupno v svetovnem prvenstvu MX2 28. mesto

Telesni napori in psihični pritiski so najbrž veliki, kako se spopadate z njimi?

Ja, definitivno so veliki, zato se je treba dobro pripravljati na te napore kot v glavi in kot fizično.

Kaj pa finančna plat? Imate kakšnega sponzorja?

Imam kar veliko sponzorjev, ki so mi omogočili, da sem speljal to sezono in oz. kar nekaj sponzorjev, ki mi pomagajo že vrsto let:  TEM  Čatež, Yamaha Delta Team Krško, Transport Rok Miklič, Vulkanizerstvo Boštjan Vovk - dunlop, Akrapovič, PT_Logistika, Kovačič transport,  Kastim. 

Kaj pa vaše življenje zunaj športa?

Trenutno sem na fakulteti in čas je za študij. A vseeno se vedno najde tudi čas za prijatelje in včasih celo za zabavo, čeprav ga je malo.

Imate kakšne druge konjičke, kaj vas še zanima v življenju?

Rad kombiniram prijetno s koristnim, tako tudi svoje konjičke. Gorsko kolesarstvo in računalniške igrice mi zapolnijo prostočasne urice.

Do kdaj lahko traja kariera motokrosista, kaj načrtujete v naprej?

Vse je odvisno od psihofizičnih sposobnosti voznika, a neko povprečje je okoli 30 let. Nekih dolgoročnih načrtov ne kujem, a tiha želja je seveda nekoč voziti kot profesionalni voznik.

Naslov svetovnega prvaka v MX2 je vrhunec, ki ste mu blizu. Kakšen je plan za dosego le-tega?

Svetovni prvak v MX2 je res vrhunec, za katerega je treba trdo garati, čeravno tudi to ni nujni, da postaneš prvak. A vseeno je moje vodilo trening, trening in ponovno trening, saj se naši cilji in želje same od sebe nikoli ne uresničijo, še posebno, če želimo dosegati svetovne rezultate.

Načrti za prihodnost?

Drugo leto si želim odpeljati celo MX2 sezono in se uvrstiti v top 10. Dolgoročno pa si želim postati eden boljših voznikov, ki se od tega športa lahko tudi preživlja.

 

Mojca Smolič
foto: arhiv Jan Pancar

Oglejte si tudi